Skip to content

יונייטד הרוויחה ברבעון השלישי 379 מיליון דולר

בגלל טעות מחשב הפסידה החברה הכנסות רבות והרווח יכול היה להגיע ל-590 מיליון דולר. הרווח של קבוצת יו.אס איירווייס ברבעון השלישי הגיע לשיא של 367 מיליון דולר ושל אמריקן איירליינס, שותפתה לתהליך המיזוג הגיע ל- 530 מיליון דולר. לדעת ספקולנטים, רווחים גבוהים אלה יקשו על החברות להתמודד בתביעת ההגבלים עסקיים שהגיש משרד המשפטים האמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרווח הנקי של יונייטד קונטיננטל ברבעון השלישי השנה היה 379 מיליון דולר. אך הוא יכולה היה היה להגיע ל-590 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הזה גדלו ב-3% והגיעו ל-10.23 מיליארד דולר.

יונייטד איירליינס. תוכנת מחשבי המכירות תוקנה
יונייטד איירליינס. תוכנת מחשבי המכירות שונתה

מכרה יותר מדי כרטיסים זולים

יונייטד טוענת, כי מכרה ברבעון השלישי יותר מדי כרטיסים זולים ושהיא מתכוונת לתקן זאת במהירות. חברת התעופה הפעילה במחשביה נוסחה המציינת מתי למכור כרטיסים במחיר מוזל, ומתי להמתין ולמכור כרטיסים לנוסעים של הרגע האחרון המוכנים לשלם יותר. אם זה היה מתבצע נכון החברת יכולה הייתה גם למלא את המטוס וגם להגביר את הכנסותיה. אבל, אם זה התבצע לא נכון, חברת התעופה מילאה את מטוסיה עם נוסעים ששילמו פחות ממה שהם היו משלמים אחרת.

המחשבים החטיאו את המטרה

יונייטד ציינה כי מחשבי החברה החטיאו את המטרה במשך רוב הקיץ שחלף. "כתוצאה מכך תוצאות ההכנסות שלנו לא היו ברמה שציפינו, או במה שאנחנו רואים מקובל", אמר ג'ים קומפטון, קצין ההכנסות הראשי של יונייטד. לדבריו, יונייטד כבר ביצעה את השינויים הדרושים כך שהיא מוכרת מראש פחות מושבים זולים לטיסה. "בחודש הבא", הוא ציין, "נתאים את המחשבים לדרישה המתאימה, בנוסף למאפיינים העונתיים הרגילים".

יונייטד עדיין נאבקת בספיגת קונטיננטל לאחר מיזוגם ב-2010. ביום חמישי שחלף אמר יו"ר והמנכ"ל החברה ג'ף סמיסק (Jeff Smisek) כי "פעילות החברה הממוזגת והשירות ללקוחותיה שופרו ובנקודות אלה היא תחרותית, אך תוצאותיה הכספיות עדיין לא מספיק טובות".

יונייטד היא עדיין חברת התעופה הגדולה בעולם בתנועת הנוסעים, אבל לקוחות נמנעו להגיע אליה, אחרי כמה בעיות שירות מתוקשרות היטב. למרות זאת, תנועת הנוסעים שלה ירדה מעט ברבעון השלישי ובסך הכל היא ירדה שנתית בתנועת הנוסעים ב-1% בלבד.

אמריקן איירליינס ויו.אס. איירוויס
אמריקן איירליינס ויו.אס. איירוויס

רווחים גבוהים ליו.אס. איירווייס ולאמריקן איירליינס

הרווח של קבוצת יו.אס איירווייס ברבעון השלישי הגיע לשיא של 367 מיליון דולר ושל אמריקן איירליינס, שותפתה לתהליך המיזוג הגיע ל- 530 מיליון דולר. תוצאות רבעוניות גבוהות אלה הובילו לספקולציות שהרווחים הגבוהים יפגעו במאמצים של שתי חברות התעופה להשיב נגדית לתביעת ההגבלים עסקיים, שהוגשה על ידי משרד המשפטים האמריקני. החשיבה בקרב אלה שהעלו את הספקולציות היא, שהרווחים האלה יפריכו את טענתן, כי הן צריכות להתמזג כדי לשרוד היות והן מצליחות היטב כחברות עצמאיות.

סאות'ווסט איירליינס
סאות'ווסט איירליינס

גידול ברווח לסאות'ווסט

הרווח הנקי של חברת סאות'ווסט ברבעון השלישי השנה היה 259 מיליון דולר, בהשוואה ל-16 דולר בשנה הקודמת. כך מסרה החברה אתמול וציינה, כי הרווח הרבעוני שלה גדל לעומת ירידה בעלויות הדלק והאחזקה.

 

 

 

אלסקה אייר
אלסקה אייר

רווח היסטורי לאלסקה אייר

הרווח המתואם הנקי של קבוצת אלסקה אייר ברבעון השלישי השנה היה 157 מיליון דולר. זהו הרווח של הרבעון הטוב ביותר בהיסטוריה של החברה. "תוצאות אלו מייצגות הרבעון הטוב ביותר שלנו אי פעם, ומציין רווח רבעוני ברציפות של 18 רבעונים ברציפות", אמר אתמול בראד טילדן מנכ"ל קבוצת אלסקה אוויר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן