Skip to content

ירדן בונה את הכור הגרעיני הראשון שלה

הכור שיבנה על יד רוסאטום הרוסית עתיד להכניס לחברה עשרות מיליארדי דולרים • שני המחוללים בכור אמורים לספק חלק משמעותי מצרכי האנרגיה והחשמל של ירדן, עד לשנת 2020
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת האנרגיה הרוסית, רוסאטום, תבנה עבור ירדן את הכור הגרעיני הראשון שלה, לצרכי שלום. הידיעה שהופיעה בסוכנות הידיעות הרוסית, נובוסטי, מציינת כי עלות הכור הגרעיני מוערכת ב-10 מיליארד דולר, והיא עתידה לספק כ-12% מצרכי האנרגיה של התושבים בממלכה.

בריכות הקירור סמוך לאחד ממתקני הגרעין של רוסאטום (ויקימדיה)
בריכות הקירור סמוך לאחד ממתקני הגרעין של רוסאטום (ויקימדיה)

הכור עתיד להיבנות באזור קסר עמרה, 60 ק"מ מזרחית מהעיר זרקה. את הדברים אמר ראש הוועדה הירדנית לאנרגיה אטומית, חאלד טוקאן. בעבר דובר על הקמת כור גרעיני באזור מפרץ עקבה, בעלות של 3 מיליארד דולר, אך סביר להניח שפרויקט זה ייצא אל הפועל, רק לאחר בנייתו של הכור הראשון, שעתיד להיבנות בקסר עמרה.

על פי דברי טוקאן, הידע הטכנולוגי והמיכשור לכור הגרעיני יסופקו על ידי AtomStroyExport, חברת בת של רוסאטום, ואילו הכור עצמו יתופעל על ידי חברת רוסאטום עצמה. טוקאן הוסיף ואמר, כי למרות הידע הטכני, המקצועי, והלוגיסטיקה שיסופקו, רוסיה תחזיק בעלות על 49% בעלות מהכור, בזמן שירדן תחזיק ב-51%.

סוכנות הידיעות AFP, ציטטה את טוקאן אומר, כי הכור עתיד לכלול שני מחוללים שיספקו כ-1,000 מגה וואט כל אחד. שני המחוללים אמורים לספק חלק משמעותי מצרכי האנרגיה והחשמל של ירדן, עד לשנת 2020.

לפי אתר נובוסטי, רוסאטום חולשת על 28 פרויקטים, 19 מהם מתבצעים מחוץ לרוסיה. בין המדינות בהן פועלת רוסאטום ניתן למנות את הודו, סין, בלארוס, טורקיה ואף וייטנאם. על פי אתר החברה, צבר ההזמנות של רוסאטום מסתכם ב-70 מיליארד דולר לתקופה של 10 שנים.

רוסאטום, או תאגיד אנרגית הגרעין של המדינה, היא חברת אנרגיה רוסית, ולה 250 מיזמים ומוסדות מחקר ברוסיה. זוהי חברת האנרגיה הגדולה ברוסיה והיא מספקת כ-40% מהחשמל במדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן