Skip to content

האפליקציה שתסייע לכם להפסיק לנשנש

באייפון ובאנדרואיד: קופת חולים מכבי מציעה לראשונה אפליקציה שתסייע להימנע מאכילה רגשית כמו אכילה במצבי עצבנות עייפות, שמחה וכו'. האפליקציה תלמד את התנהגויות האכילה המאפיינות את המטופל, לדוגמה נטייה לנשנש בשעות הערב ותסייע לו לאמץ הרגלי אכילה בריאים יותר. לחברי כל קופות החולים בחינם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אפליקציית  CountEat™, בפיתוחה של  מכבי שירותי בריאות ובשיתוף הדיאטן צחי כנען, תהיה זמינה לכל בעלי הסמארטפונים ולחברי כל קופות החולים בחינם. 

בניגוד לאפליקציות הקיימות עתה בשוק לספירת קלוריות, אפליקציית CountEat™ תסייע למשתמש לזהות את "אזורי הסכנה" האישיים שלו ולהביא לשינוי בהתנהגות האכילה לטווח הארוך. האפליקציה תלמד את הרגלי האכילה של המשתמש ותציע לו לקבל משוב מקצועי והדרכה אישית בהתבסס על חולשותיו בתחום התנהגות האכילה והשמירה על המשקל. 

משתמשי האפליקציה יוכלו להיעזר בנתונים האישיים שנאספו בה גם כאשר הם ניגשים לרופא או לדיאטנית וכך לשפר את הטיפול ולספק למטפלים תמונות מצב רחבה ומדויקת באשר להרגלי האכילה הנוכחיים של המטופל.

צחי כנען – דיאטן מכבי שירותי בריאות, מפתח האפליקציה: "עד היום, אפליקציות מכל העולם הציעו רק ספירת קלוריות, וחישוב ההוצאה הקלורית בפעילות גופנית. לראשונה, האפליקציה תתייחס גם להתנהגות אכילה: תעזור למשתמש ללמוד לאכול לאט, לאכול מתוך רעב אמיתי ולא מתוך עייפות, עצבנות, שעמום, שמחה או השפעה חברתית, וכן תסייע למשתמש להפסיק לאכול ברגע שמורגשת תחושת שובע. מדובר בכלי טיפולי יעיל, זמין, אישי ומהימן".

האפליקציה תלמד את הרגלי האכילה של המשתמש, המקשים עליו לשמור על משקל תקין, כמו, אכילה מוגזמת כפיצוי על ארוחות שנשכחו או אכילה מתוך צמא שזוהה בטעות כרעב. כאשר האפליקציה תמפה תמפה התנהגויות אלו, היא תתחיל לשלוח למשתמש איתותים בזמן אמת, כדוגמת  "הימנעותך מארוחת בוקר גורמת לרעב בלתי נשלט בצהריים", או "בשבוע האחרון הינך נוהג לנשנש בשעות אלו, כדאי לעבור לארוחה גדולה יותר".

הטיפול באמצעות CountEat™ מיועד לפרק זמן של 10 עד 12 שבועות, שבהם צפוי המטופל, אם יתמסר לטיפול, לשפר את הרגלי האכילה שלו, תוך שהוא מודע לחולשותיו ובעל כלים וידע שיסייעו לו להתמודד עמם. בכל שלב יוכל המשתמש לחזור לאפליקציה ולהמשיך את השימוש בה.

עבור המשתמשים יוקם עמוד פייסבוק שיונחה בידי דיאטנים קליניים של מכבי, ובו אפשר יהיה לשתף בחוויות הטיפול ולשאול שאלות מקצועיות. בנוסף, באתר אינטרנט ייעודי אפשר יהיה להפיק דוחות וגרפים שישקפו עבור המטופל את הצריכה הקלורית שלו ואת המצבים והתחושות שגרמו לו לאכול, בחתכי זמן שונים.

מי שירצה לתעד את דפוסי האכילה שלו בלי לקבל משוב מהאפליקציה, לצורך תיעוד ולמידה עצמית, יוכל להגדיר רמת ליווי נמוכה ולוותר על הליווי החיצוני .

בילי כהן, מנהלת תחום התזונה במכבי שירותי בריאות: "הבנו שאחת הבעיות בשמירה על משקל תקין היא ההתמקדות בספירת הקלוריות על פני אימוץ הרגלי חיים בריאים, למרות שמחקרים מראים שזו הדרך היחידה לשמור על משקל תקין לאורך זמן. האפליקציה החדשה נועדה לסייע למטופל לזהות את הרגלי האכילה שלו ומשקפת את התחומים בהם כדאי להתמקד כדי לחולל את השינוי. הבנת נקודות התורפה הינה צעד חיוני בכדי לשנות הרגלים ולשמרם לטווח הארוך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן