Skip to content

סב התעלל מינית בנכדתו וירצה חמש וחצי שנות מאסר

הנכדה סעדה את הסב במחלתו. בית המשפט חייב אותו לשלם פיצויים לנכדה וחיזק את ידי המשפחה שסובלת מגינוי ונידוי בכפר בו הם חיים בגלל שהעזו לחשוף את המעשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סב בן 72, תושב כפר בצפון, נשלח הבוקר (שני) על ידי שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה לחמש וחצי שנות מאסר מאחורי סורג ובריח. הוא ויפצה את נכדתו הקטינה בת ה-9 בסך של 75 אלף שקלים, בגין עבירות מין שביצע בה בעת שזו הגיע לביתו כדי לעזור בטיפול הרפואי לו נדרש. כמו כן נפסקו לו שנתיים וחצי מאסר על תנאי, סך הכול שמונה שנות מאסר.

מכתב האישום עולה כי הסב ניצל את הילדה במספר הזדמנויות רב, בבואה לטפל בו ולעזור לו. מעשיו הבזויים החלו כהילדה הייתה בכיתה ג' ונמשכו בהיותה בכיתה ד', אז התגלו המעשים לאם שחשפה את הפרשה. מרגע החשיפה הפעילו בני המשפחה המורחבת לחץ כבד על האב והאם לשמור את הדברים בשקט ולא להוציאם אל החוץ. אבי הילדה סיפר על התנכלויות מצד בני משפחה ותיאר את התייחסותם אליו ואל רעייתו "כאילו אנו חיות או מגיע לנו עונש".

הסב ביקש מבית המשפט המחוזי בחיפה להתחשב בחרטתו הכנה ובכך שהודה במעשיו במסגרת עסקת טיעון. הוא הוסיף כי הוא חולה מאוד בסוכרת וכי לקה בהתקף לב לאחר שהפרשה "התפוצצה". 

שופטי המחוזי, יוסף אלרון, נשיא בית הדין, משה גלעד וד"ר מנחם רניאל, הקשיבו לתחנוניו וקבעו כי מנגד עומדת הילדה ש"מאז הפגיעה פוחדת לישון בלילות לבד, מבקשת שהאור בחדרה יישאר דלוק. היא עוברת לחדר ההורים באמצע הלילה, וכאשר היא מצליחה להירדם, סיוטים מפריעים לשנתה… אין לה תיאבון לאוכל, אין לה מוטיבציה לכלום,… בעלת אישיות חלשה שמאשימה את עצמה ב'פיצוץ' היחסים של המשפחה עם המשפחה המורחבת…וכי מצבה הדרדר בפן החברתי כמו גם בלימודיה". 

בהתייחסות לסב קובע בית המשפט: "היה אמור להיות לה דמות מגוננת, דואגת, שומרת ומחנכת. במקום זאת, הוא פגע בה מינית, תוך תכנון ומחשבה תחילה, במקומות שונים ומבודדים, בהם סבר, ככל הנראה, כי יוכל לבצע בה את זממו באין מפריע". השופטים ציינו כי מקוממת המחשבה כיצד סב זה, אשר המתלוננת, מתוך דאגה לבריאותו עשתה דרכה מבית הספר אל ביתה ומיד לאחר מכן אל ביתו, וכלשון כתב האישום "הביאה לנאשם כוס מים, תרופה ומכשיר לחץ דם" והלה גמל לה בפגיעה מינית "אשר תוצאותיה, סביר להניח, טרם באו לידי ביטוי במלוא עוצמתן".

בית המשפט לא התייחס לנידוי מצד המשפחה המורחבת בכפר ולכך שמשפחת המתלוננת מעדיפה לעזוב את הכפר, אך מנועה מכך בשל המצוקה הכלכלית: "אנו מוצאים לנכון לציין כי אל לה למתלוננת, לאביה ולאמה לראות עצמם אחראים במידה כלשהי להענשתו של הסב. הנושא באחריות למעשה הנאשם הינו הנאשם עצמו, ועונשו נובע ממעשיו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן