Skip to content

הנשיא פרס יחנוך את הביתן הישראלי ביריד הספרים במקסיקו

ישראל משתתפת כאורחת הכבוד ביריד הספר הבינלאומי בגוואדלחרה, ביוזמת משרד החוץ, באמצעות השגרירות במכסיקו ובשיתוף פעולה עם הקהילה היהודיות המקומית. המשלחת הישראלית ליריד תכלול למעלה מ-30 סופרים, משוררים, אנשי אקדמיה ומו"לים, ביניהם הסופרים דויד גרוסמן ואתגר קרת, המשוררים רוני סומק ואגי משעול וכלת פרס נובל לכימיה, הפרופסור עדה יונת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, יחנוך את הביתן הישראלי ביריד הספר הבינלאומי בגואדלחרה במהלך ביקורו הממלכתי במכסיקו. ישראל נבחרה להיות השנה אורחת הכבוד ביריד היוקרתי, שהוא החשוב ביותר בשפה הספרדית ושני בגודלו רק ליריד הספרים בפרנקפורט.

בסוף נובמבר יקיים נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקור ממלכתי במכסיקו, מלווה במשלחת של כ-150 אנשי עסקים בכירים. זהו ביקור ראשון מסוגו במכסיקו בעשור האחרון ובמהלכו הנשיא ייפגש עם הנשיא אנריקה פנייה נייטו, עם שרים וראשי הממשל, כמו גם בכירים המגזר העסקי המכסיקני. בנוסף, הנשיא ינאם בפני הסנאט המכסיקני ובפני סטודנטים.

גואדלחרה - יריד הספרים החשוב בשפה הספרידית ושני בגודלו רק ליריד בפרנקפורט (צילום: ויקיפדיה)
גואדלחרה - יריד הספרים החשוב בשפה הספרידית ושני בגודלו רק ליריד בפרנקפורט (צילום: ויקיפדיה)

המשלחת הישראלית ליריד תכלול למעלה מ-30 סופרים, משוררים, אנשי אקדמיה ומו"לים, ביניהם הסופרים דויד גרוסמן ואתגר קרת, המשוררים רוני סומק ואגי משעול וכלת פרס נובל לכימיה, הפרופסור עדה יונת. בנוסף תכלול המשלחת שורה של אמנים וביניהם הזמרים אחינועם ניני ועברי לידר.

הביתן הישראלי יתפרס על שטח של כ-1750 מ"ר והוא צפוי להיות האטרקציה המרכזית ביריד אליו מגיעים כ- 700 אלף מבקרים.  את הביתן עיצב האדריכל הנודע אנריקה נורטן (Enrique Norten) ועבודתו מציגה את הקשר בין הקודש והחול, העבר והעתיד, המסורת והחדשנות. בביתן ישולבו עבודות וידאו ארט של האומנית מיכל רובנר ויוצגו בו עותקי פקסימיליה של מגילות ים המלח ושל כתבי אלברט איינשטין. כמו כן יתקיים ביריד פסטיבל סרטים ישראלי, יריד קולינרי  ותערוכות רבות מישראל, אשר תוצגנה ברחבי העיר גואדלחרה.

במהלך תשעת ימי היריד תקיים המשלחת הישראלית למעלה מ-200 פעילויות תרבות שונות. שגרירת ישראל במכסיקו, רודיקה רדיאן-גורדון, אמרה במסיבת עיתונאים בה הוצגו האירועים המתוכננים בביתן הישראלי, כי "הנוכחות הישראלית ביריד תהיה חגיגה של תרבות ישראלית במכסיקו" והוסיפה כי מדובר בנוכחות הישראלית הגדולה ביותר אי פעם באירוע תרבות בחו"ל.

יריד הספרים בגואדלחרה נוסד בשנת 1987 והחל משנת 1993 בוחר מדינה אחת כאורחת הכבוד. אורחת הכבוד זוכה לחשיפה תקשורתית עצומה, המתחילה כבר בתקופה הקודמת ליריד עצמו.

ההשתתפות ישראל כאורחת הכבוד ביריד הספר הבינ"ל בגוואדלחרה היא פרי יוזמה של משרד החוץ, באמצעות השגרירות במכסיקו ושיתוף פעולה עם הקהילה היהודיות המקומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן