Skip to content

בנט: החדשנות הישראלית – מגדלור בסערה

שר הכלכלה הדגיש בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה את חשיבות החדשנות הישראלית בארץ ובעולם. לדבריו: "בחדשנות צריך להסתכל מהסוף להתחלה - לצייר חזון פרקטי ולהגיע אליו... הברית שלי עם יאיר לפיד היא סוג של חדשנות - לשים בצד את המחלוקות הרגילות ולהתרכז בנושאים חדשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הדגיש בנאום שנשא בכנס אלי הורביץ לכלכלה, את חשיבותה של החדשנות הישראלית בעיני העולם: "הייעוד של מדינת ישראל ושל העם היהודי הוא להוות מגדלור ולעשות טוב. החדשנות הישראלית ידועה בכל העולם; כולם רוצים לבוא לראות את הנס הישראלי, ואת החזון זה צריך להצעיד תמיד קדימה".

הוא ציין, כי "ישראל היא מגדלור בסערה, זה החזון. למגדלור יש יסודות מאוד מוצקים. יש לנו מערכת ביטחון חזקה מאוד, כלכלה חזקה, חיבור היסטורי ומורשת יהודית. גם אלה חלק מהיסודות, כי בלעדיהן נעוף ברוח החזקה הבאה".

 בנט מחזיק מלפפון ומספר על הצלחת הפרויקט החקלאי בהודו. צילום: יוסי זמיר
בנט מחזיק מלפפון ומספר על הצלחת הפרויקט החקלאי בהודו. צילום: יוסי זמיר

הוא הדגיש, כי "חדשנות זה התובנה והתעוזה להסתכל בגדול. רעיונות טובים יש לכולם. זה לא שווה כלום אם זה לא מתורגם למעשה. יש מיליון רעיונות מדהימים אך התרגום למעשה הוא המרכז… החדשנות זה כמו אבולוציה – חייבים כל הזמן לנסות. אם זה לא מוצלח תהרוג את זה – ואם זה כן מוצלח תפתח את זה".

נאום המלפפון

במהלך הנאום הפתיע בנט את השומעים כשהוציא מלפפון והציג אותו, בדיוק כפי שעשה לפני כשבועיים בתערוכה המים הבינלאומית WATEC, בגני התערוכה בת"א הוא סיפר כי לפני כשלושה שבועות ביקר בחוות מודל של מדינת ישראל, שבה מכשירים שם 20 אלף חקלאים הודים בשנה, ומוכרים להם גם מוצרים ישראלים והתוצאה טובה. עד לפני שנתיים, על כל מטר רבוע הם ייצרו קילו אחד של מלפפונים, היום החקלאי הממוצע מייצר 10 קילו מלפפונים במ"ר.

מדינת קונפליקט

לדבריו, "קיימים שני נרטיבים מתחרים במדינת ישראל – האם אנחנו מדינת הקונפליקט, או אור לגויים, מגדלור בסערה. נוכל לברבר על הפן המדיני, כפי שאנחנו עושים עוד 45 שנה. זו הסיבה שהברית שלי עם יאיר לפיד היא סוג של חדשנות – לשים בצד את המחלוקות הרגילות ולהתרכז בנושאים חדשים. אנחנו מתעסקים בדברים לא פופולאריים. אנחנו נוגעים בגיוס החרדים".

להמשיך ולחדש

בהמשך דבריו פרט בנט כיצד יש לפעול כדי להמשיך ולחדש: "צריך תמיד לנסות, ומותר גם לטעות ולסלוח על כישלונות. בחדשנות צריך להסתכל מהסוף להתחלה – לצייר חזון פרקטי ולהגיע אליו, ולפזר את הידע בקרב כל הנוגעים בדבר. אלו הם הדברים שפועלים במשרד הכלכלה. אנו שואפים להשתפר ולהוביל גם בשירות לאזרח – בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל ייצרנו אמנת שירות עם קנס (SLA) – על פיה, אם מכון התקנים לא יאשר הצהרת יבואן בתוך 16 שעות, תתבטל האגרה. אני קורא לכל משרדי הממשלה לעשות את זה. תפקידנו הוא לתת שירות לאזרח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן