Skip to content

קמפיין להכשרת עובדים זרים המטפלים בחולי אלצהיימר

כיום, מרבית העובדים הזרים המטפלים בחולי אלצהיימר אינם עוברים סדנאות הכשרה והמשמעות היא עשרות פניות, מדי חודש, של משפחות חולים שננטשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת עמדא למען אנשים עם דמנציה ואלצהיימר פועלת בימים אלה להגברת המודעות להכשרת עובדים זרים לטיפול בחולי אלצהיימר – במסגרת חוק הסיעוד. העמותה יוזמת קמפיין להגברת המודעות לחשיבות ההכשרה של העובדים.

כיום, מרבית העובדים הזרים המטפלים בחולי אלצהיימר – אינם עוברים סדנאות הכשרה והמשמעות היא עשרות פניות מדי חודש של משפחות חולים על נטישת עובדים זרים. לדברי גרי רוט, מנכ"ל עמותת עמדא, ההכשרה חיונית לצורך הענקת כלים מתאימים לעובדים הזרים לטיפול בחולים. בה בעת, פועלת עמותת עמדא לייסוד סדנאות מיוחדות להכשרת העובדים הזרים לטיפול בחולי אלצהיימר. הסדנה נמשכת ימים בודדים.

מנכ"ל עמותת עמדא, גרי רוט, ציין כי על משרד הפנים לחייב את התאגידים לערוך סדנאות מיוחדות לעובדים הזרים. הוא שיבח את התחייבות מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, להוביל תכנית בין-משרדית לשיפור הטיפול באלצהיימר, שעלותה יותר מ-100 מיליון שקלים. במרכזה של התכנית, שגובשה על ידי ועדת מומחים, הרחבת מספר שעות הטיפול לחולים דמנטיים, ייעוץ למשפחת החולה והגדלת מספר ימי המחלה לבן משפחה המטפל בחולה דמנטי.

בישראל כ-100 אלף איש חולים במחלת האלצהיימר ומדובר בכמעט כל אדם שני מגיל 80. אבחון מחלת אלצהיימר אינו כלול בסל הבריאות ועמותת עמדא פועלת לשינוי מצב זה. חזון העמותה, שהיא עמותת מתנדבים ארצית, הוא להעניק איכות חיים מיטבית לחולים ולבני משפחותיהם. לעמותה מאות מתנדבים ב-55 סניפים ברחבי הארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן