Skip to content

27 פצועים בהתהפכות אוטובוס בגוש עציון

למרבה המזל התאונה הסתיימה עם פצועים קל בלבד. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה. לטענת דודי פורל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, האשם הוא בכך שהאוטובוסים ישנים וכבדים מאוד בשל היותם ממוגני ירי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

27 איש, רובם ילדים, נפצעו קל בהתהפכות אוטובוס של אגד בגוש עציון. מדובר בקו 160 של אגד שנסע מכיוון אל ערוב לצומת הגוש. כוחות גדולים של מד"א וכונני הצלה איו"ש העניקו טיפול לנפגעים. נהג האוטובוס נפצע באורח בינוני. הנפגעים פנו לבתי חולים בירושלים – תשעה פונו לבית החולים שערי צדק ו-6 נוספים פונו להדסה עין כרם. יתר הנפגעים טופלו במקום.

הבוקר בסביבות 10:45, מסיבה שעדיין לא ברורה, סטה האוטובוס מנתיבו והתהפך על צדו. בגלל התאונה סגרה המשטרה נתיב אחד לתנועה וחוקרי תאונות הדרכים בודקים עתה את נסיבות האירוע.

לאחר התאונה (צילום: דוברות מד"א ירושלים)
לאחר התאונה (צילום: דוברות מד"א ירושלים)

האוטובוס ממוגן ירי והמיגון מוסיף למשקל הרכב כטונה וחצי. נהגי הרכבים נדרשים איפה לנהיגה זהירה על הכביש. דודי פורל ראש המועצה האזורית גוש עציון, מאשים את המשקל בהתהפכות. בתגובה לתאונה הוא אמר כי היא "מחדדת את הצורך הדחוף לעשות שינויים בכל סוגיית האוטובוסים ממוגני הירי. מדובר באוטובוסים ישנים מאוד, לעיתים בני עשרים שנה, עם שעות נסיעה רבות מאוד ומיגון כבד מאוד שרק מגביר את הבלאי של הרכבים ובעת תאונת דרכים הופך האוטובוס למלכודת מוות".  לדבריו, "יש לקבוע נהלים חדשים ולהחליף את המיגון  בחדש שהוא קל יותר".

אוטובוסים ממוגני ירי כבדים יותר בטונה וחצי (צילום: משטרת ש"י)
אוטובוסים ממוגני ירי כבדים יותר בטונה וחצי (צילום: משטרת ש"י)

"אכן הרכבים מאוד כבדים", אומר דני רן, הממונה על אחזקת הרכבים במועצה האזורית מטה אשר, שמחזיקה באוטובוסים לצרכי הסעות תלמידים בקו העימות. "אני לא יודע אם יש מיגון קל יותר, אבל הנהיגה באוטובוס כזה היא לאחר שהנהג עבר השלתמות בנהיגה ברכבים כאלו שמתנהגים שונה על הכביש בגלל משקלם מאוטובוס רגיל. אם אוטובוס כזה יורד לשולים והנהג איננו מנוסה, תהיה בעיה אם ינסה לחזור אל הכביש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן