Skip to content

קבלו דוברת חדשה לחמאס: "נציג לכם את עזה באור שונה"

ממשל החמאס משנה גישה. לראשונה מינה אישה לתפקיד דוברת מול התקשורת המערבית. היא גם לומדת עברית ואם יאושר לה תפנה ישירות אל התקשורת בארץ. בינתיים תקף הקו הנוקשה האוסר על כך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה מאז הקמתו מינה ממשל החמאס דוברת רשמית לענייני תקשורת הפונה אל המערב. הכירו את איסרא אל מודאלל, בת 23, עיתונאית דוברת אנגלית. "אני אפנה את דבריי לתקשורת המערבית והישראלית ואעבוד לשנות את השיח ולתת תמונה שונה על הפלסטינים בעזה", היא אמרה הבוקר. מודאלל הוסיפה, כי היא מבינה ששינוי התדמית ידרוש שנים רבות של עבודה והסבירה כי תנסה להציג את עזה באור אנושי ולא דרך המוטיב הדתי, כפי שהצטייר בתקשורת עד כה.

לומדת עברית. דוברת החמאס (צילום: א-שרק אל אווסאט)
לומדת עברית. דוברת החמאס (צילום: א-שרק אל אווסאט)

מינויה של מודאלל לדוברת הוא אסטרטגיה חדשה בממשל החמאס, שמנסה להציג עצמו באור חדש ולשפר את תדמיתו בעולם המערבי. לדברי איהאב רסין, ראש משרד ההסברה בממשל החמאס, המינוי בא מתוך רצון בממשל לשפר את יכולתו של הממשל להציג עמדות מול התקשורת הזרה ובשפות שונות. לדבריו: "להציג את גישתה של הממשלה ושל הסוגיה הפלסטינית כלפי המערב".

אל מודאלל, בת למשפחה מיוחסת בעזה, חייתה מספר שנים בבריטניה, שם למדה במכללה בעיר ברדפורד שבצפון המדינה. לדבריה, שנותיה באנגליה שיפרו מאוד את הבנתה לגבי המערב. עם קבלת המינוי היא התפטרה מעבודתה כמגישה בתחנת השידור אל-חאטיב, שממוקמת בעזה.

בנושא ישראל אמרה הדוברת החדשה כי היא בתהליך למידה של השפה העברית כדי שתוכל לתקשר עם המדיה הישראלית. "אני לומדת הכול על ישראל", היא אמרה, "ומשקיעה זמן רב בקריאה ובצפייה בערוצי התקשורת המערבית בכלל". לגבי פתיחת קו תקשורת ישיר מול התקשורת בישראל אמרה מודאלל כי "אם הדבר יאושר לי רשמית (על ידי ממשל החמאס), אין לי שום בעיה לשוחח ישירות עם עיתונאים ישראלים".

ממשל החמאס אסר עד כה על אנשיו לשוחח ישירות עם עיתונאים ישראלים וגורמי ממשל רשמיים מסרבים לדבר עם עיתונאים ישראלים. הדוברת, שעסקה לאחרונה בכתיבת רומן, נאלצה לוותר גם על כתיבתו והודתה: "יש בי אהבה גדולה לספרות ולא לפוליטיקה. אני יודעת שכעת אפסיד הרבה משמחה זו בחיי ואתגעגע לזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן