Skip to content

"זוהי שעת הרצון הנוחה ביותר להשיג הישגים במו"מ מול האיראנים"

כך אומר ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. דגן הופיע ביום עיון של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, תחת הכותרת "איראן על פרשת דרכים". לדבריו, "כרגע, בזמן מו"מ, לא תהיה לגיטימיות לתקיפה ישראלית, אבל ישראל צריכה לשמור בידיה אופציה אמינה וריאלית לתקיפה צבאית, אם כל המאמצים האחרים ייכשלו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זוהי שעת הרצון הנוחה ביותר להשיג הישגים במו"מ מול האיראנים". כך אומר ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. דגן דיבר ביום עיון, במכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, תחת הכותרת "איראן על פרשת דרכים".

לדברי דגן, "שעת הרצון" נובעת מרמת הפגיעות הגבוהה של איראן בימים אלה. זאת משום שרמת האיום על המשטר, ברפובליקה האסלאמית של איראן, היא הגבוהה ביותר מאז מלחמת אירן עירק. לדבריו, איראן הסכימה בתום שמונה שנות מלחמתה עם עיראק להפסקת אש, משום שהמשטר חשש לגורלו. גם עכשיו, לנוכח הסנקציות הכבדות, חושש המשטר לגורלו.

מאיר דגן. "אופציה צבאית אמינה"
מאיר דגן. "אופציה צבאית אמינה"

"כרגע, בזמן מו"מ, לא תהיה לגיטימיות לתקיפה ישראלית", אמר דגן, "אבל ישראל צריכה לשמור בידיה אופציה אמינה וריאלית לתקיפה צבאית, אם כל המאמצים האחרים ייכשלו". לדבריו, המשטר האיראני הוא רציונלי. "הוא מתאפיין בהערכת מצב מאוד מסודרת בכמה רמות ונעשית בו עבודת מטה שאסור לזלזל בה. אלה אנשים מאוד רציניים. לכן ישראל חייבת לשמר את האופציה וצריכה לעמוד בתקיפות על המשך הסנקציות עד אשר תושג המטרה".

דגן אמר עוד כי כל הכוח נמצא בידיו של שליטה העליון של איראן, חמינאי. "הוא מחליט הכל. חמינאי שמרן, נאמן למורשת חומייני. אני לא מזהה נכונות שלו להגיע לפשרות, אבל כן יש ריכוך מסוים. מטרת פרויקט הגרעין היא לשמר את המשטר על ידי מניעת כוחות זרים מלהתערב במדינה. גבולות הגזרה בין רוחאני לחמינאי עדיין לא הוצבו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן