Skip to content

פיצוץ במכוניתו של עו"ד מפרקליטות המדינה במרכז ת"א

מכונית של פרקליט העובד בפרקליטות המדינה פוצצה על ידי מטען נפץ. איש לא נפגע. המשטרה חוקרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכוניתו של פרקליט העובד בפרקליטות המדינה התפוצצה לפני שעה קלה הערב (חמישי), כתוצאה ממטען נפץ שהוצמד למכונית. הפיצוץ אירע ברחוב דפנה בתל אביב, סמוך לבית החולים איכילוב בעיר. אין נפגעים כתוצאה מהפיצוץ. הפרקליט ניהל תיקים של עבריינים מוכרים.

הדי הפיצוץ נשמעו היטב בקריה ובעקבות כך הופעל נוהל חירום שגרם לנעילת שערי הכניסה. רק לאחר בירור המצב חזרו החיים לשגרה בקריה. מכבי אש ומד"א הוזעקו למקום והמשטרה פתחה כעת בחקירה. בשלב זה חסמה המשטרה את היציאות מהאזור.

המכונית לאחר הפיצוץ. אזור פיגוע (צילום: משטרת ישראל)
המכונית לאחר הפיצוץ. אזור פיגוע (צילום: משטרת ישראל)
זירת הפיצוץ ברחוב דפנה (צילום: משטרת ישראל)
זירת הפיצוץ ברחוב דפנה (צילום: צחי אלון, משטרת ישראל)

מפקד מרחב ירקון, תת ניצב יהודה דהן, שהגיע לזירת האירוע, אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד. למזלנו, אין נפגעים. מדובר בפיצוץ שנגרם ככל הנראה כתוצאה ממטען רסס. החקירה תועבר ליחידת להב 443". גורן ניהל תיקים פשיעה פליליים רבים נגד עבריינים בכירים, בהם חמישה המזוהים עם ארגון הפשע של עמיר מולנר.

דובר משרד המשפטים הגיב לנעשה ומסר הודעה משותפת מטעם שרת המשפטים ציפי לבני, היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה משה לדור  ומנכ"ל משרד המשפטים, כי בעקבות "פיצוץ המכונית, שעל נסיבותיו מוטל צו איסור פרסום, אנחנו מחזקים את אנשי מערכת אכיפת החוק העומדים בחזית המאבק בפשיעה וארגוני הפשע בישראל ובשמירה על שלטון החוק. אנחנו משוכנעים שהמעשה הזה לא ירתיע את אנשי מערכת אכיפת החוק הממלאים שליחותם באמונה כדי שאזרחי ישראל, שומרי החוק, יוכלו לחיות בבטחה וללא חשש. אלימות בכלל ונגד גורמי אכיפת החוק בפרט, היא דבר שלא נשלים עימו. אנו בטוחים שהמשטרה תפעל כדי לאתר במהירות את מי שאחראי למעשים הללו כדי שניתן יהיה למצות עמו את הדין באופן המהיר והחמור ביותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב התייעצות טלפונית עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שרת המשפטים ציפי לבני, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, והיועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין. נתניהו עודכן בפרטי האירוע וקיבל דיווח על שלבי החקירה הראשונים.

"אני מייחס חומרה רבה למקרה הזה", אמר נתניהו. "זה איום על שלטון החוק. צריך לתת עדיפות עליונה לחקירת המקרה הזה, ולמצות את הדין עם האחראים עליו. אני סומך על המשטרה שתביא את הפושעים לדין".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו אמר כי "משטרת ישראל באמצעות להב 433 תשקיע את מירב המאמצים והכלים העומדים לרשותה כדי לשים יד על המבצעים במסגרת המאבק הבלתי מתפשר בפשיעה המאורגנת".

                                                                                        


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן