Skip to content

מלחמת הכל בכל ברשות השידור: בג"ץ נגד הממשלה ומלחמה נגד ההנהלה הכושלת

את השטן הגדול והשטן הקטן המציאו אויבינו. לעובדי רשות השידור יש אויבים מבית ומחוץ. הם לא שטן, אבל הם מגלמים איום מוחשי לקיומם ולעתידם המקצועי של העובדים שאינם נמנים עם מקורבי ההנהלה. איך נלחמים על העתיד במציאות אבסורדית כזו ואיך מנהלים, בו זמנית, כמה מלחמות? תשאלו את עובדי רשות השידור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגודת העיתונאים בירושלים עתרה לבג"ץ ולבית הדין לעבודה בירושלים נגד נסיונות הממשלה לחסל את רשות השידור על ידי הקפאת הרפורמה ומינוי עוד ועדה לבחינת עתיד הרשות: ועדה שבראשה עומד המפיק הפרטי רם לנדס.

במלחמות הפנימיות הבלתי פוסקות נפל היום דבר, כשעיתונאי קול ישראל החליטו, פה אחד, למנוע את שידור התכנית הכל דיבורים בגלל שההנהלה מצניחה להנחיית התכנית הרדיופונית "כוכבים" מהערוץ הראשון של הטלוויזיה. במקביל, התייצבו כולם למלחמה על הבית: על המשך קיומה של רשות השידור. אגודת העיתונאים בירושלים יצאה בקמפיין המשגר את האצבע ישירות אל ראש הממשלה ואל שר התקשורת גלעד ארדן, המונע את מימוש הרפורמה ברשות השידור.

קמפיין: האם הוא יזעזע מישהו שם למעלה?

שעה שכל הכוחות אינם מאוחדים, קרב הבלימה הבלתי נמנע של העובדים נגד הנהלת רשות השידור, רק מחליש את הקרב על עתיד הרשות.

אגודת העיתונאים בירושלים החליטה להחריף את המאבק נגד ביטול הרפורמה וחיסול השידור הציבורי ולצאת היום במסר זהה המופנה אל שני אישים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת גלעד ארדן. בסלוגן המופץ בפייסבוק ובאמצעים נוספים, נכתב: "ראש הממשלה / שר התקשורת – האם הטייקונים לוחצים עליך לחסל את השידור הציבורי – שתף אותנו באינטרסים המסחריים".

האגודה בירושלים מדגישה כי האסטרטגיה של הממשלה היא לייבש את רשות השידור הנושאת את דגל השידור הציבורי, ולהותיר על כנה את ההנהלה, למרות שגם הממשלה יודעת כי זוהי הנהלה כושלת. הנהלה שבעטייה מתנגדת הממשלה למימוש הרפורמה.

בהתנהלות זו רואה האגודה אמצעי של הממשלה לחסל את השידור הציבורי כדי שימות "מוות טבעי". כך, אומרת האגודה, משתפת הממשלה פעולה עם תביעות ומהלכים של בעלי אינטרסים מסחריים המעורבים בשוק התקשורת, ומעוניינים בחיסול השידור הציבורי ובסגירת רשות השידור.

 לקמפיין נלווים צעדים משפטיים שנוקטת אגודת העיתונאים בירושלים, במסגרתם עתרה לבג"ץ ולבית הדין לעבודה נגד הקפאת הרפורמה ברשות השידור ונגד מינויה של הוועדה לבחינת השידור הציבורי בישראל. אגודת העיתונאים בירושלים מבקשת בעתירתה להורות למדינה לקיים את הסכם הרפורמה ברשות השידור ומצביעה על אינטרסים מסחריים ברורים בקריסת השידור הציבורי.

החבורה שהשתלטה על רשות השידור הורסת כל חלקה טובה

יו"ר האגודה, אחיה גינוסר, מאשים ישירות את הנהלת רשות השידור בכך שהיא "הורסת כל חלקה טובה" ומאשים אותה בבריונות. הנהלה זו, הוא אומר, היא שהעבירה את השידור של תכנית הכל דיבורים לאולפן החוטים בירושלים רק כדי לשרת את האג'נדה שלה, שמיועדת לייבש את עיתונאי קול ישראל ולחסום את קידומם. לדבריו, "החבורה שהשתלטה של רשות השידור וקוראת לעצמה הנהלה, הורסת כל חלקה טובה, הובילה לירידת הרייטינג של הכל דיבורים ולפגיעה קשה בספינת הדגל של השידור הציבורי".

עוד אתמול הודיע ועד עובדי הרדיו בקול ישראל בתל אביב למנהל הרדיו, מיקי מירו, על הכוונה למנוע את שידור התכנית הכל דיבורים היום, מאחר שעיתונאי הרדיו אינם משובצים להגשת התכנית. הוועד הוסיף והודיע כי מהלכיו מתואמים עם עיתונאי קול ישראל בירושלים. היום הוכח כי אמנם מדיניות הפרד ומשול בין ירושלים ותל אביב לא צלחה בידי ההנהלה. יו"ר ועד העובדים בקול ישראל בתל אביב, ברוך אסקרוב, כתב לעובדים כי הפעולה נבעה מ "אי תיקון המצב, הצפצוף הארוך ו/או החולשה הנוראה של ההנהלה בשמירת עבודתנו, ביטויינו וזכויותינו, ונוכח ההחרפה מצד ההנהלה בדמות החדרת דמויות זרות חדשות והפעלת אנשי ביטחון נגדנו".

 במכתב ששיגר עו"ד אופיר טל ליו"ר רשות השידור אמיר גילת, בשם אגודת העיתונאים בירושלים, הוא מציין: "דומה כי התקבלה החלטה מערכתית לעצור לחלוטין את קידומם של עובדי קול ישראל, ולהשאירם בתפקידים זוטרים או מאחורי הקלעים… כפי שברור לך, להתנהלות זאת השלכות קשות על האופק המקצועי של עובדי קול ישראל, על משכורתם של חלק מהעובדים (שאינם משובצים לעבודה בתפקידים אליהם הם מוכשרים), ויש בה משום 'ייבוש' של קול ישראל".

 

3 Comments

  1. רחל
    27 באוקטובר 2013 @ 16:57

    מתי הם יבינו שזה לא אינטרסים של בעלי הון כי אם הרצון של הציבור לבטל את האגרה- בכל מחיר. כולל במחיר סגירת רשות השידור

  2. רענן
    24 באוקטובר 2013 @ 14:04

    כל הכבוד לביבי ולארדן- רק שיצליחו לבטל את האגרה הנוראה הזו.

  3. רונית שונאת את האגרה
    24 באוקטובר 2013 @ 3:20

    עובדי רשות השידור לא קולטים את זה. בגלל האגרה הם הופכים לאנשים שהציבור שונא, מתעב ופשוט רוצה ברעתם. זה לא הטייקונים שלוחצים על ראש הממשלה. זו דעת הבוחרים שלו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן