Skip to content

נחתם הסכם לשת"פ עם אירופה, בתחום הניווט הלווייני

משמעות ההסכם היא סלילת הדרך ומתן לגיטימציה ונגישות לגורמים ישראליים בתעשייה, באקדמיה ובמכוני המחקר בתחום החלל, לשתף פעולה בצורה ישירה עם מקביליהם באיחוד האירופי וליהנות מתקציבי מו"פ דו-לאומיים אירופה-ישראל. ההסכם יעניק הזדמנויות לתעשייה הישראלית לספק רכיבים ושירותים ללווייני ניווט מסדרת "גלילאו" בעתיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה חתמה אמש, לראשונה, על הסכם שיתוף פעולה בתחום הניווט הלווייני עם האיחוד האירופי. ההסכם יאפשר לתעשיות ולאקדמיה בישראל להשתתף בפרויקטים בתחום הניווט הלווייני עם מקביליהם באיחוד האירופי.

סגן נשיא הנציבות האירופית הממונה על יזמות אנטוניו טייאני ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל בטקס החתימה (צילום: נועם ריבלין)
סגן נשיא הנציבות האירופית הממונה על יזמות אנטוניו טייאני ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל בטקס החתימה (צילום: נועם ריבלין)

ההסכם נחתם בטקס חגיגי במעמד סגן נשיא האיחוד האירופי והממונה על תחום התעשייה והיזמות בנציבות האירופית אנטוניו טייאני, הנמצא בימים אלו בביקור בארץ. בטקס נכחו גם שגריר האיחוד האירופי הנכנס לארס פאבורג-אנדרסן ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי ומנהל סוכנות החלל הישראלית מנחם קדרון. בטקס החתימה אמר סגן נשיא הנציבות האירופית לשר המדע, כי "המסר הפוליטי של ההסכם הזה הוא שאנחנו רוצים לעבוד עם ישראל. זה חשוב גם לשלום וגם למקומות העבודה ולפיתוח המחקר". 

משמעות ההסכם היא סלילת הדרך ומתן לגיטימציה ונגישות לגורמים ישראליים בתעשייה, באקדמיה ובמכוני המחקר בתחום החלל, לשתף פעולה בצורה ישירה עם מקביליהם באיחוד האירופי וליהנות מתקציבי מו"פ דו-לאומיים אירופה-ישראל. ההסכם יעניק הזדמנויות לתעשייה הישראלית לספק רכיבים ושירותים ללווייני ניווט מסדרת "גלילאו" בעתיד, לפתח אפליקציות בתחום הניווט, להשתלב במחקרים בתחום יישומי הניווט ובחילופי מידע.

אנטוניו טייאני, סגן נשיא הנציבות האירופית והנציב הממונה על תעשייה ויזמוּת, הגיע לישראל בראש משלחת Mission for Growth.

במהלך הביקור, שייערך ב-21 וב-22 באוקטובר, יתלוו אל סגן הנשיא טייאני נציגים של כשישים וחמישה ארגונים עסקיים וחברות מ-17 מדינות-חברות של האיחוד האירופי, אשר יקיימו פגישות עם שרים ישראליים מרכזיים ועם גורמים מרכזיים במגזר העסקי. במהלך פגישות עם הנשיא פרס ועם שרים ישראליים מרכזיים, ידון סגן נשיא הנציבות האירופית ויחתום על הסכמים לחיזוק שיתוף הפעולה בתחומי המדיניות התעשייתית ובין השאר לחיזוק שיתוף הפעולה בין חברות קטנות ובינוניות.

במשלחת האיחוד האירופי בישראל אומרים כי בהמשך לביקורים דומים ברוסיה ובסין, המשלחת הנוכחית של Mission for Growth, המגיעה לישראל – משקפת את האמונה של האיחוד האירופי שעדיין טמון פוטנציאל בלתי מנוצל ביחסים הדו-צדדיים עם ישראל. בנוסף לכך, מכיר האיחוד ביכולותיה של ישראל – יכולות מן השורה הראשונה – בתחום החדשנות, הקיימות בזכות החברות החדשניות מאוד הפועלות בה ונהנות מקיומם של מוסדות מחקר מעולים המוכוונים לצרכי המגזר העסקי.

מחר בבוקר ידון טייאני  בהרחבת שיתוף הפעולה בתחום התיירות עם שר התיירות עוזי לנדאו. לאחר מכן מתוכננת לו פגישה עם שר הכלכלה נפתלי בנט, שעמו יפתח דיון שולחן עגול משותף לאיחוד האירופי ולישראל ויחתום על "מסמך כוונות" בעניין שיתוף פעולה תעשייתי. בהמשך ייוועד סגן הנשיא טייאני עם שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן