Skip to content

נחתם הסכם עבודה קיבוצי בטבע פתח תקווה

העובדים יקבלו 25% תוספות שכר. ההסכם מקיף כ-600 עובדי המנהלה של החברה. עוד הושג בהסכם: הגדלת מכסת ימי ההבראה, הגדלת ההפרשות לפנסיה ב- 1.5% ע"ח המעסיק, העלאת השכר לעובדים המועסקים בשכר מינימום וביטוח שיניים לעובדים החל מוותק של שלושה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפטרותו של ג'רמי לוין מתפקיד נשיא ומנכ"ל טבע ועזיבתו את החברה לא עצרו את מהלכי יחסי העבודה בחcרה, כאשר הערב חתמו הסתדרות והנהלת טבע פתח תקווה על הסכם קיבוצי בחברה. ההסכם מקיף את כ-600 עובדי המנהלה של החברה. תוקף ההסכם הוא לחמש שנים, עד 31.12.17.

לאחר החתימה על הסכם העבודה הקיבוצי. משמאל לימין: אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאגוד מקצועי בהסתדרות, אילנה פחימה מנהלת משאבי אנוש טבע ישראל ודניאל שבתאי יו"ר ועד עובדי טבע פ"ת. צילום: יעקב זגורי
לאחר החתימה על הסכם העבודה הקיבוצי. משמאל לימין: אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאגוד מקצועי בהסתדרות, אילנה פחימה מנהלת משאבי אנוש טבע ישראל ודניאל שבתאי יו"ר ועד העובדים בפ"ת (צילום: יעקב זגורי)

לפיד: דאגה נוכח הפיטורים

שר האוצר, יאיר לפיד שוחח היום עם המנכ"ל הזמני של טבע, אייל דשא. השיחה התקיימה לאחר מינויו של דשא במקום המנכ"ל המתפטר ג'רמי לוין. לפיד הביע בפני דשא את דאגתו נוכח הפיטורים הצפויים בטבע. בשיחתם הבטיח דשא ללפיד, כי ההבנות וההבהרות שהיו בין המנכ"ל הקודם לבין שר האוצר עומדות בעינן. כמו כן, הובהר, כי לא יהיה עיכוב בדיונים הנערכים כעת בשאלת הרווחים הכלואים.

עקרונות ההסכם הקיבוצי שנחתם

במסגרת ההסכם הושגה 25% תוספת שכר בארבע פעימות. כמו כן יועלה השכר לעובדים המועסקים בשכר מינימום: עובדים המועסקים בשכר של 4,300 – 4,500 יועלה שכרם ב-5%, עובדים המועסקים בשכר של 4,501 – 5,000 יועלה שכרם ב-4% ועובדים המועסקים בשכר של 5,001 – 5,500 יועלה שכרם ב- 3%.

עוד הושג בהסכם, כי יוגדלו ההפרשות לפנסיה על חשבון המעסיק ב- 1.5%, יגדלו מכסת ימי ההבראה, השתתפות באחזקת רכב, הקייטנות לילדי העובדים בגילאים 3 – 13, השתתפות בשכ"ל במוסדות להשכלה גבוהה ומוסדות טכנולוגיים, ביטוח שיניים לעובדים – החל מוותק של 3 חודשים ועוד.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר היום: "מדובר בהסכם ראוי לעובדי המנהלה המשפר את תנאי העסקתם. בכוונתנו לפעול לחתימה על ההסכמים הקיבוציים בשאר מפעלי טבע בחברה".

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה אומר היום: "מדובר בנדבך נוסף בהישגים של ועד עובדי ההנהלה לעובדיו בטבע שנותן שיפור משמעותי בשכר ובתנאי הרווחה."

יו"ר ועד עובדי טבע פ"ת, דניאל שבתאי אומר היום: "כל שנותר לנו היום לאחר חתימת ההסכם היא להבטיח את קיומה העסקי של החברה בה אנו עובדים ולשמור על מעמדם וביטחונם של העובדים".

את המו"מ ניהלו יו"ר מרחב פתח תקווה, גיורא נחום ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב פ"ת, יוסי זיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן