Skip to content

רצף של ניסיונות פיגוע ביו"ש

שעות ספורות לאחר הפיגוע אתמול בצומת תפוח וניסיון דקירה נוסף במחסום צה"ל באבו דיס, שהסתיימו בהריגתם של שני פלסטינים, הושלך בקבוק תבערה לעבר מכונית של בני זוג ליד היישוב תקוע. השניים נחלצו מהרכב שנשרף כליל ופונו לבית חולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (שישי) הושלך בקבוק תבערה לעבר מכונית של בני זוג סמוך ליישוב תקוע ליד גוש עציון. השניים נחלצו מן הרכב והמכונית עלתה באש. האישה נפצעה באורח קל עד בינוני ובעלה נפצע קל. שני הפצועים טופלו במקום ופונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בני הזוג הם מהיישוב איבי נחל ושניהם סובלים מכוויות.

אמש בחצות נורה למוות צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו לאחר שניסה לדקור לוחם מג"ב ליד מחסום "הקיוסק" ליד אבו דיס, מזרחית לירושלים. הלילה הגיע רכב שנבדק במחסום בחשד שהיו בו סמים. בעת הבידוק הגיע רכב נוסף וממנו ירד פלסטיני שפרץ בריצה עם סכין בידיו לעבר אחד הלוחמים שהיה במחסום. לוחם אחר שהיה במחסום זיהה את המתרחש וקרא לעברו בערבית לעצור. הפלסטיני לא שעה לקריאה, הלוחם דרך את נשקו ומטווח קצר פתח לעברו באש. כתוצאה מכך נפצע הפלסטיני אנושות וצוותי מד"א שהוזעקו למחסום קבעו את מותו במקום. 

רכבם של בני הזוג עולה באש לאחר שהושלך עליו בקבוק תבערה (צילום באדיבות איחוד והצלה)
רכבם של בני הזוג עולה באש לאחר שהושלך עליו בקבוק תבערה (צילום באדיבות איחוד והצלה)
מחסום הקיוסק מיד לאחר האירוע (צילום: משטרת ישראל)
מחסום הקיוסק מיד לאחר האירוע (צילום: משטרת ישראל)

כמה שעות קודם לכן הרגו שוטרי מג"ב פלסטיני אחר שהסתער על מתנחלים שעמדו בטרמפיאדת צומת תפוח והמתינו לטרמפ. הוא ירה לעברם זיקוקים באקדח זיקוקים ונורה למוות לפני שהספיק לפגוע בהם. בצה"ל שיבחו את פעולות הלוחמים שהגיבו ביעילות. מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שיבח את לוחמיו שפעלו במקצועיות בשני המקרים תוך פעולה נחושה וחתירה למגע.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, מסר הבוקר לסוכנות תצפית: "רק בנס לא פתחנו את היום הזה בלוויות של תושבינו שנפצעו הבוקר בפיגוע. עד מתי תמשיך הממשלה לטמון את ראשה בחול ולרוץ כמו עיוורת אחר תהליך השלום שנפטר עוד בטרם בא לעולם? עד מתי נחכה? ממשלה ששחררה רוצחים, מי משרי הממשלה יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולומר שידיו לא שפכו את הדם? מה עוד צריך לקרות על מנת שנפנים שאין לנו עם מי לעשות שלום. מתי נבין שהצד השני מעולם לא חדל ולא יחדל לחנך את ילדיו להסתה, לשנאה ולרצח. אני קורא לראש הממשלה להתעשת, ולהפסיק להשתתף בהצגה שמביאה טרור אל בתינו ולעצור את ההפקרות הביטחונית".

מועצת גוש עציון מתככנת להפגין היום בצהריים ליד צומת ה-T בתביעה להגברת הביטחון בשטחים על ידי הכבדת היד של צה"ל והמשטרה.

כלי הנשק והתחמושת שנתפסו (צילום: משטרת ש"י)
כלי הנשק והתחמושת שנתפסו (צילום: משטרת ש"י)

הבוקר דיווחו הפלסטינים מהכפר בני נעים, מזרחית לחברון, כי שני רכבים שחנו בכפר הוצתו על ידי אלמונים והועלו באש. במקום רוססה על קיר בית כתובת תג מחיר: "בת עין – ערבות הדדית". בנוסף, הלילה חשף כוח מחטיבת גבעתי בצה"ל ומשטרת ישראל, במהלך מעצר מבוקשים בחברון, מקלע מסוג קרל גוסטב, אקדח ותחמושת בבית מבוקשים. שני מבוקשים נעצרו וחבלני צה"ל פוצצו את התחמושת. 

שלשום בלילה (רביעי) זיהה כוח צה"ל רכב פלסטיני שיצא מן הכפר נעלין. בזמן הנסיעה בוצע ירי לעבר הכוח על-ידי יושבי הרכב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר החשודים. במהלך הסריקות ניסה רכב פלסטיני נוסף לדרוס מ"פ מן הכוח, שחש בסכנת חיים ממשית והגיב בירי. צה"ל המשיך בסריקות באזור. במהלך סריקות הלילה נמצא הרכב שניסה לדרוס את המפקד וזוהתה בו פגיעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן