Skip to content

המדינה מתכוננת ל-7,000 הרוגים ברעידת אדמה חזקה

כך אמר היום השר להגנת העורף, גלעד ארדן, בתשובה לשאילתא שהפנתה אליו ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד). בעוד כשבועיים תתרגל המדינה קליטת סיוע בינלאומי לרעידת אדמה בארץ בנתב"ג ובנמל אשדוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המצב מחייב את כולנו להתכונן", אומר היום השר להגנת העורף גלעד ארדן במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתא של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) על פעילות הממשלה לקראת רעידת אדמה.

לדברי ארדן, המשרד להגנת העורף הכין תכנית לאומית להתכוננות לרעידת-אדמה; בוצעו בשנים האחרונות תרגילים שונים כשבוע המוכנות הלאומי; נערך תרגיל משותף למטות הלאומיים, למרבית משרדי הממשלה והרשויות המקומיות וכן נערכו ימי השתלמות וימי עיון בעניין לבעלי התפקידים. לדבריו, בגופים המבצעיים, הושלמו נהלים משרדיים, נערכו קורסים להענקת סיוע לאוכלוסייה האזרחית ונערכו תרגילים למוסדות החינוך ולבתי הספר.

"טרם הוסדרה חלוקת הסמכויות עם משרד הביטחון". גלעד ארדן (צילום: אתר הכנסת)
"טרם הוסדרה חלוקת הסמכויות עם משרד הביטחון". גלעד ארדן (צילום: אתר הכנסת)

השר ארדן מסר עוד כי בעוד כשבועיים תתרגל המדינה בנתב"ג ובנמל אשדוד, קליטת סיוע בינלאומי לרעידת אדמה בארץ. לדבריו, המדינה מתכוננת כי במקרה של רעידה בארץ יהיו כ-7000 הרוגים, עשרות-אלפי פצועים, וכ-200 אלף איש יצטרכו סיוע. חוזקו מספר מבנים בארץ אך הקצב לטעמו "ממש איננו מספיק, בעיקר בחיזוקן של תחנות משטרה".

ארדן הודה כי אין תמריץ מספיק לחיזוק מבני הדיור הציבורי, וכי יש לחזק על מאות-אלפי דירות בארץ, ולכן חובה למצוא היכן המקומות הדחופים ביותר למיגון בארץ. ארדן הוסיף כי הוועדה הבינמשרדית בעניין היא עדיין באחריות משרד ראש הממשלה, אך היא עתידה בעתיד לעבור לאחריות המשרד להגנת העורף.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בדיון כי בעקבות חמש הרעידות בשבוע שעבר, לא יצאה הנחייה מסודרת ורשמית לתושבי הצפון כיצד לנהוג, בעיקר בלילות, ואילו ח"כ יצחק כהן (ש"ס) קרא להקלות לקבלנים בתכנית תמ"א 38, ולעדכון תכנית המוכנות הפיננסית לרעידה. השר ארדן אמר כי הנחיות מסודרות חייבות להיות מוסמכות, בלא להיכנס לפאניקה. לדבריו, בשבוע שעבר, הוא וראש הממשלה קיימו הערכות מצב ודיונים בעניין, ואכן הרשויות המבצעיות בצפון, כמשטרה, מד"א וכיבוי-אש, נערכו בעניין. רשויות מקומיות אחדות הורשו לרכוש טלפון לווייני, כדי לגבות תקשורת גם במקרה של נפילת תשתיות הטלפון הקווי. בנוסף יצא לאור בימים אלו קמפיין הסברה בכלי התקשורת, כיצד על האוכלוסייה לנהוג במקרה של רעידה חזקה.

ארדן הודה במליאה כי טרם הוסדרה חלוקת הסמכויות בין משרדו למשרד הביטחון, במקרה של אסון לאומי, וקרא לאוצר להעניק תמריצים ברורים לקבלנים לחיזוק מבנים בתמ"א 38.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן