Skip to content

המדען הראשי ייפגש בברזיל עם נשיא אמברייר

אמברייר היא יצרנית גדולה של מטוסים ומערכות הגנה. המדען הראשי, אבי חסון יצא הבוקר לסבב פגישות בברזיל ובצ'ילה שנועד לקדם את שיתופי הפעולה התעשייתיים ביעדים חשובים אלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבי חסון המדען הראשי
אבי חסון המדען הראשי

המדען הראשי אבי חסון, יצא הבוקר לסבב פגישות בברזיל ובצ'ילה כדי לקדם את שיתופי הפעולה התעשייתיים בין ישראל ביעדים חשובים אלה. הוא יתחיל את ביקורו בברזיל, בפגישה עם נשיא ארגון FIESP – הפדרציה התעשייה של סאו פאולו המדינה, הארגון הגדול ביותר המייצג את התעשייה הברזילאית. הארגון מייצג כ-130 אלף חברות תעשייתיות מכל המגזרים.

בפגישתם צפויים לדון בחדשנות בישראל בתחומי מערכות אקולוגיות, ביצירת קשר עם חברות גדולות בתעשייה הברזילאית ופלטפורמות מו"פ ושיתוף פעולה בין המדינות.

אחר כך ייפגש המדען הראשי עם נשיא FAPESP – מוסד ציבורי עצמאי, שמטרתו לעודד מחקר ופיתוח המדעי וטכנולוגי של מדינת סאו פאולו. תמיכה זאת מושגת באמצעות מתן מענקים לפרויקטים של מחקר שמבוצעים במוסדות להשכלה גבוהה ובמוסדות מחקר בכל תחומי הידע.

אמברייר

בפגישה עם פדריקו קוראדו (Frederico Curado) נשיא חברת אמברייר, אחת מיצרניות המטוסים ומערכות הגנה המובילות בעולם, שבמשך ההיסטוריה של היא מעורבת בכל ההיבטים של תעופה. בנוסף לעיצוב, פיתוח, ייצור, מכירות ותמיכה טכנית בתחום התעופה המסחרית, מציעה אמברייר פתרונות משולבים להגנה ובטחון. החברה ייצרה יותר מ-5,000 מטוסים הפועלים ב-80 מדינות בחמש יבשות (ארקיע מפעילה מטוס מתוצרת אמברייר) והיא המובילה בשוק למטוסים מסחריים עד 120 מושבים. "מטרת הפגישה היא לחזק את שיתוף הפעולה שהחל עם חתימת הסכם שת"פ תאגידים בינלאומיים מול אמברייר בקיץ הנוכחי.

מטוס אמברייר ERJ-190-200LR של ארקיע
מטוס אמברייר ERJ-190-200LR של ארקיע

אלביט מערכות

מן הראוי לציין, כי בפברואר השנה AEL Sistemas, חברת הבת של אלביט מערכות בברזיל, חתמה על הסכם עם חברת אמברייר דיפנס הגדולה (Embraer Defesa), השותפה איתה בחברת הרפיה (Harpia Sistemas) לכניסתה של חברת אוויבראס (Avibras Divisão ) כבעלת מניות נוספת בחברת הרפיה, כדי לשתף פעולה בתחום המל"טים בברזיל. על פי ההסכם תחזיק אוויבראס ב-9% ממניות הרפיה וכתוצאה מכך תחזיק AEL ב-40% מהמניות, כאשר אמברייר תישאר בעלת המניות הגדולה עם 51% מהמניות.

המדען הראשי ייפגש גם עם נשיא הבנק לפיתוח ברזילBNDS , וישתתף באירוע גדול אליו הוזמנו בכיריי התעשייה הברזילאית, קרנות הון הסיכון הגדולות וגופים נוספים.

הייצוא לצ'ילי הוכפל

בצ'ילה ימשיך המדען הראשי מאמציו לקידום ההזדמנויות עבור התעשייה הישראלית ביבשת "הייצוא הישראלי לצ'ילה הוכפל ב 2012 לעומת 2011 והיה במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות – יש להבטיח כי חלון ההזדמנויות שנפתח כאן ימשיך ואני מאמין שיש כאן הזדמנות אמיתית לתעשיית ההייטק", הוא ציין.
כ- 14.2% מכלכלת צ'ילה מבוססת על תעשיית המכרות הצורכת כמות מים משמעותית אולם מרוכזת במדבר צחיח – לכן יש דרישה גבוהה מאוד לטכנולוגיות מתקדמות בתחום המים וניצול אנרגיה ירוקה.

החקלאות המדברית בנגב – מודל לחיקוי

לברי חסון, "קיים פוטנציאל אדיר שטרם מומש לייצוא הידע והטכנולוגיות הישראליות בתחומים האלה" אומר המדען. "שליש משטחה של צ'ילה הוא מדברי ולכן יש דרישה רבה לידע וטכנולוגיות להגדלת שטחי הקרקע לחקלאות ע"י ניצול השטח המדברי – החקלאות המדברית בנגב יכולה להוות מודל לחיקוי עבור פיתוח חקלאות בכל העולם".

"תפקידנו אינו רק להניח את התשתית לקיום שיתופי פעולה – אלא לסייע במימושם. מידי שבוע אני פוגש חברות רבות שתוהות כיצד להביא את החדשנות והמובילות שלהם לכדי מימוש. בפגישות כאלה אלו אני מאפשר לקרב בין המוצר לקהל היעד שלו – ולסייע לתעשייה הישראלית לחדור למדינות אלו.

"מדינות אלו הינם מקור צמיחה חדש וחשוב עבור המשק הישראלי, העמקת הקשרים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית הינה חלק ממהלך ממשלתי מרוכז שקורה במגוון חזיתות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן