Skip to content

"משעשעי חיך" – משחקי השף

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאסטר שף, מאחוריכם

צילומי "משחקי השף", ריאליטי חדש מבית רשת, יחלו בקרוב ורשימת השופטים מסגירה כבר עכשיו שמדובר במשהו רציני. השפים המובילים מאיר אדוני ("כתית", "המזללה"), אסף גרניט ("מחניודה") ומושיק רוט (שף ישראלי מעוטר כוכבי מישלן שפועל בהולנד) חתומים על הפן המקצועי, והפורמט כולו מזכיר את הריאליטי המוזיקלי The Voice. בשלב ראשון יתקיימו טעימות עיוורות, ולאחר מכן ישמשו השופטים מנטורים, יאמנו את המתחרים ויובילו אותם לגמר, עד לרמת שפים מקצועיים לכל דבר. לתפקיד מנחה גויסה מירי בוהדנה, שכבר הוכיחה בהזדמנויות קודמות שיש לה את זה גם על המסך הקטן. יהיה מעניין.

שף מאיר אדוני (צילום: דן פרץ)
שף מאיר אדוני (צילום: דן פרץ)

פיצה בסופר

רשת שופרסל מתעתדת להפעיל פיצריות בתוך סניפיה, בכך צועדת החברה בעקבות חצי חינם, רמי לוי ורשתות שיווק פרטיות אחרות, המפעילות נקודות מכירה למזון מהיר במחירים נמוכים, כדי למשוך קונים ולהפוך את הקניות לבילוי שאינו מאיים על הכיס. נקודות המכירה יופעלו בשלב ראשון כפיילוט בשני סניפים בצפון הארץ ובמרכז, בקונספט של חנות בתוך חנות. בתפריט צפויות פיצות מוכנות שנאפות במקום ומוצרים נוספים במחירים תחרותיים. בשופרסל שומרים על שתיקה, וכשנדע יותר נעדכן.

פיצה בכל סופר
פיצה בכל סופר

תפריט חברתי

ארוחה במסעדה היא סוג של הימור כי קשה לדעת מה כדאי להזמין, וכשהמלצרית אומרת "הכל טעים", זו לא בדיוק המלצה. חברת קונספטיק, המתמחה בפיתוח תפריטים דיגיטליים על טאבלטים, פיתחה תפריט חברתי פרי שיתוף פעולה עם האח הגדול – פייסבוק. לקוח שמגיע למסעדה יוכל להיכנס לחשבון הפייסבוק שלו דרך תפריט דיגיטלי שהמסעדה תספק, ויראה אילו מנות קיבלו הכי הרבה לייקים. בסוף הארוחה, התפריט יוגש שנית והסועדים יוכלו לעשות לייק למנות שאהבו. הפיילוט נערך במספר מסעדות בארץ, וביניהן "סוהו" בראשון לציון, "אסיה מוניקה" בהוד השרון ו"קמפאי" בבאר שבע. בקרוב בקפה השכונתי.

ארוחה דיגיטאלית במסעדה
ארוחה דיגיטאלית במסעדה

אכסדרה ברמה

בצפון דיזינגוף נפתחה "לובי", מסעדה ובר בסגנון פיוז'ן ים תיכוני עם תפריט מצומצם (כ-20 מנות בגודל בינוני) בתמחור לא מתלהם של 30-60 שקל למנה. השף ואחד הבעלים הוא דני טופלד, שצבר קילומטראז' ב"הרברט סמואל" וב"עלמה לאונג'" של רושפלד וב"נומה" בקופנהגן, שנחשבה למסעדה הטובה בעולם. על העיצוב חתום האדריכל אלכס מייטליס, שעיצב את "נופי" בלונדון שזכתה בתואר המסעדה היפה בעולם. החלל מוגדר כמינימליסטי ומזמין, ומתכתב עם תל אביב של שנות ה-60. אזורי הישיבה פונים לרחוב ומכניסים פנימה את הווייב של העיר, ומטבח פתוח מזרים ריחות ואקשן לכיוון השולחנות והבר. שעות פתיחה: ימים א'-ו' 01:00-17:00. דיזנגוף 300, תל אביב.

מסעדת לובי (צילום: איתי סיקולסקי)
מסעדת לובי (צילום: איתי סיקולסקי)

בזאר ברכבת

מתחם התחנה בירושלים שנפתח לא מזמן, ממשיך לשעוט קדימה. הבזאר הקולינארי שבמתחם יקיים פסטיבל גבינות ויין ראשון מסוגו, שבמרכזו טעימות של גבינות ומכירת יינות במחירים אטרקטיביים במיוחד. רשימת היקבים כוללת את יקבי תניא, בזלת הגולן, הר-אדר, דובקין ושוהם, שימזגו טעימות מתוך חביות ללא תשלום. מחלבות משק דותן, העברי, מחלבות השומרון ומחלבות המושבה ימכרו גבינות בוטיק מתוצרת הארץ, ובנוסף יוצע במקום מגוון רחב של גבינות מיובאות. להנעמת היין והגבינות ינגן הרכב הג'אז של ניר בן עמרם. יום ה', 7 בנובמבר, בשעות 15:00-22:00; יום ו', בנובמבר, משעה 10:00 ועד שעה לפני כניסת שבת.

דוכן גבינות בבזאר הקולינארי (באדיבות הבזאר הקולינארי)
דוכן גבינות בבזאר הקולינארי (באדיבות הבזאר הקולינארי)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן