Skip to content

הדור השלישי של עקורי אקרית נוטעים במקום העקירה

עשרות מעקורי אקרית עלו ביום שישי לשטח הכפר שפונה ב-1948 במטרה לטעת חיים במקום ממנו נעקרו לפני 65 שנה בדיוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מבני הדור השלישי של עקורי אקרית עלו ביום שישי אל הכפר שבצפון הארץ וקיימו במקום טקס במהלכו נטעו עצי זית לציון 65 שנים לפינוי הכפר על ידי צה"ל, שהתרחש ב- 8/11/1948. בתאריך זה פינה גדוד 92 של הצבא את הכפר אקרית כחלק ממבצע "חירם", תוך הבטחה שתושבי אקרית יוכלו לשוב למקום בתוך שבועיים. עד היום, למרות המלצת בג"ץ והבטחות חוזרות ונשנות של מנהיגי המדינה, טרם זכו עקורי אקרית לשוב אל הכפר ממנו פונו. בשעות הבוקר עלו נציגי הקהילה ובני משפחותיהם לשטח הכפר כדי לטעת בו חיים מחדש. 

טקס הנטיעות על אדמת אקרית (צילום: יח"צ)
טקס הנטיעות על אדמת אקרית (צילום: יח"צ)

נעמי אשקר נציג קהילת אקרית: "בשנת 1951 הורה בג"ץ – בהחלטה היסטורית – לשר הביטחון להחזיר את תושבי אקרית לכפרם, לצערי הרב החלטה זו לא מומשה עד עצם היום הזה. במשך שישה עשורים אנו נאבקים לשוב אל אדמתנו והיום, 65 שנה בדיוק לאחר הפינוי, שבנו לנטוע באדמת הכפר, שממנו נעקרנו, במטרה לשים סוף לעוול המתמשך שנעשה לנו". 

לפני כחודש הפגינו העקורים מול משכן הכנסת ביום פתיחת מושב החורף. במהלך ההפגנה נשאו דברים חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ועמרם מצנע שאמר למפגינים: "קהילות הכפרים איקרית ובירעם, הוכחתן את נאמנותכן למדינה ולא נלחמתם בחיילי צהל במלחמת השחרור. ההבטחות כלפיכם, התושבים המוחים, לא קוימו למרות הפניות לבתי המשפט והעוול כלפיכם גדול ומתמשך. אני תומך במאבקכם שכן הוא מאבק צודק ויש להפרידו מהפוליטיקה, ומצטרף לקריאתכם לצדק. עוד לא מאוחר".

חברי כנסת נוספים, ביניהם משה מזרחי (העבודה) וזהבה גלאון (מרצ) הביעו אף הם תמיכה במאבקם ארוך השנים של עקורי אקרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן