Skip to content

אושרה הצעת "חוק התורמים למדינה"

על פי החוק יינתנו העדפות כלכליות לאנשים שתרמו למדינה – במסגרת השירות הצבאי או במסגרת השירות הלאומי או האזרחי. גם אזרחים שביקשו להתנדב לצה"ל ונענו בשלילה יקבלו את ההטבות הכלכליות. ח"כ זהבה גלאון, בתגובה: "השרים קיבעו את הגזענות והאפליה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת חוק "התורמים למדינה". את הצעת החוק יזם  יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין.

ח"כ יריב לוין, יוזם החוק (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ יריב לוין, יוזם החוק (צילום: אתר הכנסת)

הצעת החוק כבר אושרה בעבר, אולם ערר שהגישה שרת המשפטים ציפי לבני, על אישור ההצעה, עיכב את קידומה, עד שנוסחה ותוקנה ע"י היועץ המשפטי של הכנסת. על פי החוק יינתנו העדפות כלכליות לאנשים שתרמו למדינה – אם במסגרת השירות הצבאי ואם במסגרת השירות הלאומי או האזרחי. גם אזרחים שביקשו להתנדב לצה"ל ונענו בשלילה יקבלו את ההטבות הכלכליות.

המדובר בהעדפה בקבלה לעבודה, בהקצאת קרקעות למגורים, בקבלה למעונות סטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות וכן העדפה במתן שירות ובהזמנת שירות. החוק קובע כי כל ההטבות האלה לא תיחשבנה כאפליה אסורה.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה בתגובה כי "השרים קיבעו את הגזענות והאפליה בחקיקה. גם ממשלת נתניהו הנוכחית ממשיכה את המגמה של קודמתה ומקדמת חוקים גזעניים, המדירים מיעוטים ואוכלוסיות מוחלשות".

גלאון הוסיפה: "אני תומכת בתגמול יוצאי צבא על השירות הצבאי שלהם, אך החוק הזה אינו עושה אפליה מתקנת, אלא מקבע בחוק אפליה פושעת של קבוצות מוחלשות בחברה, שהחוק עצמו פוטר אותן משירות צבאי. מי שמסיים שירות סדיר, הוא קבוצה הטרוגנית, לא קבוצה מופלית ומודרת, וככאלו הם אינם זקוקים להעדפה מתקנת".

 גלאון הוסיפה: "ההצעה המתוקנת של ח"כ יריב לוין אומנם מצמצת את ההגדרה של הקבוצה הזכאית להטבות, אך היא לא מתקנת אף אחת מהבעיות המהותיות שהיו בהצעה המקורית שאליה התנגדו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי של הכנסת – גם הצעה זו מענישה בפועל קבוצות אוכלוסיה אשר קיבלו פטור חוקי משירות צבאי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן