Skip to content

פסטיבל Spirit: "סמסרה" יפתח את חגיגות הקולנוע הרוחני בת"א

סרטו המופלא של רון פריק יפתח הערב (רביעי) את פסטיבל Spirit לקולנוע רוחני בסינמטק תל-אביב. הפסטיבל מתמקד הפעם בנושאים בוערים, שיש להם השלכה מיידית על איכות חיינו: התחממות גלובאלית, תזונה בריאה, הון ושלטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרצופים מעניינים, צורות וצבעים. "סמסרה"

פסטיבל Spirit, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע רוחני בסינמטק תל-אביב, נחשב לאחד מחלוצי פסטיבלי הסרטים הרוחניים בעולם והגדול שבהם. הפסטיבל השביעי יתקיים השבוע, מרביעי עד מוצ"ש, 23-26 באוקטובר.

הפסטיבלים שהתקיימו בשש השנים האחרונות משכו קהל רב, כיוון שתוכנית הפסטיבל מציגה מספר תחומי עשייה, סגנונות ותכנים המאפיינים את הקולנוע הרוחני העכשווי. הסרטים עוסקים בנושאים של התפתחות רוחנית, העצמה אישית, מודעות סביבתית וחברתית, ומעמידים את רוח האדם במרכז העשייה הקולנועית.

השנה יתמקד הפסטיבל בסרטים המנסים לעורר את מודעות הצופים בנושאים בוערים שיש להם השלכה מיידית על איכות חיינו: ההתחממות גלובאלית, תזונה בריאה, הון ושלטון. במקביל, במהלך ימי הפסטיבל, מתקיים הפנינג רוחני מחוץ לאולמות הקולנוע: יריד ניו אייג' וימי עיון עם סדנאות והרצאות.

מה לראות?

סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא "סמסרה", בבימוי של רון פריק, האיש שהביא את הסרט הראוותני "בארכה", בשנות ה-90. הפעם הוא חוזר עם דוקו וויזואלי נוסף, מדהים ביופיו ("סמסרה" היא המילה המתייחסת באמונה ההינדואיסטית והבודהיסטית למעגל החיים).

לביקורת על הסרט ב"מגפון": http://megafon-news.co.il/asys/archives/182526

 עוד בפסטיבל, סרטו של דייב קוסטלו, "לאורך הגנגס" – מסע לאורך הגנגס, ממקור ההימלאיה ועד למפרץ הגנגס, בדרך לא קונבונציונאלית: אופני ריקשה, סירת משוטים וכל דבר אחר שזז; סרטו של דרור שוסטק, "המרכיב הסודי" – אורי ונטע, בעלי המסעדה ההודית 24 רופי בתל אביב, מחליטים לחזור להודו למסע של אמצע החיים כדי לחפש את המרכיב הסודי באוכל ההודי וכדי לחזור לקסם של הודו.

מסע מההימלאיה עד מפרץ הגנגס. "לאורך הגנגס"

 סרט מעניין נוסף הוא "מבודדים" – קבוצה של גולשים אמיצים והרפתקנים היוצאים למסע חיפוש אחר גלים שטרם התגלו מעולם, באזור המבודד של ניו-גינאה, אבל בסופו של דבר הם מגלים הרבה יותר. שחקנים: ריאן פיליפה וטראוויס פוטר. במאי: ג'סטין לה פרה.

סרט הנעילה של הפסטיבל הוא "בלאקפיש" – סרט תיעודי פוקח עין שבמרכזו סיפורו של טיליקום, לוויתן אורקה המשתתף במופעי ראווה. מול היופי הקסום של ביצועי הראווה והקשר עם המאמנים, מציגה הבמאית (גבריאלה קואפיירווייט) עובדות כואבות על ההשלכות שיש לכליאה של יצורים תבוניים אלה בשבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן