Skip to content

פורסם המכרז להקמת תחנת הרכבת בכרמיאל

במסגרת פרויקט קו הרכבת עכו – כרמיאל. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים והוא צפוי להיחנך בסוף שנת 2016. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יהיה שעה ו-50 דקות בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, פרסמו היום את המכרז להקמת תחנת הרכבת בכרמיאל, זאת, במסגרת פרויקט קו הרכבת עכו- כרמיאל, שיחבר את מרכז הגליל למרכז הארץ.

הפרויקט כולל הקמת טרמינל נוסעים חדיש בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב. צמוד לתחנה יבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית.

תחנה באחיהוד

לפני כארבעה חודשים פורסם, במסגרת הפרויקט, מכרז להקמת תחנת רכבת באחיהוד, זאת, לאחר שהשר כץ הצליח למנוע את הקפאת פרויקט קו הרכבת עכו- כרמיאל ואת פרויקט רכבת העמק, בעקבות הקיצוץ בתקציב המדינה.

קו עכו –כרמיאל

קו הרכבת עכו – כרמיאל כולל מסילה כפולה באורך של 23 קילומטרים המתפצלת מקו רכבת החוף. תוואי המסילה כולל בין השאר, מנהרות, גשרים והטיית נחלים. תוואי המסילה יעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל.

תרשים הדמיה. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יהיה שעה ו-50 דקות בלבד
תרשים הדמיה. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יהיה שעה ו-50 דקות בלבד

קו הרכבת כולו נמצא כיום בשלבי ביצוע. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים והוא צפוי להיחנך בסוף שנת 2016. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יהיה שעה ו-50 דקות בלבד.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס ציין, כי בקרוב יתחילו העבודות לבניית תחנת הרכבת באחיהוד, זאת לאחר העברת התנועה לתוואי חדש של כביש 85, בקטע שבין יסיף לבר-לב. לדבריו, העבודות להקמת המסילה מתקדמות כמתוכנן, כולל כריית צמד מנהרות הכרם, באורך של כחמישה קילומטרים כל אחת, משני צדדיו של הר גילון.

"בשורת הרכבת לגליל"

שר התחבורה ישראל כץ מציין, כי משרדו ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. לדבריו, בנוסף לאיכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל והמטיילים הרבים הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. "אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לגליל ולעמק, במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים בצפון ובדרום", הוסיף כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן