Skip to content

ועדת ששינסקי 2 תקיים שימוע להצגת עמדות הציבור

השימוע יתקיים ביום א' הקרוב והוא יועבר בשידור חי באתר משרד האוצר. ועדת ששינסקי 2 פועלת על מנת להבטיח, כי החלק אותו מקבלת המדינה ממסים, תגמולים, ותשלומים אחרים, ישקף את המגיע לציבור כתוצאה משימוש במשאבי טבע לאומיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרופ' איתן ששינסקי
פרופ' איתן ששינסקי

ועדת ששינסקי 2, בראשותו של פרופ' איתן ששינסקי, תקיים שימוע ביום א' הקרוב לגורמים הרלוונטיים לפעילותה. במסגרת השימוע יציגו את עמדתם יצרני המים המינראליים, איגוד יצרני חומרי מחצבה, החברה להגנת הטבע, האגודה לצדק חלוקתי, התאחדות בוני הארץ, פורום ישראלי לאנרגיה, העמותה לכלכלה בת-קיימא ועמותת רוצים לחיות בלי מכרות.

מטרות הוועדה

ועדת ששינסקי 2 פועלת על מנת להבטיח כי החלק אותו מקבלת המדינה ממסים, תגמולים, ותשלומים אחרים, ישקף את המגיע לציבור כתוצאה משימוש במשאבי טבע לאומיים. הוועדה קמה בהמשך לדו"ח "ועדת ששינסקי" הראשונה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז בישראל, ובהמשך לחקיקת חוק מיסוי רווחי נפט, תשע"א-2011 ליישום המלצות הדו"ח, ונוכח חוסר האחידות במדיניות הנוגעת לתשלומים המועברים למדינה בגין השימוש במשאבי טבע לאומיים בתחומים מגוונים שאינם גז ונפט.

משימות הוועדה

• בחינת מכלול המערכת הפיסקלית הנהוגה כיום בנוגע לחלק המדינה המתקבל בעד שימוש גורמים פרטיים במשאבי טבע לאומיים.
• גיבוש מדיניות עדכנית של עקרונות יסוד בנוגע לחלק המדינה המתקבל בעד שימוש גורמים פרטיים במשאבי טבע, לצד קביעת הסדרים המתאימים למשאבי הטבע השונים ולשימושיהם השונים.
• בחינת סוגיות אלה במבט רחב, תוך התייחסות להשלכות ההסכמים הקיימים בין הגורמים השונים הפועלים בנושאים אלו לבין המדינה. בכלל זה, על הוועדה לבחון את החלת העקרונות שיגובשו בהקשר של מחצבי ים המלח, בשים לב, בין היתר , להחלטת ממשלה מס' 4060 ולהסכם המפורט שנחתם עם מפעלי ים המלח בעקבותיה ביולי 2012, ובשים לב לדיון הציבורי שהתקיים סביב אפשרות מיזוג החברה עם חברה זרה.

עוד הוחלט, כי הוועדה תזמן בפניה את הגורמים הרלוונטיים לפי שיקול דעתה, ותשמע את עמדתם, אם בכתב ואם בעל פה, כפי שהיא תעשה ביום א' הקרוב . בכלל זה תשמע הוועדה את עמדות משרדי הממשלה ושל הרגולטורים הנוגעים לעניין, וכן תשמע את עמדות הגופים הפרטיים הפועלים בתחום, את הגופי מהמגזר השלישי ואת עמדות הציבור.

הוועדה אמורה להגיש את המלצותיה לשר האוצר עד חודש יוני 2014.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן