Skip to content

מצדה בגליל עם טעם של לבנון

במעיליא שבגליל שוכנת מזקקת "מצדה", המתמחה בערק לבנוני עם זרעי אניס מסוריה • והערק? ישראלי, כשר ועם טעם של חו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ערק מצדה", מזקקת בוטיק בכפר מעיליא שבגליל המערבי, מצטרפת לגל אופנת משקה הערק בקרב הצעירים, זאת לאחר שעד לשנים האחרונות היה המשקה מזוהה עם אוכלוסייה בוגרת. בקום המדינה, בעקבות תקופת הצנע ובזכות מחירו הזול של הערק, הוא הפך לפופולרי בקרב העולים החדשים. בשנים האחרונות עקב התייקרות מחירי הכוהל בישראל, הערק הפך למוצר מבוקש.

ערק מצדה לבנוני אותנטי
ערק מצדה לבנוני אותנטי

כדי לענות על הביקוש מיוצרים במזקקת "ערק מצדה" ארבעה סוגי ערק:

  • ערק ג'בלנא (הר) – 45% כוהל, 750 מ"ל, 65 שקל – הערק עבר זיקוק בודד וטעמו ישראלי ועממי.
  • ערק ג'בלנא – 42% כוהל, 500 מ"ל (52 שקל).
  • ערק כפרון – 45% כוהל, 500 מ"ל (65 שקל). הערק עבר שני זיקוקים וניחן בטעם לבנוני אסלי של אניס חזק במיוחד. הערק על שם כפר סורי, ששמו יצא למרחוק בזכות מוניטין ייצור הערק.
  • ערק אלוואדי – 50% כוהל, 500 מ"ל (100 שקל). הערק עבר שלושה זיקוקים שאפשרו קבלת מרקם חלק ונעים. מדובר בערק הדגל של המזקקה.

המזקקה טוענת, כי הערק מיוצר על פי מיטב המסורת הלבנונית – מענבים משובחים שנבחרו בקפידה ועוברים תהליך של ערבוב ידני, אחסון ל-21 יום, התססה ושלושה זיקוקים בדודי הזיקוק 'קרקה' העשויים מנחושת. בזיקוק הראשון מתקבל הכוהל, ובזיקוקים הבאים מוסיפים את זרעי האניס, מזן מיוחד ומשובח שיובאו מסוריה דרך ירדן, שמקנים לו את טעמו הייחודי.

מגוון הבקבוקים במזקקת "ערק מצדה"
מגוון הבקבוקים במזקקת "ערק מצדה"

המזקקה, שבבעלות האחים ג'ריס וודיע חדיד, הוקמה לפני כשנתיים "כדי לייצר ולזקק ערק משובח, איכותי ואותנטי, כזה שייצרו הלבנונים". הרעיון הגיע מחבר לבנוני, צדלנ"יק לשעבר (היום מנהל המפעל), בעל מומחיות בייצור ערק מדורי דורות במולדתו, שהתאכזב "מהערק הישראלי שאיננו מיוצר כאן והיה חסר טעם".

ב"ערק מצדה" יש מרכז מבקרים, שמארח בתיאום מראש קבוצות ופרטיים על כוסית ערק, כיבוד קל, הדרכה על תהליך הייצור וסיור חופשי שמאפשר מבט מקרוב על תהליך הייצור.

מזקקת הבוטיק "ערק מצדה", אזור התעשייה מעיליא, טל': 057-5760384.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן