Skip to content

משלחת של 65 חברות מסחריות מהאיחוד האירופי בישראל

הביקור החל הבוקר תחת הכותרת "Mission for growth". בראש המשלחת: סגן נשיא נציבות האיחוד האירופי אנטוניו טייאני. במוקד הביקור: הידוק הקשרים העסקיים ובחינת הזדמנויות נוספות לשיתוף פעולה בין חברות קטנות ובינוניות אירופיות לבין ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סגן נשיא האיחוד האירופי אנטוניו טייאני. יחתום שני מזכרי הבנות בתחום שיתוף פעולה תעשייתי
סגן נשיא האיחוד האירופי אנטוניו טייאני. יחתום על שני מזכרי הבנות בתחום שיתוף פעולה תעשייתי

משלחת הכוללת נציגי 65 חברות וארגונים מ-17 מדינות באיחוד האירופי החלה הבוקר ביקור בישראל תחת הכותרת "Mission for growth". במשך הביקור יתקיים סמינר מיוחד בו יוצגו הזדמנויות לשיתוף פעולה עסקי-מסחרי וכן פגישות עסקיות עם חברות ישראליות במסגרת תערוכת "WATEC 2013". הסמינר והפגישות העסקיות אורגנו על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בבריסל, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא הישראלי ו-ISERD, המנהלת הישראלית למו"פ אירופי.

ביקורו של סגן נשיא האיחוד האירופי בישראל מתקיים בעקבות הזמנתו על ידי שר הכלכלה נפתלי בנט. סגן הנשיא יקיים פגישה רשמית עם השר בנט במסגרת “WATEC” וישיק עימו דיוני "שולחן עגול" בו ייטלו חלק נציגים מטעם האיחוד האירופי וישראל. במעמד זה ייחתמו שני מזכרי הבנות בתחום שיתוף פעולה תעשייתי ועסקים קטנים.

לאתר אפיקים חדשים

בהמשך לביקורים דומים ברוסיה ובסין, המשלחת הנוכחית משקפת את האמונה של האיחוד האירופי שעדיין טמון פוטנציאל בלתי מנוצל ביחסים הכלכליים בין הצדדים, ולפיכך מטרת הביקור היא לאתר אפיקים חדשים לשיתופי פעולה. יודגש, כי האיחוד מכיר ביכולותיה הגבוהות במיוחד של ישראל בתחום החדשנות, בחברות החדשניות הפועלות בה והנהנות מקיומם של מוסדות מחקר מעולים המוכוונים לצרכי המגזר העסקי.

במשך שהייתו בארץ יקיים סגן הנשיא טייאני פגישות עם הנשיא פרס ועם שר המים והאנרגיה סילבן שלום ושר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, ויחתום על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הניווט הלווייני עם משרד זה ועם סוכנות החלל הישראלית. בנוסף ייוועד טייאני עם שר התיירות עוזי לנדאו.

יעד יצוא הגדול של ישראל

מורן בוגנים גולד, נספחת משרד הכלכלה במשלחת הישראלית לאיחוד האירופי, מוסרת שהאיחוד האירופי מהווה היום יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל, שהקדים השנה את ארה"ב, עם נתח של כ- 26.7% מכלל היצוא הישראלי. בשמונת החודשים הראשונים של 2013, חלה עליה של 4.5% בהיקפי היצוא הישראלים לאיחוד, והוא עמד על כ-11.7 מיליארדי דולר. בעקבות זאת, צפוי היקף הגירעון המסחרי של ישראל מול האיחוד האירופי להצטמצם השנה לכ-5.2 מיליארדי דולרים, שזו ירידה של כ-30% בקירוב. היעדים המובילים של היצוא הישראלי במדינות האיחוד האירופי הם בריטניה, הולנד, גרמניה וספרד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן