Skip to content

אבו מאזן: כל עוד ישאר אסיר אחד בכלא, לא יהיה הסכם שלום

הלילה הגיעו האסירים המשוחררים למוקטעה. את פניהם קיבלו מאות משפחותיהם בקריאות שמחה וירי באוויר. מנגנוני הביטחון הפלסטיני מנעו הנפת דגלי חמאס במתחם. אבו מאזן התחייב לשחרר את כל האסירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה ב-02:30 לפנות בוקר זה הסתיים. הפלסטינים קיפלו את דגלי הלאום הפלסטיני במוקטעה והאסירים המשוחררים שבו לבתיהם. כאלפיים בני אדם קיבלו את האסירים במתחם המוקטעה שברמאללה. המשוחררים עמדו לצדו של נשיא הרשות הפלסטינית ונופפו לקהל כשהם מסמנים את האות וי בידיהם. "לפני חודשיים שמחנו על שחרור האסירים", אמר אבו מאזן, "כעת אנו חוגגים בפעם השנייה. בעוד חודשיים נשמח בפעם השלישית. אחרי כן בפעם הרביעית והחמישית". אחר כך שלח מסר תקיף לישראל: "לא יהיה שלום עד שישוחררו כל האסירים מבית הכלא בישראל, אני אומר לכם – לא יהיה הסכם שלום כל עוד ישאר אסיר אחד בכלא".

הטקס הרשמי ברמאללה (צילום: נירה ידין)
חוגגים בפעם השנייה. הטקס הרשמי ברמאללה (צילום: נירה ידין)
 (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
מקבלי הפנים במוקטעה (צילום: נירה ידין)
מקבלי הפנים במוקטעה (צילום: נירה ידין)
החגיגות במוקטעה (צילום: נירה ידין)
החגיגות במוקטעה (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

סמוך לשעה אחת בלילה העבירה ישראל, דרך מעבר ביתוניא, 21 אסירים לידי הפלסטינים. מוקדם יותר הועברו חמישה אסירים נוספים לתוך רצועת עזה דרך מעבר ארז. בכך הסתיימה הפעימה השנייה עליה התחייבה ממשלת ישראל בהיכנסה למשא ומתן. אמש, בשעות הערב, דחה בית המשפט העליון את עתירתם של ארגון אלמגור והורי הנרצחים נגד שחרור האסירים. קדמה לכך תקרית פרובוקטיבית בה הניחו אלמונים עשרות שלטים על קברי חללי צה"ל בהר הרצל ובהם נכתב כי מותו של החייל היה לשווא.

(צילום: וואפא)
(צילום: וואפא)

ברמאללה, נפרסו מבעוד מועד כוחות גדולים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מסביב למתחם המוקטעה ומנעו מאנשים להכניס דגלי חמאס לתוך המתחם. החמאס זעם על התחזקותו של הנשיא הפלסטיני וירה קודם לכן, או לפחות איפשר ירי רקטות לעבר ישראל. הירי נענה בתקיפת משגרי רקטות בעזה על ידי חיל האויר הישראלי. ישראל העבירה תוך כך מסר תקיף לידי החמאס לפיו לא תסבול את חידוש הירי לעבר ישראל.

במקביל האשים אתמול החמאס את הרשות הפלסטינית בשיתוף פעולה רחב עם מנגנוני הביטחון בישראל. בחודש האחרון נעצרו עשרות מפעילי החמאס והג'יהאד בגדה המערבית. הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, שקיבל את פניהם של האסירים ליד קברו של יאסר ערפאת במוקטעה, לחץ את ידיהם ונשק להם לצלילי ההמנון הפלסטיני. משפחותיהם קיבלו אותם בקריאות שמחה וירי באוויר. לפנות בוקר הסתיימה החגיגה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן