Skip to content

המשטרה גדעה "ניצני קשרים" בין ארגוני פשע לשלטון המקומי

כך חשף ראש אגף החקירות והמודיעין הנכנס, ניצב מני יצחקי. עוד אמר ניצב יצחקי כי מרבית החברים בארגוני הפשע – כ- 300 עבריינים - נמצאים בכלא וחלקם נמצא בחו"ל. לדבריו, מלבד סיכולי פעילות עבריינית, המשטרה פועלת גם נגד הכוח הכלכלי של הארגונים ומחלטת כספים רבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה הצליחה לגדוע "ניצנים של קשרים" בין ארגוני פשע לבין השלטון המקומי. כך חושף ראש אגף החקירות והמודיעין הנכנס, ניצב מני יצחקי.

ניצב יצחקי חשף עובדה זו במענה לשאלתה של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, ששאלה האם ארגוני הפשע החלו ליצור קשרים עם השלטון המקומי ולהשפיע על עולם הנדל"ן והמכרזים השונים ברשויות.

ניצב מני יצחקי. נאלצים לתעדף את המשימות מסיבות תקציביות (צילום: אתר הכנסת)
ניצב מני יצחקי. נאלצים לתעדף את המשימות מסיבות תקציביות (צילום: אתר הכנסת)

הדיון בוועדת הפנים, עסק ביכולת המשטרה להילחם בארגוני הפשיעה. ניצב יצחקי אמר כי רוב הפעילות היא סמויה וכי מדובר בדרך כלל ב"קבוצות פשע" ולא בארגונים היררכיים. הוא ציין כי נאספים עשרות אלפי פריטי מודיעין ונבנה "פאזל", המאפשר סיכול של ניסיונות רצח ופגיעה במסגרת מלחמות ארגוני הפשע זה בזה.

ניצב יצחקי הדגיש כי הסטטיסטיקה מראה ירידה במספר האירועים. עם זאת אמר לא ניתן לסכל מאה אחוז של האירועים ולעתים המשטרה מתעדפת מלחמה בכנופיות שוד קשישים על פני מלחמה בארגוני הפשע. עוד אמר ניצב יצחקי כי מרבית החברים בארגוני הפשע – כ- 300 עבריינים – נמצאים בכלא וחלקם נמצא בחו"ל. לדבריו, מלבד סיכולי פעילות עבריינית, המשטרה פועלת גם נגד הכוח הכלכלי של הארגונים ומחלטת כספים רבים. הוא אמר כי הארגונים מנסים להלבין כספים באמצעות עסקים לגיטימיים.

זירת רצח של עד מדינה ביפו - מסממני הפשיעה המאורגנת (צילום: משטרת ישראל)
זירת רצח של עד מדינה ביפו - מסממני הפשיעה המאורגנת (צילום: משטרת ישראל)

ח"כ מירי רגב וח"כ מסעוד גנאים שאלו את ניצב מני יצחקי באשר לשיתופי פעולה בין ארגוני פשיעה יהודים לבין ערבים ולגבי מצאי הנשק הגדול במגזר הערבי. ניצב יצחקי ציין כי אכן קיימים שיתופי פעולה וכי מקור הנשק בגנבות מבתים ומצה"ל וכן מהברחות. עוד אמר כי הוקמה יחידה מקצועית לזיהוי מטעני חבלה ומקורותיהם. עוד ציין כי הוקמה יחידת להב 433 המונה כ- 1000 איש, שתפקידה להילחם בארגוני הפשיעה. קובי, קצין המודיעין של יחידת להב אמר כי היחידה מעבירה מסר ברור לארוגני הפשיעה אך עם זאת היא פועלת במגבלות כוח אדם ותקציב.

ח"כ דוד צור אמר בדיון  כי נדרש שינוי בנושא כספי החילוט וכי יש לאפשר שימוש בהם תוך פרק זמן קצר.

בסיכום הדיון אמרה ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה כי צריך להעביר לארגוני הפשיעה מסר ברור שפיגועים הם חציית גבולות גם בעולם הפלילי. היא הוסיפה והדגישה כי טוב עשתה המשטרה שגדעה את ניצני הקשרים בין ארגוני הפשע לשלטון המקומי. "זו הייתה עלולה להיות פגיעה חד משמעית בדמוקרטיה" סיכמה ח"כ רגב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן