Skip to content

הושג סיכום רב שנתי לחיזוק המכללות הטכנולוגיות

הסיכום כולל מעבר למודל תקצוב על פי תפוקות (דיפלומות) בדומה לאקדמיות, העלאת מספר התלמידים במכללות, לצד תוספות תקציביות בהיקף של 108 מיליון שקל – שזה הגדלת תקציב המכללות ביותר מ-70% על פני תקופת המתווה. תלמידי המכללות הטכנולוגיות חוזרים ללימודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר דיונים ממושכים בין משרדי האוצר והכלכלה לראשי המכללות הטכנולוגיות, בתיווכו של יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית, גובש סיכום רב-שנתי למשך שש שנים. המתווה נותן מענה נכון לצרכי המכללות הן בטווח הזמן המיידי והן בטווח הארוך ומסיים את השביתה במכללות. 

מסיבת העיתונאים בה הוכרז על ההסכם (צילום: אדיר וישניא)
עושם היסטוריה? מסיבת העיתונאים בה הוכרז על ההסכם (צילום: אדיר וישניא)

עקרונות המתווה שסוכם

משרדי האוצר והכלכלה התחייבו למתווה שיש בו בשורה משמעותית לעומת המצב הקיים. המתווה הרב שנתי יאפשר שיפור, יציבות וכן אופק תכנוני וניהולי. במסגרת המתווה, יינתנו תוספות תקציביות בסכום מצטבר של 108 מיליון שקלים לבסיס התקציב למשך 6 שנים, במקביל לביצוע שינויים שישפרו ויבססו את המערכת. בין היתר, מעבר לתקצוב על בסיס תפוקות (בדומה לאקדמיה ולא על בסיס מספר תלמידים במערכת), העלאת מספר התלמידים במכללות, התאמות פדגוגיות ועוד. כמו כן, כולל הסיכום התחייבות כי שכר הלימוד של הסטודנטים לא יועלה, אך יוצמד למדד, בדומה לאקדמיה, וכן מתן אפשרות לסטודנטים להנדסאות לקבל מלגות סיוע מקרן הסיוע של ות"ת בהיקף של עד 8 מיליון שקל בשנה.

"היסטוריה בחינוך הטכנולוגי"

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "היום אנחנו עושים היסטוריה בחינוך הטכנולוגי. יצאנו לדרך עם מהפכת הטובים לטכנולוגיה, במטרה שכל צעיר וצעירה יעדיפו ללכת ללימודים טכנולוגיים על פני עסקי אוויר. הגדלנו את ההשקעה מכללות – 70%, אבל במקביל אנחנו דורשים תפוקות גבוהות יותר ואחוז מסיימים גבוה יותר. אני שב וקורא לצעירים ללכת ללמוד מקצועות טכנולוגים ולא משפטים".

"שינויים מבניים משמעותיים"

שר האוצר, יאיר לפיד: "הסיכום יוצר רפורמה משמעותית שעתידה להצעיד את החינוך הטכנולוגי קדימה. הרפורמה כוללת שינויים מבניים משמעותיים לצד תוספת תקציבית ניכרת". השר ציין כי הסיכום כולל התייחסות מפורשת לתעדוף תוספת מכסות עתידית לאוכלוסיות יעד כגון גברים חרדים ונשים ערביות.

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים: "ההסכם החדש, שהושג בתיווכנו, מבטיח כי מעמדם של הסטודנטים להנדסאות יושווה למעמדם של הסטודנטים במוסדות האקדמיים. ציבור הסטודנטים גילה אחריות ונחישות לאורך המאבק ויחד הצלנו את ההשכלה הטכנולוגית בישראל".

יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות ד"ר יוכבד פנחסי אדיב: "הצלחנו להגיע להסכם שהשיג את יעדינו המיידים לייצוב המכללות הטכנולוגיות ומניעת קריסתן – תהליך שלא בוצע וטופל זה עשרות שנים. ההסכם כולל תוספות תקציב שהושגו מהממשלה, ומהשפעת עדכון גובה שכר הלימוד… זו בשורה חשובה לציבור הסטודנטים ולעולם ההשכלה הטכנולוגית, ובסיס לרפורמה כוללת והסדרה במסגרתה נשפר את הכשרת ההנדסאים לטובת התעשייה והמשק הישראלי. בכוונתנו להמשיך בפעולות הסברה להעצמת מעמד מקצוע ההנדסאי בישראל כפי שראוי. חשוב שיאמר שחברי הכנסת: חיים כץ, בוזי הרצוג וסגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום לקחו חלק  פעיל לכל אורך הדרך ועל כך אנו מודים לנבחרי הציבור על עבודתם הנאמנה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן