Skip to content

ניסוי ראשון של ירי טיל מונחה ממטוס F-35

הטיל שוגר לעבר מל"ט, ששימש מטוס מטרה. חיישני המטוס "לכדו" את המל"ט ושיגרו אותות לטיל לטוס לעברו. זמן קצר לפני שהטיל פגע במל"ט והשמידו, ניתנה הוראה להשמדה עצמית של הטיל והוא התפוצץ. זאת במטרה לשמר את המל"ט לשימוש בניסויים עתידיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס הקרב המשולב F-35A לייטיננג, להמראות ונחיתות רגילות (CTOL- conventional takeoff and landing) שהמריא מבסיס אדוארדס, ביצע ביום רביעי השבוע, מול חופי קליפורניה ניסוי ראשון של שיגור טיל מונחה אוויר-אוויר לטווח בינוני מתקדם (AIM -120 AMRAAM).

טייס הניסוי של חיל האוויר האמריקני קפטן לוגן למפינג (Logan Lamping) הפעיל את הטיל מונחה המכ"ם דלת תא אכסון הטילים המחופה נפתחה והטיל שוגר לעבר מל"ט, ששימש מטוס מטרה באזור אווירי-צבאי מוגבל, המשמש לניסויי טיסה. חיישני מערכות המשימה של מטוס ה-F-35A זיהו ו"לכדו" את המל"ט, העבירו את הנתונים לטיל שכיוון את מעופו לעבר המל"ט. זמן קצר לפני שהטיל פגע במל"ט והשמידו, ניתנה הוראה להשמדה עצמית של הטיל והוא התפוצץ. זאת במטרה לשמר את המל"ט לשימוש בניסויים עתידיים.

ניסוי ירי ראשון של F-35A. הטיל נפל מתא אכסון הטילים, ניצת וטס לעבר המטרה
ניסוי ירי ראשון של F-35A. הטיל נפל מתא אכסון הטילים, ניצת וטס לעבר המטרה. צילום: פאול ויטרמן לוקהיד מרטין

שתי תכונות בסיסיות

למטוס הקרב המשולב שתי תכונות בסיסיות מיוחדות – חמקנות ואוויוניקה משולבת. הראשונה מעניקה למטוס יכולת לטוס בלי להתגלות על-ידי מערכות המכ"ם של האויב והשנייה מרכזת את המידע משלל החיישנים שבמטוס, כדי לספק תמונת מצב אחת. כך, למשל, איום שזוהה על-ידי המטוס יתורגם מיידית למטרת תקיפה.

במסגרת תכונות החמקנות של המטוס, מותקנים כל הטילים בתוך תא אכסון פנימי המחופה על ידי דלת נסגרת, שצידה החיצוני צבוע בצבע מיוחד שבו צבוע כל המטוס, הדוחה גילוי מכ"מי. בעת השיגור נפתחת הדלת, כפי שהיה בעת הניסוי הנוכחי, והטיל משוגר לדרכו. אחרי הירי נסגרת הדלת והמטוס שב להיות חמקני.

"השיגור המוצלח של הטיל מסמן את ניסוי האש החי הראשון והוא מפגין לראשונה את יכולת לחימת אוויר-אוויר של מטוס F-35 עבור צבא ארה"ב והשותפים הבינלאומיים שלנו", אמר צ'רלי וגנר (Charlie Wagner) מנהל תוכנית הנשק של המטוס, "בדיקה זו מייצגת את שיאו של התכנון הקפדני הנמשך הרבה שנים על ידי צוותים של הממשלה והיצרן. זאת כדי להבטיח למפעילים שהם יקבלו את יכולת הלחימה שהם צריכים לביצוע משימתם ולחזור הביתה בשלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן