Skip to content

2012 – שנת הדרקון. מה זה אומר?

לפי האסטרולוגיה הסינית זו שנה של הרבה מים, שיטפונות ואסונות טבע, אבל גם אירועים קוסמיים ורוחניים. שנה של התגברות המודעות האישית והתחברות למהות הפנימית. ומומלץ לא להתפתות להרפתקאות פיננסיות ולא להיגרר אחר טרנדים חולפים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפי האסטרולוגיה הסינית זו שנה של הרבה מים, שיטפונות ואסונות טבע, אבל גם אירועים קוסמיים ורוחניים. שנה של התגברות המודעות האישית והתחברות למהות הפנימית. ומומלץ לא להתפתות להרפתקאות פיננסיות ולא להיגרר אחר טרנדים חולפים

מאת זהר אהליאב

דרקון סיני
דרקון סיני. צילומים: זהר אהליאב

על פי הסינים, השנה הנוכחית היא שנת דרקון המים, המתרחשת רק פעם ב-60 שנה. אמנם שנת דרקון מגיעה כמו כל יתר ענפי הזודיאק הסיני פעם ב-12 שנה, אבל ישנם חמישה סוגים של שנות דרקון: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים, שכל אחת מהן מתאפיינת בתכונות אחרות. הגשמים העזים שירדו גם אצלנו בימים האחרונים, הם דוגמה אופיינית לשנת דרקון מים.

כל שנה סינית מורכבת משני חלקים: חלק עליון שנקרא גזע ((STEM וחלק תחתון המכונה ענף (BRANCH). החיים מתחילים תמיד בגזע, זו גם הסיבה שתאי גזע בביולוגיה מכונים בשם זה ולא בשם תאי שורש. לכאורה הכול נוצר מהשורש, אבל המציאות מוכיחה שהגזע הוא יוצר כול. הגזע משכפל את החיים ומתווך בין העלווה לשורשים. באותו אופן הוא פועל גם במטפיסיקה הסינית. יש שנים שמערכת היחסים בין הגזע לענף היא נוחה וזורמת, ויש שנים שהאנרגיה הזו חווה הפרעות בזרימה, תקלות וקצרים, המשפיעים על חיי האדם בדרך ישירה או עקיפה.

שנה של שיטפונות ורעידות אדמה בעיקר בדרום מזרח כדור הארץ

גזע השנה הנוכחית הוא כאמור מים וענף השנה הוא אדמה. מערכת היחסים של השנה הזאת היא של בקרה והרס, מכיוון שהאדמה מנסה לשלוט על המים ולמנוע את תנועתם.

במטפיסיקה הסינית האדמה מסמלת אחריות, רצינות, מחויבות והכלה. היא מכילה את שאר ארבעת יסודות החיים: העץ, המים, האש והמתכת, שכולם נמצאים על האדמה או בתוכה. האדמה היא כלי הקיבול שאמור להכיל את המים, אבל השנה כמות המים בצירוף של דרקון המים גדולה מדי והם נשפכים לכל עבר וגורמים להצפות. לכן השנה צפויים גשמים עזים, שיטפונות, הצפות, מפולות בוץ, רעידות אדמה והתמוטטות של מבנים ברחבי העולם, אבל בעיקר בדרום מזרח כדור הארץ.

 בכל שנה חלקים אחרים של חבלי ארץ נחשפים לאנרגיה הלא יציבה שבין הגזע לענפים. השנה יושפעו מכך בעיקר האזורים שנמצאים בצד הדרום מזרחי של ארצות, ערים וישובים. הסיבה לכך היא כי בשנת 2012 המיקומים האלה נמצאים "בשליטה" של הדרקון ולכן הם חשופים יותר למפגעים ולאסונות מאשר חלקים אחרים של כדור הארץ. זה כולל את כל ארצות דרום מזרח אסיה, אוסטרליה וניו זילנד, העלולים לסבול יותר מתמיד מרעידות אדמה ושאר פגעי טבע. אבל גם הצד הדרום מזרחי של אזורים אחרים בעולם פגיע יותר השנה, ככה שגם ארצות הברית, ארצות דרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, חשופים אף הם לאיתני הטבע ואינם חסינים בפני רעידות אדמה.

שנה של התחזקות התקשורת ולקיחת אחריות לגבי המידע המופץ, וגם שפע של מסרים רוחניים

הדרקון מסמל גם דברים המגיעים מלמעלה, כמו למשל תופעות טבע ייחודיות בשמיים, מופעים וחזיונות, הופעת עב"מים ומראות של חוצנים, כמות הולכת וגדלה של מסרים מישויות אור וממורים רוחניים ואין סוף תיקשורים.

בתחום הטכנולוגי תהיה התפתחות מרשימה בכל הקשור לשימוש במז"לטים, מל"טים, לוויינים והחדרה של ידע שנאסף על ידי גופי חלל לשימוש תעשייתי. שנת 2012 היא גם שנה של התחזקות התקשורת והשפעתה על האנושות. המושג כפר גלובאלי יתפוס תאוצה ויתבטא לאו דווקא בגידול כמותי בשימוש ברשתות חברתיות וטלפונים חכמים, אלא יותר בתחכום והעמקה. תגדל המודעות לאחריות האישית והחברתית של בני אדם לגבי המידע שהם מפיצים ביודעין או שלא ביודעין, בין היתר גם בגלל חוקים חדשים במקומות שונים בכדור הארץ, הכוללים מגבלות לגבי המידע המופץ ועונשים בהתאם.

הדרקון, בין השאר, מסמל גם חוסר סלחנות, דבקות ונקמנות, והפעם זה יתבטא ביחס הקשוח של השלטונות כלפי האזרחים בכל הקשור לשימוש באמצעי התקשורת השונים.

 אנרגיה מגנטית שלילית בכיוון דרום מזרח לעומת אנרגיה מגנטית חיובית בצד המערבי

אבל הסיפור הרבה יותר מורכב מזה, כי המטפיסיקה הסינית בנויה כמו קובייה הונגרית. זוהי מערכת רב ממדית שהאסטרולוגיה היא רק אחד הנדבכים בתוכה. הנדבך החשוב והשימושי יותר מכונה טכניקת הכוכבים

המעופפים – שיטה העוסקת באנרגיה המגנטית המקיפה את כדור הארץ ומרשתת חבלי ארץ וגם מבנים. מערכת אנרגטית זו ששמה הסיני הוא: שואן קונג פיי שינג, קובעת את הפעילות המגנטית המשפיעה על כדור הארץ  במחזוריות של 20 שנים והן במחזורים קטנים יותר בני שנה.

אנרגיה זו מורכבת מ-9 איכויות של אנרגיה מגנטית שמשפיעים על התנהלות האדמה והאנשים החיים עליה. בדומה לגזע וענף השנה (דרקון מים) המשפיעים על מיקומים וכיוונים מסוימים, גם אנרגיה זו משפיעה על יבשות, חבלי ארץ, ערים, ישובים, מבנים ודירות. השנה באופן מיוחד, האנרגיה המגנטית השלילית נמצאת אף היא בדרום מזרח ויוצרת מצבים שליליים למבנים/דירות/בתים/עסקים שדלת הכניסה אליהם נמצאת בצדו הדרום מזרחי של המבנה. מצבים שליליים יכולים להיווצר גם במבנים מכל סוג שהוא שחזיתם פונה לדרום מזרח, ובחדרי שינה הממוקמים בצד הדרום מזרחי של הדירה/בית. לעומת זאת האנרגיה המגנטית שנמצאת במערב מעודדת השנה צמיחה. לכן מבנים שחזיתם, או דלת הכניסה שלהם, נמצאים במערב, יזכו לשגשוג ושפע.

איך מתקנים את האנרגיה השלילית

האנרגיה השלילית המצטברת ב-2012 בדרום מזרח, מקורה בפולסים מגנטיים בעלי "צורה" של ריבוע!

אחת הדרכים למנוע את התפשטות האנרגיה והצטברותה באזורים הדרום מזרחיים היא להציב בחדר חפצים/אביזרים עגולים. הסיבה לכך היא שהצורה העגולה שוברת את התבנית המרובעת ובמידת מה מרסנת את פעילותה. אפשרות נוספת היא להכניס לאזור הזה אביזרים/חפצים בעלי צורה אמורפית בצבע כחול, או אפור, או שחור, שבגלל צורתם הבלתי מוגדרת הם "שוברים" את התבנית. כמו כן ניתן להוסיף  גם כלי מתכת עגולים.

והכי חשוב זה לוותר באזור האמור על מכשירים המפעילים את האנרגיה הזאת לשלילה כמו מערכות קול, טלוויזיות ומכשירים המשמיעים רעשים לפרקי זמן ארוכים, אפילו אם הם ברמת דציבלים נמוכה.

שנה שמתאימה לחשבון נפש, שימת דגש על פנימיות, ערכים ועומק

על פי המודל הסיני, כאשר אדם חי ופועל בסביבה מגנטית שיש בה הפרעות וחולשות הוא חושף עצמו יותר לבחירות לא נכונות, חלקן מודעות וחלקן לא. במטפיסיקה הסינית מים מזוהים עם פחד, דאגה וחרדה, והם גם מסמלים שפע וכסף (מכאן הביטויים הנפוצים: קשיי נזילות, תזרים מזומנים). לכן בשנת דרקון המים 2012, שהיא שנה המלאה במים, מומלץ לכולם להוריד הילוך, לא להתפתות להרפתקאות פיננסיות ולא להיגרר אחר טרנדים עונתיים וזמניים.

זו שנה שמתאימה יותר מכול לחשבון נפש ארוך ויסודי. זו שנה של סדר בבלגאן החיצוני והפנימי, שנה של התעסקות מופחתת בחיצוני ושימת דגש רב יותר על פנימיות, ערכים ועומק. מאחר והשנה גם אין בכלל ביטוי לאלמנט האש, לא בגזע ולא בענף, אזי האופטימיות והתקווה (שמאפיינים את האש) נעלמים, אבל את מקומם תופסים התושייה, המקוריות והחוכמה.

הכותב הוא חוקר, מורה ויועץ לפנג שואי ותורת הנסתר הסינית


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן