Skip to content

שוק המטוסים יגדל ב-5% כל שנה

כך אמר פבריק ברג'יר, מנכ"ל איירבס, בכנס ספקים מכל העולם שהתקיים בוושינגטון. הוא סיפר, כי "איירבס מוציאה 13 מיליארד דולר בשנה לתמיכה ב-226 אלף משרות בארה"ב, ושהיא תייצר מטוסי A320 במובייל אלבמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פטריק ברג'יר מנכ"ל איירבס. אופטימי לגבי העתיד
פטריק ברג'יר מנכ"ל איירבס. אופטימי לגבי העתיד

"אנו מאמינים כי השוק המטוסים יגדל ב-5% כל שנה ואין בו כל בועה", אמר פבריק ברג'יר (Fabrice Bregier) מנכ"ל איירבס בהופעתו מול 400 משתתפי כנס ספקי תעופה מכל העולם, בשבוע שחלף בוושינגטון. לדברי מי שעומד בראש יצרנית המטוסים שבסיסה המרכזי בצרפת, איירבס צופה גידול במכירות בעתיד הנראה לעין, היות וחברות התעופה בארה"ב מחליפות ציים שהזדקנו וחברות תעופה אסיאתיות מתרחבות.

"אנחנו שחקן עולמי"

"כל הסימנים מראים שאנחנו שחקן עולמי ומאוד בינלאומיים. הדימוי שאיירבס היא אירופית הוא שגוי, אנחנו לגמרי בינלאומיים", הדגיש ברג'יר.

"איירבס מוציאה 13 מיליארד דולר בשנה לתמיכה ב-226 אלף משרות בארה"ב", הוא ציין והוסיף, כי "איירבס מתכוונת לייצר החל משנת 2016 מטוסי איירבס A320 במפעל במובייל אלבמה.

התחרות בין איירבס לבין בואינג

איירבס מתחרה בבואינג באספקת מטוסים לחברות תעופה מובילות בעולם. בואינג דיווחה לפני שבוע על רווחים גבוהים, שגדלו ב-12% ברבעון השלישי של השנה. כמו כן דיווחה בואינג, כי היא מתכוונת להאיץ את הייצור של מטוסי 787 דרימליינר, לאחר שהמטוס עם ניצולת הדלק היעילה סבל מבעיות לא קלות בחודשים הראשונים להיכנסו לשירות. עתה מתכננת בואינג להגדיל את הייצור של 787 מ-10 עד 12 מטוסים בחודש ב-2016 ל-14 מטוסים בחודש עד סוף העשור.

איירבס זכתה ביפן

אבל, איירבוס זכתה בצעד מהפכני, כאשר לאחרונה קיבלה הזמנה מחברת התעופה ג'אפן איירליינס (JAL) לספק לה 31 מטוסי איירבס A350, המטוס המיועד להתחרות בבואינג 787. "ההזמנה של מטוסי איירבס היעילים בניצול הדלק על ידי החברה היפנית, שברה את המונופול של בואינג בחברה הזאת" הדגיש ברגי'ר, "הבניה מחדש של JAL לאחר כמעט פשיטת רגל מאפשרים לנו עתה לבנות יחסי אמון ארוכי טווח בין שתי החברכות. הם גילו כי לתחרות יש הרבה מעלות. שום דבר הוא לא קסם".

לדברי ברג'יר עד 2018 תספק איירבס יותר מטוסים מבואינג עם צפיה למסור 120 מטוסי איירבס A350 מעבר לאספקת הסדירה של מטוסי איירבס A320 ומטוסי איירבס A380. "שהם יגדלו עם מטוסי 787 ואנחנו נעשה את זה עם מטוסי A350. אבל מה שחשוב הוא – שאני מגדיל בהתמדה את מסירות המטוסים שלי ואת הרווחיות שלי".

ברג'יר טען, כי הביקוש למטוסים יישאר חזק אפילו עם שתי יצרניות המטוסים יגדילו את הייצור, היות וההזמנות הן לאספקה ב-2020. "הביקוש נוצר, כי באסיה ישנה צמיחה של יותר מ-10% בשנה, כאשר 85% מהאוכלוסייה שם מעולם לא טסו", הוא אמר, "ובאמריקה חברות התעופה צריכות לקנות מטוסים חדשים, כדי להישאר תחרותיות וכדי לחתוך בהוצאות הדלק שלהן".

אופטימי לגבי מטוס A380

למרות שההזמנות למטוס איירבס A380 צנחו, נשאר ברג'יר אופטימי לגבי סיכוייו של המטוס. "לחברה יש 150 הזמנות, אבל הם יפלו מעט מתחת לייצור המתוכנן של 30 מטוסים לשנה ב-2015. השוק עתה די רפה בדרישה למטוסים גדולים, אבל אנחנו מאמינים, כי חברות התעופה תצטרכנה לרכוש מטוסים גדולים בגלל הגודש הקיים בנמלי התעופה", הוא הסביר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן