Skip to content

יעקב עמידרור בטקס פרידה מתפקידו: "להסיר את האיום הקיומי"

בטקס שנערך היום בלשכת ראש הממשלה נפרד היועץ לביטחון לאומי, אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, מלשכת ראש הממשלה. את תפקידו מקבל יוסי כהן, שבא מ-30 שנות שירות במוסד. נתניהו הודה לעמידרור על שירותו ובירך את היועץ הנכנס לביטחון לאומי, יוסי כהן, עם כניסתו לתפקיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשכת ראש הממשלה בירושלים התקיים היום טקס לחילופי היועץ לביטחון לאומי. בטקס השתתפו ראשי מערכת הביטחון, ובהם הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ וראש הוועדה לאנרגיה אטומית. שגריר ארה"ב בישראל נשא דברים והעניק שי לאלוף במיל' יעקב עמידרור – דגל של ארה"ב שהורד מתורן שגרירות ארה"ב בישראל.

פרידה שכזאת. בנימין נתניהו ויעקב עמידרור (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פרידה שכזאת. בנימין נתניהו ויעקב עמידרור (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

היועץ לביטחון לאומי היוצא אלוף במיל' יעקב עמידרור אמר בטקס הפרידה: "תודה לראש הממשלה שהציע לי את התפקיד, נתן בי אמון אינסופי במהלכו, וחופש כמעט מוחלט לעשות כל מה שחשבתי לנכון, הקשיב לדבריי וגיבה את מעשיי. על שהייתה לו סבלנות לשמוע את טיעוניי ופתיחות לדעותיי. חשוב לזכור, על ישראל יש איום קיומי אחד ברור ויש לעשות הכל כדי להסירו. אם אפשר, במו"מ. ואם אי אפשר במו"מ, אזי בדרך אחרת. והדבר השני, המזרח התיכון היום הוא מקום בתנועה. בתנועה שיש בה המון מהפכים בעבר, וצפויים עוד המון מהפכים בעתיד. המצב המסובך הזה, אולי המסובך ב-40 השנים האחרונות שאני עוסק בנושאים האלה, מצריך הרבה מאוד זהירות, הרבה מאוד מחשבה".

היועץ לביטחון לאומי הנכנס יוסי כהן: "אני נכנס לתפקיד הזה בחרדת קודש ובתחושת שליחות עמוקה. אני מודה לך, ראש הממשלה, על החלטתך למנות אותי להוביל את המטה לביטחון לאומי ולשרת כיועצו לביטחון לאומי של ראש הממשלה כשמסביב העולם סוער ואתגרי הביטחון של מדינת ישראל בכל המישורים גדולים ומשמעותיים. ב-30 השנים הקודמות שירתתי את מדינת ישראל במסגרת המוסד. אחרי שנים ארוכות של עבודה מבצעית בחו"ל, כאיש מבצעים וכמפקד, ועבודת מטה בארץ, אני מוצא בתפקיד ראש המל"ל המשך טבעי. בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לכל מי שדאג שכניסתי לתפקיד תהיה נכונה יותר, מוצלחת, חלקה ומשמעותית כדי שאצליח למלא את התפקיד מכאן ואילך בהצלחה. מי שמכיר את הלוגו של המוסד יודע שיש מנורה, שהיא בעצם המצפן הערכי של כולנו לחיינו בשירות מדינת ישראל. למעלה כתוב 'באין תחבולות ייפול עם'. זה מה שעשיתי ב-30 השנים האחרונות ולמטה כתוב 'ותשועה ברוב יועץ'. כך אשתדל לעשות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את היועץ לביטחון לאומי הנכנס יוסי כהן והודה לאלוף במיל' יעקב עמידרור: "העיקר הוא שחוט הקיום שלנו בסוף תלוי בנו, ואנחנו לא ניתן לו להינתק על-ידי שום גורם. העיקר זה השאלה איך מבטיחים שהמדינה המאותגרת ביותר והמאוימת ביותר עלי תבל לא רק תמשיך לשרוד אלא תמשיך להגן על עצמה, לבצר את כוחה, לשגשג, ולהבטיח את העתיד. זו המשימה שלנו. יעקב עמידרור תרם למדינת ישראל הרבה מאוד, הוא תרם לי הרבה מאוד".  נתניהו הוסיף: "אני מאחל ליוסי כהן שימשיך את העבודה הזו. ליוסי יש רזומה ארוך מאוד ואני בטוח שהמחויבות הזאת והמיומנות הזאת יבואו לידי ביטוי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן