Skip to content

אלפי מכוניות פלסטיניות גדשו תחנות דלק ישראליות בגדה

החל משעות הלילה המאוחרות ועד שעות הבוקר הגיעו מאות מכוניות פלסטיניות לתדלק בתחנות הדלק הישראליות בגדה. נדחתה השביתה שתיכננו בעלי תחנות הדלק הפלסטינים בשל דרישת הרשות לתשלום מראש. פז הפסיקה להזרים דלקים בשל חוב מצטבר של הרשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שביתה של בעלי תחנות דלק ברשות הפלסטינית בגדה המערבית הביאה היום (שני) ללחץ כבד של מאות מכוניות על תחנות הדלק הישראליות הסמוכות לערי הגדה. בעלי התחנות ברשות הכריזו על השבתה בשל דרישת משרד הכלכלה ברשות לשלם מראש על הדלק שהם מזמינות ממנה. 

מאיחוד בעלי תחנות הדלק נמסר כי תוכנן להתחיל בהשבתה ביום ראשון בארבע לפנות בוקר, אך היא נדחתה לאחר שמשרד הכלכלה, בראשות השר שוקרי בשארה, הודיע על דחיית ההתניה לתשלום מראש. 

התור המשתרך ליד תחנת הדלק (צילום: סוכנות הידיעות תצפית)
התור המשתרך ליד תחנת הדלק (צילום: סוכנות הידיעות תצפית)

"זהו ניסיון של השר להציג קו נוקשה", הסבירו גורמים המעורים ברשות. ואכן, בתחילה נראה שההדרישה לתשלום מראש נותרה בעינה ולכן פרצה השביתה הלילה. מוקדם יותר נמסר מגורמים ברשות שישראל חדלה להעביר דלקים לרשות והמיכלים במחסני הדלק ריקים. מבירור שערך מגפון עולה כי אספקת הדלק הופסקה בלי קשר לסכסוך, עקב חובות גדולים של הרשות הפלסטינית לחברת הדלק פז. "הרשות חרגה מאוד מקו האשראי שניתן לה", נמסר מדוברות פז, "ומשום כך הופסקה בחלקה אספקת הדלקים". בחברת פז מציינים, עם זאת, ש"אתמול העבירה הרשות חלק מחובה ובהתאם לכך הועברה לה כמות דלקים".

לפיד בפגישה עם שוקרי בשארה (צילום: דוברות משרד האוצר)
השר לפיד בפגישה עם השר שוקרי בשארה (צילום: דוברות משרד האוצר)

במנהל האזרחי הגיבו כי עניין הדלקים הוא בתחום הסכם הסחר בין חברות הדלקים כמו פז לרשות ואין זה בתחום אחריותו של המנהל. "צריך להבין כי פז היא גוף עסקי", אמר גורם רשמי למגפון, "פז לא יכולה להרשות לעצמה וגם לא רוצה להגיע למצב של חוב עצום כמו מיליארד שקלים שצברה הרשות מול חברת החשמל".   

להבדיל מ"פז", בתי הזיקוק לנפט (בז"ן), החברה הגדולה בתחום האנרגיה בישראל, זו המספקת כ-50% מתצרוכת הדלק של הרשות, סירבה להגיב לשאלות מגפון. מבחינת בז"ן, הנשלטת על ידי החברה לישראל (האחים עופר), "קבוצת בז"ן אינה מתייחסת לנושאים מסחריים במהלך העסקים השוטף של החברה". כך מסר דוברה.

 

בהלת דלק (צילום: סוכנות תצפית)
בהלת דלק (צילום: סוכנות תצפית)

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן