Skip to content

חברות ישראליות יציגו פתרונות טכנולוגיים בסקודה

יצרנית הרכב הצ'כית שייכת לענקית הרכב הבינלאומית פולקסווגן. הנספח המסחרי של משרד הכלכלה לשוק הצ'כי: "חברות ישראליות שישתלבו במערך של סקודה יוכלו לפתוח לעצמן גם הזדמנויות נוספות בקבוצת האם". ישראל מייצאות כמיליארד דולר בשנה לתעשיית הרכב העולמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת נציגים של 17 חברות ישראליות – בהן יצרניות חלקי רכב, מכלולים מקוריים וטכנולוגיות מתקדמות לתעשיית הרכב – יוצאת השבוע לצ'כיה, למפגש עם קניינים, מהנדסים וצוותי מו"פ של יצרנית הרכב סקודה (SKODA AUTO). המשלחת הינה פרי יוזמת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בפולין (האחראית גם על פעולות קידום התעשייה הישראלית בצ'כיה) ומכון הייצוא הישראלי שגייס את החברות המשתתפות במשלחת.

דגם אוקטביה החדש של סקודה. צילום: אתר סקודה ישראל
דגם אוקטביה החדש של סקודה. צילום: אתר סקודה ישראל

חברות הישראליות

בין המשתתפים מהצד הישראלי החברות: Foamotive, Profal, Mishor 3D, Autotalks, Modgal Metal(99) , Grofit Plastics, Pemred, Hybrission, M.P.E, Sysmop, CPC Hi-Tech, Bright Way Vision, IMC, PML, Redbend, Aero Magnesium, Extal.

בנוסף, במסגרת הביקור תיפגש המשלחת עם נציגים מאיגוד יצרני הרכב הצ'כי, המונה כ- 150 חברות, מיצרני הרכב וחלקי חילוף המובילים בעולם.

940 אלף כלי רכב ב-2012

חברת סקודה נרכשה על ידי ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן (VW) ב-1994. בשנת 2012 מסרה החברה הצ'כית כ-940 אלף כלי רכב ברחבי העולם, שזו עלייה של כ-7%, והכנסותיה הסתכמו ב-10.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של החברה באותה השנה הסתכם ב-712 מיליון אירו.

עם מסורת שתחילתה בשנת 1895 נחשבת סקודה לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר בעולם. החברה מפעילה קווי ייצור והרכבה בסין, צ'כיה, הודו, קזחסטן, רוסיה, סלובקיה ואוקראינה. בנוסף לקווי ההרכבה של כלי רכב, מייצרת סקודה באופן עצמאי חלקי גוף (חלקים יצוקים) בשלושה מפעלי כבישה הכוללים 14 קווי ייצור; תבניות ליציקה לייצור מנועים ותיבות הילוכים וכן, מייצרת סרנים, מנועים ותיבות הילוכים.

ביקור ראשון בסקודה

טל הרמלין, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בפולין וצ'כיה, מסר כי: "לאחר תהליך מיון ובחירה קפדני וארוך שבוצע ע"י חברת סקודה, ותוך שת"פ הדוק עם מכון היצוא הישראלי, נבחרו 17 חברות ישראליות למפגש מקצועי עם הקניינים והמהנדסים הרלבנטיים בחברה. חברות ישראליות מייצאות בשווי של כמיליארד דולר בשנה ליצרניות רכב ויצרניות משנה גלובליות בהן כמה מהחברות הגדולות והידועות בעולם. יש לציין כי יהיה זה הביקור הראשון של משלחת ישראלית לחברת סקודה, היצואנית הצ'כית הגדולה ביותר לישראל, המייצרת יותר מ-900 אלף כלי רעב בשנה. בהיות חברת SKODA חלק מקבוצת הרכב פולקסווגן, החברות הישראליות שישתלבו במערך של סקודה יוכלו לפתוח לעצמן גם הזדמנויות נוספות בקבוצת האם".

"שורה של ימי ספקים"

אורי פחטר, מנהל מח' פרוייקטים בינ"ל ותעשיות רכב במכון היצוא מסר כי: "בשנתיים האחרונות אנו עדים לעניין הולך וגובר בקרב יצרני רכב עולמיים ביכולות הייצור ובפתרונות הטכנולוגיים הישראליים. בשנת 2013 קיימנו בשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה שורה של ימי ספקים אצל יצרניות רכב ויצרניות משנה מובילות דוגמת, ב.מ.וו, מ.א.ן, פורד, דלפי ואחרות במסגרתם חשפנו בפניהן את החדשנות הטכנולוגית, והיכולות הייצוריות של התעשייה הישראלית. 17 החברות התעשייתיות וההזנק אשר נבחרו באופן פרטני על ידי יצרנית הרכב סקודה עוסקות בארבעה תחומים מרכזיים: מתכת, פלסטיקה וחומרים, אלקטרוניקה ותוכנה ו- מו"פ. מכון היצוא רואה במפגשים המתוכננים להתקיים בסקודה פוטנציאל עסקי אדיר בהיקפו לחברות הישראליות המציעות חדשנות טכנולוגית, פתרונות לקו הייצור, מערכות, מכלולים, תתי הרכבות וחלקים מורכבים לתעשיית הרכב ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן