Skip to content

מזל"ט של צה"ל התרסק בתוך הרצועה

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" התרסק לפני שעה קלה בצפון הרצועה. המחבלים דיווחו כי הצליחו להשתלט על המטוס. בצה"ל בודקים את הנסיבות להתרסקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) מסוג "רוכב שמיים" התרסק לפני זמן קצר (ראשון) בתוך רצועת עזה, כך מסרו כלי תקשורת פלסטיניים. דובר צה"ל אישר את הידיעה ומסר כי ההתרסקות נבעה מתקלה טכנית וכי האירוע עצמו נחקר בשלב זה.

על פי דיווח סוכנות "מען", הפלסטינית, המזל"ט התרסק צפונית למחנה הפליטים  ג'בלייה בצפון הרצועה. רוכב שמיים הנו מזל"ט קטן שמצוי בידי חיל התותחנים. הפלסטינים מדווחים כי אנשי החמאס הצליחו להגיע ולהשתלט על המטוס.

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" (צילום ארכיון: אתר חיל האוויר)
מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" (צילום ארכיון: אתר חיל האוויר)

מל"טים הנמצאים בידי כוחות ביטחון ברחבי העולם מופעלים בדרך כלל עם אפשרות להשמדה עצמית של פריטים וחלקי תוכנה – אלה שעלולים לשמש מקור מידע לצד שהצליח להשתלט על המל"ט. עדיין אין מענה מצה"ל לשאלה האם המל"ט הזה היה מתוכנן להשמדת מידע ומהי כמות המידע שיפיקו המחבלים מתוכו.

במאי השנה התרסק מל"ט משוכלל וגדול יותר מסוג הרמס 450, בתוך הים התיכון, בקטע שבין חוף פלמ"חים לאשקלון. מצה"ל נמסר כי לאחר שזוהתה תקלה טכנית ומחשש שהמל"ט יתרסק ביישוב מאוכלס, הוחלט לרסקו בים. שברי המל"ט נאספו על ידי חיל הים בימים שלאחר ההתרסקות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן