Skip to content

יעלון: אין שום סימן להתקוממות עממית ולא רואים מוטיבציה לזה

עם זאת, שר הביטחון מטיל על הרשות הפלסטינית את האחריות לסדרת הפיגועים: "אני בהחלט רואה פה אחריות של הרשות הפלסטינית להסתה שמתחילה בחינוך של הילדים, להסתה בתקשורת, לרטוריקה של מנהיגים שהיא רטוריקה מסיתה, אי גינוי גם של פיגועים, יצירת אהדה ציבורית לפיגועים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון משבח את פעולת כוחות הביטחון שחיסלו לפנות בוקר את המחבל באזור בילעין. במהלך סיור שערך באזור חברון הטיל השר יעלון את האחריות, לפיגועים ולנסיונות הפיגוע האחרונים, על רשות הפלסטינית.

"ההסתה של הרשות הפלסטינית קיימת לצערי", אמר השר יעלון. "היא לא חדשה. סביב אירועים דתיים היא מתעצמת. אני בהחלט רואה פה אחריות של הרשות הפלסטינית להסתה שמתחילה בחינוך של הילדים, להסתה בתקשורת, לרטוריקה של מנהיגים שהיא רטוריקה מסיתה, אי גינוי גם של פיגועים, יצירת אהדה ציבורית לפיגועים. בהחלט, בזה אני רואה אחריות לרשות הפלסטינית תחת הכותרת הסתה".

"כל עוד מתקיים תהליך ואנחנו מחויבים לו, נשחרר גם את האסירים בפעם הבאה". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"כל עוד מתקיים תהליך ואנחנו מחויבים לו, נשחרר גם את האסירים בפעם הבאה". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

השר יעלון אמר עוד: "אנחנו לאחר סדרה בחודש האחרון של כשישה פיגועים, שחלקם ברור לחלוטין שהן על רקע לאומני וחלקם – גם אם התחילו על רקע פלילי של כוונה לשוד – מבחינתי אנחנו מתייחסים אליהם כלאומניים. כמובן שאנחנו מתייחסים לזה בחומרה. יכול להיות שהגל הזה כשלעצמו הוא גל מדבק, ואנחנו כמובן פועלים בנחישות כנגד הטרור הזה. בשטח יש עדיין את מה שאנחנו קוראים לו פיגועים עממיים זריקות אבנים ובקבוקי תבערה ברמה הרבה יותר נמוכה ממה שהיה באפריל מאי, חודשים שבהם היה שיא, אבל אנחנו רואים בחומרה כל זריקת אבן או בקבוק תבערה על כל אחד".

עם זאת הדגיש שר הביטחון: "אין שום סימן למה שנקרא התקוממות עממית ובלשונם אינתיפאדה שלישית. הם לא מדברים על התקוממות עממית ואנחנו לא רואים מוטיבציה לזה. אנחנו לא רואים התארגנות לזה ואנחנו כמובן עושים את הכל כדי שזה לא יתרחש".

בנושא הסורי הדגיש שר הביטחון: "אנחנו עוקבים כמובן אחרי הטיפול של המשטר הסורי ומה שנקרא פירוק הנשק הכימי, תהליך שמלווה כבר בפיקוח בין לאומי. נכון לעכשיו המשטר עומד בהתחייבויות שלו, אבל המבחן יהיה התוצאה בסוף. אנחנו עדיין שומרים על הקווים האדומים שלנו:  לא נאפשר העברת אמל"ח איכותי מסוריה לארגוני טרור בדגש על חיזבאללה; לא נאפשר העברת נשק כימי לשום גורם עוין וכמובן לא נאפשר הפרת הריבונות שלנו ברמת הגולן. בנושא הכימי עדיין לא היה ניסיון, בדברים האחרים כל ניסיון כזה נענה בפעילות שלנו".

על המנהרות סביב רצועת עזה אמר שר הביטחון: "מה שגילינו סביב רצועת עזה זה מנהרות על רקע של שקט. בסך הכל החמאס שומר על שקט ברצועת עזה מאז 'עמוד ענן', ואירגוניים שמנסים לחמם את השטח, ג'יהאד אסלאמי או אחרים, מטופלים על ידי חמאס.

"אני חושב שההרתעה שלנו עובדת", הדגיש יעלון. "עניין המנהרות הוא עניין חמור ביותר. הוא תשתיתי. לא ראינו את המנהרות האלה כמשהו שיש בו כוונה עכשיו לבצע פיגוע אבל עדיין איננו יכולים לסבול שתהיה אפילו הכנה תשתיתית כזו לפיגוע נגד חיילים או אזרחים בשטחנו. לכן קודם כל עצרנו את כל הכנסת חומרי הבניין לעזה".

השר יעלון הדגיש כי הכנסת חומרי הבניין לרצועת עזה נעשתה כתוצאה מבקשות של גורמים בינלאומיים. "זה מנוצל לצורך בניית מנהרות או עמדות. לא לזה התכוונו – ולכן עצרנו את זה. שהציבור בעזה יבוא בטענות למשטר חמאס ובהחלט אנו רואים בחומרה את הכוונה ולכן אנו נמשיך לפעול ולסכל את המנהרות הללו".

השר יעלון הדגיש כי למרות האירועים האחרונים, ישראל מתכוונת לעמוד בהתחייבותה להמשך שחרור אסירים ביטחוניים: "אנחנו מדברים על מחויבות ישראלית לשחרור  אסירים שכולם פעלו לפני אוסלו, מתוך שיקולים נוספים ולא רק שיקולי הביטחון השוטף הנוכחי. כל עוד מתקיים תהליך ואנחנו מחויבים לו אני מעריך שאנחנו נשחרר גם את האסירים בפעם הבאה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן