Skip to content

דרעי בכנס אילת לעיתונות: התקשורת מפלה החרדים לרעה

אריה דרעי מאשים את התקשורת בחד צדדיות, ותוהה בקול רם ובנימה ביקורתית מהי ישראליות. שמא, כדבריו, "המיליה המתנשא"? דרעי אינו איש בשורה בנושא הדרת נשים, לפחות לא בפוליטיקה. לדבריו, נשות ש"ס הן שאינן מעוניינות להיכנס לפוליטיקה. מושב על סיקור החרדים בכנס אילת לעיתונות 2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפתח הפאנל "עידן חדש בסיקור החרדים?" בכנס אילת לעיתונות שנפתח אמש, קבל מנהיג ש"ס אריה דרעי נגד יחס התקשורת לחרדים והביא כדוגמה את הבחירות בבית שמש: "אני יכול לתת לך עשרות רשויות מקומיות בהן מחלקים את הקולות בבחירות בצורה לא חוקית וכולם שותקים. בבית שמש מדובר במאבק תרבותי אידיאולוגי והתקשורת נוטה באופן חד משמעי וטוטאלי לצד אחד, בני האור נגד בני החושך". דרעי טען כי אינו יודע מה אירע בבית שמש: "ברור שאיסוף תעודות זהות הוא מגונה. יש הרבה קבוצות ורבדים בחברה שלנו ואי אפשר לשלוט בכולם. אין ספק שהתקשורת העצימה את המאבק".

אריה דרעי ואבישי בן חיים בכנס אילת לעיתונות (צילום: שלמה דעי)
אריה דרעי ואבישי בן חיים בכנס אילת לעיתונות (צילום: שלמה דעי)

מנחה הפאנל אבישי בן חיים ניסה לברר לאן מועדות פני ש"ס וזכה לתשובה אפולוגטית של דרעי, שפתח את תשובתו בטראומה שעברה התנועה בעקבות מות הרב עובדיה יוסף: "אין לי תכנית אסטרטגית ברורה לאן ש"ס ממשיכה מכאן. קודם כל צריך לבדוק מה זו הישראליות. תבנית של ציונות? של תל אביביות? של המיליה המתנשא?". דרעי הצר על כישלון משה ליאון בבחירות המקומיות בירושלים וכרך זאת בקונספירציה נגד החרדים: "משה ליאון טוב יותר עבורנו. ליאון היה רעיון של אביגדור ליברמן ואנחנו תמכנו בו. מה יכול להיות יותר ישראלי ממנו? התאחדנו כולנו סביבו, יש ישראליות יותר טובה מזה? לא- קראו לזה קומבינה. אבל בבחירות לכנסת, כשיש עתיד חברה לבית היהודי שרק רגע לפני תקפו אחד את השני, עם חילוקי דעות, אבל הם שמו את הכול בצד כדי להתחבר נגד החרדים. יש בעיה קשה בחברה שלא מקבלים את השונה. כל עוד זה לא ישונה – אנחנו לא נוכל להתחבר".

על אף יחסו הבוטה של לפיד נגד המפלגות החרדיות שכדברי דרעי "לא עובד איתנו", זרק לו מנהיג ש"ס כפפה: "אני פתוח לכל שיתוף פעולה, אני מחפש גשר שמאחד, אפשר למצוא פתרון בנושא הצבא, נישואין וגירושים וכל נושא. אני מוכן במקרה שגם הצד השני מוכן".

דרעי ציין כי הסדרה של אמנון לוי על השד העדתי הוכיחה שיש אפליה וכי מכחישיה לא אוהבים כששמים להם מראה מול הפנים, אך הודה כי תנועת ש"ס נושאת לפחות בחלק מהאשם לירידת הפופולאריות שלה: "יכול להיות שבשנת 99' הציבור התאכזב מאתנו. הוא בחר בנו כדי שנייצג את החלשים ואולי לא עשינו את זה מספיק טוב. לא בחרו בנו כדי שנילחם על שעון הקיץ".

את העדרה של דמות נשית ברשימה הוא תירץ בכך ש"הנשים שלנו לא רוצות להתמודד. ההווי הישראלי לא מקבל את זה. אם מחר בבוקר נחליט להכניס אישה לרשימה אז תהיה לנו בעיה עם הנשים. הן לא רוצות. הנשים מרגישות סיפוק מתפקידן במקומות אחרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן