Skip to content

תואר כבוד יוקרתי למזרחן ישראלי, מסגן ראש ממשלת טורקיה

סגן ראש ממשלת טורקיה בולנט ארינץ' העניק בשבוע שעבר באיסטנבול תואר כבוד יוקרתי למזרחן פרופ' אמנון כהן מהאוניברסיטה העברית. לצד כהן, קיבלנו את התואר 60 חוקרים נוספים, מרביתם חוקרים מוסלמים מטורקיה, מצרים, לבנון, תוניסיה, כווית, סעודיה ותימן, ומיעוטם מאירופה, המזרח הרחוק וארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם על רקע המתיחות הקשה ביחסי ישראל-טורקיה, ששיאה היה בגילויים על הסגרת מרגלים של ישראל לאיראן, ע"י הטורקים – סגן ראש ממשלת טורקיה בולנט ארינץ' העניק בשבוע שעבר באיסטנבול תואר כבוד יוקרתי למזרחן פרופ' אמנון כהן מהאוניברסיטה העברית.

פרופסור אמנון כהן בטקס (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
פרופסור אמנון כהן בטקס (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

בטקס חגיגי שנערך במלון צ'יראגאן באיסטנבול לרגל יום העצמאות ה-90 של הרפובליקה הטורקית, חילקה האגודה להיסטוריה של טורקיה לראשונה תואר של חבר כבוד לחוקרים מובילים להיסטוריה של האימפריה העות'מאנית. לצד כהן, קיבלנו את התואר 60 חוקרים נוספים, מרביתם חוקרים מוסלמים מטורקיה, מצרים, לבנון, תוניסיה, כווית, סעודיה ותימן, ומיעוטם מאירופה, המזרח הרחוק וארצות הברית. כהן היה הישראלי היחיד שקיבל את התואר היוקרתי. החוקרים הולבשו בגלימה מיוחדת העשויה במתכונת של גלימת הזהב של הסולטן סלים הראשון, שכבש בראשית המאה ה-16 את המזרח התיכון, ולכן נקראת "סלימיה".

אמנון כהן הוא הוא פרופסור אמריטוס בחוג ללימודי האסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית וחתן פרס ישראל לידע ארץ ישראל לשנת 2007. כהן מומחה לחקר השלטון העות'מאני בארץ ישראל ובמחקריו הרבים לאורך השנים חשף את פניה המגוונות של המציאות השלטונית, החברתית והכלכלית בארץ ישראל העות'מאנית. בעברו שימש כהן עוזרם של שרי ביטחון משה דיין, שמעון פרס ועזר ויצמן ויועצו של מושל יהודה ושומרון רפאל ורדי ועמד הראש מכון טרומן לחקר השלום באוניברסיטה העברית.

"אני שמח מאוד על קבלת התואר", אמר פרופ' כהן. "לאגודה להיסטוריה של טורקיה זיקה משמעותית לשלטון הטורקי, ולכן ניתן לראות בהחלטתה להעניק תואר של כבוד לחוקר ישראלי הצהרה פוליטית אופטימית. אין ספק שטורקיה בראשות רג'פ טאיפ ארדואן מעדיפה לבסס את קשריה עם העולם המוסלמי על חשבון יחסיה עם ישראל, אך למרות זאת אירועים מסוג זה מעידים כי למרות הנתק הפוליטי טורקיה מגלה סימנים בכיוון של שיפור יחסיה עם ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן