Skip to content

בית המשפט עצר את תהליך מינוי ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות

השופט הורה לבטל את ישיבת בית נבחרי ההסתדרות, שנקבעה ליום שלישי הקרוב - ובה אמור היה לעלות להצבעה מינויו של ניסנקורן. בנוסף קבע השופט כי ראוי שבית המשפט ידון בכשירות ההליך וקבע דיון ראשון ל-20 בנובמבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב עצר היום, לבקשתו של ח"כ איתן כבל, את תהליך מינויו של אבי ניסנקורן למזכ"ל הבא של ההסתדרות.

השופט בית המשפט המחוזי בת"א יונה אטדגי, נעתר היום לבקשתו של ח"כ איתן כבל – ונתן לבקשתו צו מניעה זמני האוסר על ההסתדרות ובית נבחרי ההסתדרות לקיים ישיבה המאשרת את מינויו של אבי ניסנקורן כיו"ר ההסתדרות החדש.

מבקש להיבחר. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
מבקש להיבחר. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

עתירתו של כבל התבססה על העובדה כי עופר עיני נבחר לתפקיד בבחירה ישירה ולכן לאחר פרישתו זכות הבחירה חייבת לחזור לריבון, שהוא חברי וחברות ההסתדרות. השופט אטדגי הורה לבטל את ישיבת בית נבחרי ההסתדרות, שנקבעה ליום שלישי הקרוב – ובה אמור היה לעלות להצבעה מינויו של ניסנקורן. בנוסף קבע השופט כי ראוי שבית המשפט ידון בכשירות ההליך וקבע דיון ראשון ל-20 בנובמבר.

 כבל בירך את החלטת בית המשפט ואמר: "אני שמח שבית המשפט העדיף היום את הדמוקרטיה על פני הפרוצדורה. הדמוקרטיה ניצחה את המונרכיה ההסתדרות היא גוף חשוב מדיי מכדי שתפקיד היו"ר יעבור בו על בסיס מינוי ומבלי שלעובדות ולעובדים תהיה אמירה בעניין. אני מוכן להעמיד את עצמי לבחירת העובדים והעובדות וחושב שכך ראוי להיות בגוף שמתיימר להיות דמוקרטי".

 ח"כ כבל הגיש כבר ביום חמישי עתירה לבית המשפט המחוזי בת"א באמצעות עורך הדין איתן לירז ועורך הדין איתן ברוש על מנת למנוע את הליך מינויו של אבי ניסנקורן לתפקיד יו"ר ההסתדרות. בעתירה טוען כבל באמצעות עורכי דינו כי הליך המינוי עומד בסתירה לערכי הדמוקרטיה:  "אין צורך להכביר מילים על כך שכבר על פניו ברי כי עצם הסמכתו של נבחר ציבור מכהן, למנות – או אולי נכון יותר לומר 'להכתיר' – את יורשו, עומדת בסתירה ישירה וחזיתית לעקרונות היסוד של הדמוקרטיה. שיטת משטרנו, עליה יש להגן מכל משמר; הדברים מקבלים משנה תוקף מקום שבו הבחירות לאותו נבחר ציבור הינן בנוסף אף אישיות".

"חשיבותו של הליך זה, הינה בהשפעתו לא רק על המבקש בלבד אלא על כלל חברי ההסתדרות ואף על כלל המשק הישראלי, עד כי בהחלט ניתן לומר, כי לא בעתירה אישית של המבקש בלבד עסקינן, כי אם "בעתירה יצוגית" של כלל חברי ההסתדרות, אשר רק לפני שנה ושלושה חודשים הלכו לקלפיות ובחרו מנהיג אחד וכעת, מבלי שאיש ישאל לדעתם, ימצאו עצמם, בעוד מספר ימים עם מנהיג חדש- יו"ר שאיש (כמעט) מבין למעלה מאותם 500,000 חברים לא בחר בו ואשר כלל לא הועמד לבחירתם", לשון העתירה.

העתירה מפרטת כי במקרים בהם מתפטר ראש ממשלה, נשיא, יו"ר כנסת או ראש רשות מקומית (במידה ולכהונתו נותרה למעלה משנה) חוזרת הסמכות לבחור את מחליפיהם אל גוף הבוחרים לו הייתה נתונה סמכות זאת מלכתחילה.

בנוסף טוענת העתירה כי הליך מינוי היורש אינו מתיישב עם חוקת ההסתדרות עצמה לפיה: "יושב ראש ההסתדרות מכהן מכח היבחרו בבחירות כלליות, ארציות, ישירות, שוות וחשאיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן