Skip to content

הסתיימה השביתה בטבע-טק

לאחר 18 ימי שביתה נחתם אמש הסכם עקרונות הכולל בין היתר: כ-90% מהעובדים יקבלו תוספת שכר של 33%, שכרם של המשתכרים שכר מינימום יועלה ב-36%, יוגדלו ההפרשות לפנסיה ב-1.5% ויועבר סכום של 420 אלף שקל לרווחת העובד. ההסכם נוגע לכ-1,100 עובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שמונה עשרה ימי שביתה נחתם אמש הסכם שכר עקרוני בין ההסתדרות, ועד עובדי טבע-טק והנהלת חברת טבע, המסיים את העיצומים במפעל ומחזיר את העובדים לעבודה באופן מיידי.

טבע-טק. הסכם עקרונות המטיב עם העובדים סיים את השביתה (צילום: יח"צ)
טבע-טק. הסכם עקרונות המטיב עם העובדים סיים את השביתה (צילום: יח"צ)

במסגרת הסכם העקרונות כ-90% מהעובדים יקבלו תוספת שכר של 33% כאשר העובדים המצטיינים והמשתכרים בשכר מינימום יקבלו תוספות מיוחדות. תוקף ההסכם הוא לחמש שנים ויחול רטרו אקטיבית מחודש ינואר 2013 עד 31.12.17. ההסכם נוגע לכ-1,100 עובדים.

הושגו גם תיקון שכר מינימום, שיעלה את המשתכרים שכר זה בכ-36%, יופרשו כ-420 אלף שקל לפעילויות רווחה עבור העובדים, יוסדרו שעות ההסעות במפעל שיתאימו לנשים העובדות במשרת אם ותקציב הספורט במפעל יועלה ב-80 אלף שקל.

כמה מסעיפי ההסכם העקרונות

• סוכם על העלאת שכר המינימום ב-5%.
• לעובדים תשולם תוספת שכר רטרואקטיבית מינואר 2013.
• בין השנים 2013- 2016, תינתן לעובדים מדי שנה תוספת של 6.25%.
• העובדים יקבלו תוספת של 300 שקל בשנת 2017 בגין הארכת תקופת הסכם המסגרת, אשר היה אמור להיפתח בשנת 2015. (התוספת של 2017 נפרשת על פני התקופה של 2013- 2016).
• כל מנהלי המשמרות במפעל עם ותק של יותר מ-5 שנים יקבלו אחזקת רכב.
• ההפרשות לקרן הפנסיה של העובדים יוגדלו ב-1.5%, על חשבון המעסיק, ויעמדו על 7.5%.

"הנחישות וההצלחה"

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב: "כמי שמלווה ביום יום את עובדי טבע-טק אני שמח מאוד עבורם ועבור משפחותיהם שהמאבק הזה ניגמר. אני מברך את עובדי עובדי טבע-טק על הנחישות וההצלחה שלהם לגרום לאחת החברות הגדולות במשק לשבת איתם למשא ומתן אמיתי וענייני. עברנו דרך לא פשוטה והעובדים צריכים להיות גאים בעצמם".

הרצל יאקה, יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה אמר אמש: "אנו שמחים על התוצאה וכל העובדים חוזרים לעבודה במלוא המרץ. אנו מלאי תקווה להמשך שיתוף הפעולה גם בהמשך".

"ההסכם המטיב עם העובדים"

יו"ר מועצת העובדים, אברהם זוהר: "זה הסכם מצוין המטיב עם העובדים ומוסיף לכל עובד לתלוש כ-2,000 שקל. ההסכם משפר עבור כל עובדי טבע-טק את שכר הבסיס ובעיקר מטיב עם העובדים המוחלשים שמשתכרים משכורות מינימום וכעת שכרם צפוי להשתפר בכ-36%. זוהי היסטוריה מבחינתנו ואני מברך את העובדים שלנו שנהגו באיפוק, רצינות, אחריות ושנתנו בי את האמון להביא להם הסכם פורץ דרך".

בשבוע הבא צפויים הצדדים להיפגש כדי לחתום על ההסכם הקיבוצי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן