Skip to content

פרופ' נתן זוסמן מונה חבר בוועדה המוניטארית

זהו מינוי ראשון שמבצעת ד"ר פלוג. הוא מונה במקומו של בארי טאף שיפרוש מבנק ישראל בסוף החודש, לאחר 30 שנות עבודה בבנק. פרופ' זוסמן ימשיך לנהל את חטיבת המחקר של הבנק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ד"ר קרנית פלוג
ד"ר קרנית פלוג

ממלאת מקום הנגיד, הד"ר קרנית פלוג, החליטה למנות את פרופ' נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, לחבר בוועדה המוניטארית, במקומו של בארי טאף, שיפרוש מבנק ישראל בסוף החודש, לאחר 30 שנות עבודה בבנק. המינוי ייכנס לתוקפו ב-1 לנובמבר השנה. פרופ' זוסמן ימשיך לשמש גם מנהל חטיבת המחקר.

על פי חוק בנק ישראל, הוועדה המוניטארית מונה שישה חברים: הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, עובד בנק שמינה הנגיד (נכון להיום, בארי טאף) ושלושה חברים מקרב הציבור – כיום מכהנים בתפקיד הפרופ' ראובן גרונאו (שכהונתו הוארכה לאחרונה על ידי הממשלה לארבע שנים נוספות) הפרופ' רפי מלניק והפרופ' אלכס צוקרמן.

פרופ' נתן זוסמן. הוביל את השינוי הארגוני, שבמסגרתו הוקם אגף ליציבות פיננסית
פרופ' נתן זוסמן. הוביל את השינוי הארגוני, שבמסגרתו הוקם אגף ליציבות פיננסית

התמחה בתחומים של מדיניות מוניטארית

פרופ' זוסמן, בן 53, הנו בעל תואר ראשון ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת ברקלי. הפרופ' זוסמן שימש מרצה במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית מאז שנת 1993 וכפרופסור חבר משנת 2004 ושימש ראש המחלקה בשנים 2000-2003. כמו כן שימש במשך השנים כמרצה וכפרופסור גם באוניברסיטת מערב אונטריו שבקנדה. פרופ' זוסמן התמחה בתחומים של מדיניות מוניטארית, שווקי ההון והיסטוריה מאקרו כלכלית ופרסם מאמרים רבים בספרות הבינלאומית בתחומים אלו. בנוסף, שימש פרופ' זוסמן יו"ר ועדת השקעה של קה"ל.

באוקטובר 2011 מונה פרופ' זוסמן למנהל חטיבת המחקר בבנק. מאז מינויו לתפקיד זה הוביל פרופ' זוסמן את היערכות חטיבת המחקר להכנת התשומות לדיון המונטרי בבנק בעידן הוועדה המוניטארית. בנוסף לניהול השוטף של עבודת החטיבה, אשר כוללת את הסיוע לנגיד במילוי תפקידו כיועץ הכלכלי לממשלה, מוביל פרופ' זוסמן את השינוי הארגוני, במסגרתו מוקם בחטיבה אגף ליציבות פיננסית. פרופ' זוסמן הוא גם חבר בוועדה לבחינת נושא הסדרי החוב, שהקימו שר האוצר והנגיד הקודם.

ד"ר קרנית פלוג, מ"מ הנגיד, ציינה כי פרופ' זוסמן יביא עמו לוועדה המוניטארית ניסיון עשיר, הן בתחום המחקר הכלכלי והן בתחום התוויית המדיניות שיהווה תרומה חשובה לתהליך קבלת ההחלטות של הוועדה המוניטרית. ד"ר פלוג הודתה לפרופ' זוסמן על נכונותו לקחת על עצמו מחויבות זו ואיחלה לו הצלחה במילוי התפקיד.

בארי טאף. גיבוש מדיניות בעת משב פיננסי
בארי טאף. גיבוש מדיניות בעת המשבר הפיננסי

בארי טאף

ד"ר פלוג ביקשה להודות לבארי טאף על 30 שנות עבודתו בבנק ישראל ועל תרומתו למשק הישראלי בשנים אלו. ד"ר פלוג ציינה כי טאף מילא תפקיד חשוב בגיבוש המדיניות של בנק ישראל בעת המשבר הפיננסי שהחל ב-2008, בדגש על מדיניות המט"ח של הבנק בתקופה מאתגרת זו. כמו כן, טאף הרים תרומה משמעותית לעבודתה של הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בה היה חבר מאז שהוקמה ב-2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן