Skip to content

יו"ר ועדת הפנים, מירי רגב, ניהלה דיון נגד חושפת שחיתויות

בדיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת, נתנה יו"ר הוועדה גיבוי לראש העיר המואשם במעשי שחיתות, נגד היועצת המשפטית שקיבלה את הגנת מבקר המדינה. שלושה ח"כים סולקו מאולם הדיונים. ח"כ מיקי רוזנטל, בתלונה ליו"ר הכנסת: " "לא ייתכן שכנסת ישראל תעניק לגיטימציה לאדם אשר הוגש נגדו כתב אישום חמור, באשמת קבלת שוחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון סוער שבמרכזו עמדה מערכת היחסים בין ראש עיריית נצרת שמעון גפסו ליועצת המשפטית של עיריית, אולגה גורדון – הוצאו שלושה חברי כנסת מאולם ועדת הפנים של הכנסת, לאחר שמתחו ביקורת, על הגיבוי שנותנת יושבת ראש הוועדה לגפסו.

"בלתי אפשרי לנהל עיר בצורה כזאת". ח"כ מירי רגב (צילום: דן בר דוב)
"בלתי אפשרי לנהל עיר בצורה כזאת". ח"כ מירי רגב (צילום: דן בר דוב)

נושא הדיון היה אמור להיות מערכות היחסים בין דרג נבחר ובין דרג מקצועי בכיר, בדגש על מערכת היחסים בין יועץ משפטי לבין ראש העיר. הרקע לדיון היה פנייה של עיריית נצרת עלית, במסגרתה טען ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, כי היועצת המשפטית עו"ד אולגה גורדון אינה מאפשרת לו לנהל את העיר בשל מתיחות אישית על רקע משפטו האישי.

יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, אמרה בדיון כי "בלתי אפשרי לנהל עיר בצורה כזאת צריך לאפשר לראש העיר הנבחר לעבוד ולא להעניש את התושבים" .

ראש העיר הנבחר שמעון גפסו טען בדיון כי היועצת המשפטית מתנכלת לו ו"מאכילה אותו מרורים" וכי המצב הפך להיות בלתי נסבל. "עוד כששימשתי חבר מועצת עיר, היועצת ניסתה להכשיל אותי ובכל דרך ניסתה למנוע את כניסתי למועצת העיר", טען גפסו, שנגדו עומד ותלוי כזכור כתב אישום.  "אין לי שום מועמד מועדף לתפקיד ומבחינתי שמשרד הפנים יחליט בעצמו מי יהיה היועץ המשפטי, כל מינוי שיוחלט עליו יקבל את ברכתי", הוא אמר.

עו"ד גורדון, שזכתה להגנת מבקר המדינה כחושפת שחיתויות, אמרה בתגובה כי כינוס הוועדה הוא נדבך נוסף במסעי הרדיפה שגפסו מנהל נגדה מאז כניסתה לתפקיד. "הותקפתי  על ידו בכל כלי תקשורת אפשרי ולא היה ניסיון להגיע להבנות. בונים לי תיק , תופרים לי מכתבי תלונה ויש בעניין בירור מקיף אצל מבקר המדינה".

"במה ציבורית לא ראויה". מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)
"במה ציבורית לא ראויה". מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)

האווירה בדיון התלהטה במהרה, עד ששלושה חברי כנסת: מוחמד ברכה (חד"ש), מיקי רוזנטל (העבודה) ותמר זנדברג (מרצ) הוצאו מהדיון בהוראת יושבת הראש. "את יוצרת במה לאנשים שמואשמים בפלילים ועושה בית דין שדה לפקידות בכירה", האשים ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) את רגב. "את מבזה את הכנסת. את נותנת במה לעבריינים". "למה הזמנתם רק את מר גפסו?", שאל ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה). "הבנאדם הזה קנה אתמול את העדים במשפט נגדו ואת נותנת לו יד, את לא מתביישת? הדיון הוא לא ענייני ועוסק בחבר ליכוד שנאשם בפלילים. אין מקום לדיון בוועדת הפנים, מדובר בעניין אישי בלבד, לא יכול להיות שייתנו לו במה. זו ממש חוצפה "אמר רוזנטל .

גם ח"כ משה מזרחי (העבודה) סבר כי אין זה נכון לקיים את הדיון. "גפסו לא יכול לשבת כאן ולנהל את ענייניו בוועדת הפנים. בשביל זה יש בית משפט. יש מכתב חריף על אופן התנהלות העירייה בנושא הזה, זה פשוט פוגע בכנסת ובסדרי הדין, מדובר בעניין פרטי ופרטני והכנסת לא צריכה לתת במה לסוגיה זו", אמר ח"כ מזרחי.

ח"כ  דוד צור דווקא חיזק את יו"ר הוועדה וטען כי מדובר בדיון חשוב בסוגיה עקרונית שעניינה מערכות היחסים בין דרג נבחר לבין דרג מקצוע. "הדיון הוא לגיטימי, חשוב להגדיר באופן ברור את המותר ואת האסור במערכת היחסים בין הדרגים המקצועיים הנקראים שומרי הסף לבין הדרג הנבחר ולכן חשוב לומר שהצעת חוק ברורה נדרשת כאן", אמר ח"כ צור.

בעקבות הדיון פנה ח"כ מיקי רוזנטל ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין בבקשה כי יעמיד את יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, על חומרת מעשיה. ח"כ רוזנטל טען במכתבו: "לא ייתכן שכנסת ישראל תעניק לגיטימציה לאדם אשר הוגש נגדו כתב אישום חמור, באשמת קבלת שוחד, ומתנהלות חקירות רבות נוספות נגדו על ידי גופי אכיפת החוק במדינת ישראל.  בג"ץ, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה וכן שר הפנים, כולם דנים בעניינו ולא ראוי להעניק לו במה ציבורית ולכבד אותו במעמד הכנסת. כל זאת בכסות של דיון עקרוני כביכול אשר כאמור כלל לא התקיים".

כמו כן טען ח"כ רוזנטל כי התנהלותה של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, מקוממת, שכן באמתלה של דיון עקרוני, אשר ראוי שידון בוועדות הכנסת, כל הדיון נסוב סביב עתידה המקצועי של היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, אשר זכתה להגנה כחושפת שחיתות ממבקר המדינה. "אין זה ראוי שוועדות הכנסת תידון לגופו של אדם", כתב ח"כ רוזנטל וסיכם באמירה ש"חברי הכנסת והציבור, צריכים לתת גיבוי לחושפי שחיתויות ולא למושחתים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן