Skip to content

קמפוס למקצועות התעשייה יוקם בצפון ביוזמת ורטהיימר

הקמפוס המקצועי טכנולוגי, שישתרע על פני שטח של 90 דונם סמוך ליישוב לבון ליד כרמיאל, יוקם בתוך שלוש שנים. ח"כ אבי וורצמן, סגן שר החינוך בטקס: "הקמפוס יכשיר דור צעיר מוכשר ובריא שידע לקדם ולפתח את התעשייה בארץ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס הנחת אבן פינה לקמפוס חדש לחינוך והכשרה במקצועות התעשייה שיקום בתוך שלוש שנים, התקיים ביום חמישי שחלף, במתלול צורים, סמוך ליישוב לבון השוכן מעל העיר כרמיאל. הקמפוס, שישתרע על 90 דונם בתכנון ועיצוב של משרד פלסנר אדריכלים, יכלול עשרות כיתות, אולמות וסדנאות עבודה. בקמפוס עתידים ללמוד מאות תלמידים, חיילים ובוגרים שיוכשרו ללימודי הוראה במקצועות התעשייה. התעודות שיקבלו יהיו שוות לתעודות אקדמיה אוניברסיטאיות. הקמפוס ישלב חינוך והכשרה מקצועית, עם יזמות ותרבות ביזמתו של התעשיין סטף ורטהימר.הדמיה של קמפוס לחינוך והכשרה במקצועות התעשייה בלבון- משרד פלסנר אדריכלים

הדמיה של קמפוס לחינוך והכשרה במקצועות התעשייה בלבון- משרד פלסנר אדריכלים

מאות תלמידים

הקמפוס המקצועי-טכנולוגי שיוקם בלבון בגליל המערבי וישתרע על פני שטח של 90 דונם, יכלול כיתות לימוד וסדנאות המותאמות לתכניות פיתוח עובדים לתעשייה והכשרת מורים ומדריכים לחינוך מקצועי וכן מעבדות מחקר והכשרה. בנוסף יוקם בקמפוס אודיטוריום בן 350 מקומות. בקמפוס עתידים ללמוד מאות תלמידי תיכון לפני גיוס ובוגרים לאחר צבא להוראה במקצועות התעשייה. עבודות התשתית באתר החלו השבוע.

בטקס הנחת אבן פינה בלבון. משמאל לימין- דן פרת בי"ס צור לבון, התעשיין סטף ורטהימר, סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן, ראש מועצת דיר אל אסאד סנראללה נאסר וראש מועצת משגב רון שני
משמאל לימין- דן פרת בי"ס צור לבון, התעשיין סטף ורטהימר, סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן, ראש מועצת דיר אל אסאד סנראללה נאסר וראש מועצת משגב רון שני

מקשה אחת

בטקס הודה התעשיין סטף ורטהימר לשר החינוך החדש שי פירון ולראשי הרשויות באזור רון שני ראש מועצת משגב וסנראללה נאסר ראש מועצה מקומית דיר אל אסד, שסייעו והעבירו שטחים עבור הקמת הקמפוס. "מהמקום בו אנו עומדים ניתן להשקיף על כפר ורדים, תפן ולבון. זו מקשה אחת שהביאה לאורך השנים יותר מעשרת אלפים מקומות עבודה לתעשיות הייצוא בגליל. במשך 50 שנה היה צורך להכין את האזור בהכשרת אנשים לעבודה בתעשייה, שחלקם הפכו לבעלי תעשיות בעצמם, או עובדים מוכשרים למקצועות התעשייה. חלק מאלו שעברו ההכשרה, הינם מנהלים ועובדים גם בישקר".

"הרסו את החינוך המקצועי"

עוד ציין ורטהימר, כי "אחרי כמעט 40 שנה שבהן קברניטי המשרד עסוקים בהחרבה וריסוק של החינוך המקצועי, מונה שר החינוך שי פירון, שבאמת ובתמים מבין את החשיבות החברתית, החינוכית והכלכלית של החינוך הטכנולוגי למקצועות התעשייה ופותח במהלכים אמתיים לבנייתו מחדש, ומשתף איתנו פעולה להקמת הקמפוס הזה. את הטעות של מיליון ילדים מוצלחים שלא מצאו עבודה בארץ, יהיה קשה לשקם, אבל במציאות של הגליל בו מתגוררים יהודים וערבים, קיימים פתרונות בכדי לתרום להקמת מפעלים נוספים שיהוו מקומות עבודה ראויים לאוכלוסייה באזור.

הוא הדגיש, כי "ההקמנו כבר בתי ספר מקצועיים לחיילים בחיל החימוש בדרום ובחיפה בחיל הים, אנו מכשירים תלמידי תיכון בלבון וקורס מייסטרים למורים, עתה קידמנו הקמת הקמפוס המהווה המשך עבודתנו להביא את משרדי הממשלה להבנה והכרה כי קיים מחסור עצום במקצועות התעשייה והטכנולוגיה וכן במורים איכותיים. הפתרון הוא גיוס עובדים מהתעשייה והכשרתם להוראה ומתן שכר המשקף את פוטנציאל ההשתכרות שלהם בתעשייה. יצירת מרכז יזמות בגליל למען פיתוח הגליל וקידום כל מגוון תושביו, הוא הביטוי להגשמת החזון הציוני במאה 21".

"תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון"

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן ציטט בטכס מפרקי אבות: "'כל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון', זהו בדיוק הרעיון העומד מאחורי אירוע מרגש זה. כוחה וסודה של התורה היא היותה מחוברת לחיי הרוח ולחיי המעשה. לא רק מקצוע חשוב ירכשו כאן ב"ה התלמידים שיבואו בשערי המקום הזה, אלא יספגו ערכים. ערכי אהבת הזולת וסובלנות, ערכי עמידה במשימות ועזרה לזולת, אהבת הארץ ודייקנות בעבודה, חריצות ודבקות במטרה. כל אלו יכשירו דור צעיר מוכשר ובריא שידע לקדם ולפתח את התעשייה בארץ וקידומה של מדינת ישראל וכלכלתה".

סגן השר הודה לורטהימר: "העיקרון הזה אשר הנחה, דחף והמריץ זה שנות דור את האיש הבלתי נלאה, האיש שמאחורי המכונה ומאחורי מיזמים מדהימים רבים, האיש שהפריח שממות פיזיות ומקצועיות, האיש היקר- סטף ורטהימר. זכות היא לנו להיות שותפים במיזם. תבורך על הכל. ברכת ה' וברכת משרד החינוך וממשלת ישראל לאנשי המופת והעשייה".

אורן הרפז נכדו של ורטהימר, המנהל את מפעל "קוליברי" בגן התעשייה לבון ומנהל את סדנאות ההכשרה שהקים סבו אמר, כי מסגרות ההכשרה שמוביל סטף כבר כיום, מאפשרות העברת חינוך טכנולוגי ברמה גבוהה לבני נוער, שלאחר מכן מתקבלים לצבא, הכשרה במסגרת צה"ל לחיילים בשיתוף עם צה"ל, ללימוד מקצועות התעשייה. הרפז מוסיף כי הבוגרים אף יכולים להתקדם באזרחות עם מקצוע נדרש, כמפעילי ציוד מתקדם ומשוכלל. בנוסף מכשירה המערכת מורים למקצועות התעשייה ובקמפוס יוכלו שתי מגמות אלו להתרחב ולאפשר מענה הן לסטודנטים והן לבעלי המפעלים הזקוקים נואשות לבעלי מקצועות התעשייה ברמה גבוהה.

המחסור

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כבר ברבעון הראשון השנה היה קיים מחסור של 308 הנדסאים וטכנאים בתעשייה ושל כ-2,500 במשק. גם בקרב רתכים ומסגרים קיים מחסור: 512 בתעשייה לרבעון הראשון של השנה ו- 1,040 במשק. בקרב חשמלאים ומפעילי ציוד חשמל המצב דומה, מחסור של 224 עובדים בתעשייה ו- 1,147 במשק. מגמה זו מכרסמת בכלכלה הישראלית, פוגעת ביכולת הייצור ומפתחת תלות במדינות אחרות, דבר שספק אם ישראל יכולה להרשות לעצמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן