Skip to content

"לא לתת שום הנחות לאיראן", אמר נתניהו לנשיא פולין

נשיא פולין, ברוניסלאב קומורובסקי, התקבל בטקס ממלכתי ובמסדר כבוד בבית הנשיא. "העם הפולני והעם היהודי נשבעו כי הפרקים השחורים ביותר בתולדות עמנו לא ישובו", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בקבלו את פניו של נשיא פולין. נשיא פולין השיב: "פולין היא פרטנר לישראל בהגנה על בטחונה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ארה"ב ומדינות המערב צריכות לשמוע את קריאות 'מוות לאמריקה' בטהראן ולא לתת להם שום הנחות". כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו אמר זאת היום בפתח פגישתו עם נשיא פולין, ברוניסלאב קומורובסקי.

"לא לתת הנחות לאיראן". נתניהו וקומורובסקי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"לא לתת הנחות לאיראן". נתניהו וקומורובסקי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"יש כיום דיון במערב בשאלה 'מהן הפנים האמיתיות של איראן'", אמר נתניהו. "בזמן שאנו נפגשים,  המשטר הזה, שנשלט על ידי חמנאי, מוציא עשרות אלפי אנשים לרחובות בקריאות 'מוות לאמריקה'. הם חוגגים היום את ההשתלטות על השגרירות האמריקנית בטהרן לפני 34 שנים. חמנאי, השליט האמיתי של איראן, אמר אתמול שארה"ב היא המדינה השנואה ביותר בעולם ואסור להאמין למילה אחת שהם אומרים. הוא מזין את השנאה הזאת. זאת איראן האמיתית.  האם אנו רוצים שלמדינה זאת יהיה נשק גרעיני? התשובה היא בשום פנים ואופן לא".

לפני פגישתו עם נתניהו התקבל נשיא פולין, בטקס ממלכתי, בבית הנשיא בירושלים. "העם הפולני והעם היהודי נשבעו כי הפרקים השחורים ביותר בתולדות עמנו לא ישובו", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בקבלו את פניו של נשיא פולין.

הנשיא פרס פתח את נאומו ואמר: "ברוך בואך נשיאה של פולין החופשית לישראל. הנך ידיד אמת של ישראל הנוקט עמדה ברורה כנגד כל גילוי של אנטישמיות". פרס המשיך ואמר: "כמעט מחצית מקרבנות הנאצים היו על אדמת פולין. צעירינו וילדינו חוזרים לפולין שנה אחר שנה מלאי יגון וגבורה בכדי לומר כי לעולם לא נשכח. מדינת ישראל נמצאת בימים אלו במשא ומתן לשלום עם שכנינו. תקוותינו הגדולה ביותר היא התקווה לשלום. אני יודע כי גם לפולין תקווה גדולה כי תהליך השלום יושלם, אנו נעשה הכל על מנת לממש את שיחות השלום ולהגיע להבנות עם שכנינו הפלסטינים".

"פולין רגישה לכל גילוי של אנטישמיות". קומורובסקי ופרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"פולין רגישה לכל גילוי של אנטישמיות". קומורובסקי ופרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נשיא פולין הדגיש בפתח דבריו את היחסים ההיסטוריים בין ישראל לפולין ואת עמידתה האיתנה של פולין לצד ישראל בעתיד ואמר: "פולין מתבוננת באופן מיוחד בתפקודה של ישראל בעולם, ומגלה רגישות מיוחדת לכל איום על ריבונותה של מדינת ישראל. פולין רגישה לכל גילוי של אנטישמיות, ורגישה לאתגרי הביטחון וההגנה העומדים בפני ישראל ובפני פולין. אנו מקווים כי נגיע להשכנת הסדר והביטחון באזור. פולין של היום, פולין המתפתחת והעכשווית, שהנה חלק מנאט"ו, מעוניינת ביחסים העמוקים ביותר עם ישראל, והרחבת שיתופי הפעולה הכלכליים, מדיניים, מדעיים גם בעתיד".

בהמשך דבריו בפגישה המדינית שב נשיא פולין וחזר על מחויבותה של ארצו לחנך לזיכרון השואה, לסובלנות ולמלחמה בלתי מתפשרת בגזענות ובאנטישמיות והדגיש כי "השלמת מוזיאון יהודי פולין הינו נדבך מרכזי ובסיס להנצחת אלו שהסתכנו וסיכנו חייהם למען יהודים. יחסינו ימשיכו להיות קרובים והיו נטועים באתגרי העתיד , פולין היא פרטנר לישראל בהגנה על בטחונה ואנו נרחיב ונעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות".

הנשיא פרס הודה לעמיתו על הדברים ואמר: "ישראל רואה בפולין שותפה אחראית באיחוד האירופי. אני מודה לך על תמיכתך בישראל- ועל הדברים הברורים שאמרת בסוגיה האיראנית ובנוגע להגנת הביטחון של מדינת ישראל מהטרור. הסרת האיום האיראני חשובה לישראל ולעולם כולו, והעדיפות היא באמצעים כלכליים. הסנקציות הכלכליות הועילו עד כה ויש ערך רב להמשכן. ישראל אינה רוצה להיות קורבן של איומים. ישראל ופולין שייכות לאותו מחנה, מחנה השלום והביטחון ושיתופי פעולה אשר יסירו את הכוחניות מן העולם. הנך חבר אישי של ישראל ואני מודה לך מאד על ביקורך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן