Skip to content

רומני ממשיך בתנופה: ניצח בקלות בפריימריז בנוואדה

המנצח המשיך בקו של התעלמות מיריביו הרפובליקניים והמשיך לתקוף את הנשיא אובמה על מדיניותו הכלכלית. לעומתו, הצהיר ריק סנטורום כי הצבעה עבור רומני או גינגריץ' תביא לתבוסה בבחירות בנובמבר מול הנשיא המכהן מאת אורי קציר מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, הגדיל הלילה את הפער מיריביו במאבק על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. רומני ניצח בבחירות המקדימות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המנצח המשיך בקו של התעלמות מיריביו הרפובליקניים והמשיך לתקוף את הנשיא אובמה על מדיניותו הכלכלית. לעומתו, הצהיר ריק סנטורום כי הצבעה עבור רומני או גינגריץ' תביא לתבוסה בבחירות בנובמבר מול הנשיא המכהן

מאת אורי קציר

מתעלם מהיריבים בפריימריז. המנצח מיט רומני

מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, הגדיל הלילה את הפער מיריביו במאבק על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. רומני ניצח בבחירות המקדימות במדינת נוואדה, כשגרף 43% מן הקולות. יריבו הגדול של רומני, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ', זכה ב-25% מהקולות. רון פול קיבל 19% תמיכה ואילו הסנטור לשעבר ריק סנטורום, שבראשית הפריימריז הסתמן כהפתעה אלקטורלית ומאז דעך – 12% בלבד.

כעת מועדות פניהם של ארבעת המועמדים לבחירות בקולורדו, מינסוטה, מיזורי ומיין.

באסיפת ניצחון שכינס רומני במטהו בלאס וגאס, הוא בחר להמשיך בגישה הרטורית שבה נקט אחרי ניצחונו בפלורידה – התעלמות מוחלטת מיריביו הרפובליקניים והתמקדות במי שהוא רואה כיריבו האמיתי – הנשיא אובמה. "אמריקה זקוקה לנשיא שיכול לתקן את הכלכלה משום שהוא מבין כלכלה, ואני מבין את זה ואעשה זאת", הכריז. רומני אמר עוד, כי על הנשיא "להתנצל בפני אמריקה" ותיאר אותו כמי ש"מבצע דמוניזציה ומזלזל כמעט בכל סקטור של הכלכלה". את הירידה האחרונה בשיעור האבטלה הגדיר כצנועה וכבלתי קשורה למדיניות של מימשל אובמה.

לעומת רומני, הרי שליריבו הגדול גינגריץ' יש מטרות אחרות לגמרי. הוא התחייב במפורש שלא להפסיק את הקרב מול רומני בכל מדינה ומדינה.

המועמד שהגיע אחרון בנוואדה, ריק סנטורום, ממשיך לנסות ולייצר אלטרנטיבה רפובליקנית לשני המובילים. "לא נוכל לנצח בבחירות אם אחד משני הבחורים האלה יזכה במועמדות", אמר בשבת בקולורדו, "אני יכול להבטיח לכם שלא ננצח". מאוחר יותר התראיין לרשת הטלוויזיה "פוקס ניוז" ואמר כי הוא נושא את עיניו לבחירות בקולורדו, במינסוטה ובמיזורי. "זה יהיה יום גדול עבורנו", הודיע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן