Skip to content

לו ריד מת בגיל 71: הלכה המחתרת, הלכה הקטיפה

עם מותו של המוזיקאי האמריקני יהודי לו ריד, איבד הרוקנרול יוצר ענק ומקורי. ריד, שעמד מאחורי אחת הלהקות החשובות של המאה שעברה - "מחתרת הקטיפה", הלך היום לעולמו בגיל 71 לאחר שבתחילת הקיץ עבר ניתוח להשתלת כבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 לואיס אלן "לו" ריד, שנולד בברוקלין בשנת 1942, החזיר היום (ראשון) את נשמתו לבורא. סיבת המוות איננה ידועה, אולם ידוע כי במהלך חודש מאי האחרון עבר ריד ניתוח להשתלת כבד.

לו ריד, היה הרוח הנושבת מאחורי "מחתרת הקטיפה", הרכב מדהים שפעל בשנים 1965 עד 1973 והיווה למעשה את הגרעין ממנו נבטו שנים מאוחר יותר כל הרכבי האלטרנטיב הבלתי מסחריים.

פורץ דרך, זאב בודד ומקדים את דורו. ריד

המורשת של לו ריד שמה את הרוקנרול מלא בדיסטורשן, ורעשי גיטרה יזומים כסוג של אמנות אחרת. אחרי "מחתרת הקטיפה" פרץ ריד לקריירה עצמאית עם אלבום מופת בשם "Transformer", שהופק בסיועם של דייוויד בואי ומיק רונסון, וחשף את ריד אל קהל נרחב יותר. סינגל הלהיט "Walk on the Wild Side" היווה קריצה והצדעה בעת ובעונה אחת לדמויות האקסצנטריות, הסרסורים והטרנסווסטיטים אליהם נחשף ריד. את ימי נערותי בתל אביב של שנות השבעים אני חייב בין היתר לצלילים של האלבום הזה.

גם בשנים האחרונות נחשב ריד לסוג של פורץ דרך, זאב בודד ומקדים את דורו,  כאשר לפני עשור השיק את אלבום הקונספט The Raven, המתבסס על סיפורי האימה המוזרים של הסופר והמשורר אדגר אלן פו.

ריד הופיע בישראל לפני חמש שנים עם אשתו הזמרת לורי אנדרסון (קטע מהמופע שנערך בהיכל התרבות בת"א – בקליפ למעלה). אחרי הניתוח שעבר לאחרונה, אמר ריד: "אני ניצחון של הרפואה, הפיזיקה והכימיה המודרניות. אני יותר גדול וחזק מאי פעם. אני מחכה לחזור להופיע ולכתוב שירים כדי לתקשר עם הלב והנשמה שלכם ועם היקום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן