Skip to content

משה ליאון נתפס במכס כשהוא מבריח בגדים

המועמד שהפסיד בקרב על ראשות עיריית ירושלים, נטל חופשה וכשחזר עבר במסלול הירוק עם פריטים עליהם היה עליו להצהיר במסלול האדום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משה ליאון, האיש שהתמודד על ראשות העירייה בירושלים ולא נבחר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, האיש בעל הקשרים המצוינים במשרדי הממשלה ומסדרונותיה, רואה חשבון בכיר, נתפס אמש (שני) בנמל התעופה בן גוריון כאשר ברשותו כמות גדולה של פרטי לבוש יוקרתיים בכמות חריגה האסורה לייבוא ללא תשלום מכס.

משה ליאון (צילום: דן בר דוב)
במסלול הירוק. משה ליאון (צילום: דן בר דוב)

ליאון שהודיע לאחר כשלונו בבחירות כי הוא נוטל לעצמו חופשה. הוא חזר אמש בטיסה מניו יורק וביקש לעבור במסלול הירוק הפטור ממכס. על פי כמות הבגדים ש"ייבא" מניו יורק, לפי המכס, הוא היה אמור לעבור דרך המסלול האדום. חוקרי המכס ביקשו ממנו לפתוח את מזוודותיו ואז גילו את הבגדים. ליאון טען כי מדובר בפרטי לבוש עבורו ועבור בני משפחתו וכי בעבר, כאשר ביקש להצהיר במסלול האדום על פרטי לבוש, נאמר לו שאין בכך צורך ומשום כך סבר כי כלל נהוג לגבי מקרה זה. דוברו מסר, כי אם יתברר שיש חבות בתשלום, לא תהיה כל מחלוקת על כך והמס ישולם מידית. 

על פי החוק, על אדם לדווח על חפצים שהוא מביא איתו אם ערכם הכולל גבוה מ-200 דולר אמריקני. העונש על כך, בדרך כלל, הוא תשלום קנס גבוה פי שלושה מגובה סכום המס שהיה אמור לשלם לו לא ניסה להבריחם ארצה. לאחר שהתגלו הפריטים, שוחרר ליאון לביתו וטרם הוחלט במשטרת המכס אם יסתפקו בקנס בלבד או שיוגש נגדו כתב אישום. 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן