Skip to content

בת ים? ניו יורק!

מלון הפאר סי הוטל, חלק מקומפלקס של שלושה מלונות בהיקף של 1.200 חדרים, ייבנה בחוף הבתולי של בת ים. מחירי הלינה יהיו יותר ניו יורק מאשר בת ים: בין 220-280 יורו ללילה. את המלון תנהל חברה בינלאומית שעדיין לא פועלת בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום הוכרז על בנייתו של מלון הפאר "Sea Hotel", אשר יוקם על רצועת החוף הבתולית של בת-ים ויהיה חלק מקומפלקס של שלושה מלונות שאמורים להפוך את החוף לריוויירה של בת ים. המלון בן 26 הקומות דמוי מפרש, יכלול כ-435 חדרים מרווחים במגוון גדלים. חלק מיחידות המלון יימכרו ללקוחות בינלאומיים וישראליים וחלקם ייוותרו בבעלות הבעלים – קבוצת "רום כינרת" ו"טופבן" – כאשר כלל החדרים ינוהלו על ידי רשת ניהול מלונאי מהגדולות בעולם.

הדמיה של סי הוטל בבת ים. כל חדרי המלון נהנים מנוף מרהיב לים ויעוצבו במיטב הטכנולוגיה המתקדמת בעולם מלונאות הבוטיק
הדמיה של סי הוטל בבת ים. כל חדרי המלון נהנים מנוף מרהיב לים ויעוצבו במיטב הטכנולוגיה המתקדמת בעולם מלונאות הבוטיק. (studio a a)

למרגלות המלון ולאורכה של הטיילת תוקם שדרת חנויות יוקרה ובה מיטב מותגי העילית מהעולם. הבנייה "מעל לקרקע" תחל בשנה הבאה והפתיחה מתוכננת לשנת 2017.

הבעלים של המלון הם איל הנפט הרוסי ולרי מרקוטנקו והיהלומנים היהודים דוד רפאלוב ומיכאל ספיאשוילי, שישקיעו במלון למעלה מחצי מיליארד שקל. נציגם בארץ הוא אילן ששון, מחברת "רום כנרת" האחראי לפרויקט המשתרע על 11 דונם עם כ-50 אלף מ"ר בנייה, כאשר כל החדרים והסוויטות פונים לים.

חדר אוכל במלון סי הוטל. עיצוב המלון הופקד בידיה של חברת HBA הבריטית - מחברות עיצוב בתי המלון המובילות בעולם. (הדמיה: studio a a)
חדר אוכל במלון סי הוטל. עיצוב המלון הופקד בידיה של חברת HBA הבריטית - מחברות עיצוב בתי המלון המובילות בעולם. (הדמיה: studio a a)

עיצוב המלון הופקד בידיה של חברת HBA הבריטית – מחברות עיצוב בתי המלון המובילות בעולם, ועיצוב הפנים של כל חדר במלון יבוצע על ידי מותג היוקרה האיטלקי Francesco Molon. ספא ייחודי יופעל ע"י רשת בינלאומית (הקבוצה מצויה במו"מ עם מספר חברות בינלאומיות בנושא) ויציע טיפולים ומוצרים שטרם נראו בישראל. כל זאת לצד רמת שירות גבוהה במיוחד. כל חדרי המלון נהנים מנוף מרהיב לים ויעוצבו במיטב הטכנולוגיה המתקדמת בעולם מלונאות הבוטיק.

חדר במלון סי הוטל בת ים. כל חדרי המלון נהנים מנוף מרהיב לים. (הדמיה: studio a a)
חדר במלון סי הוטל בת ים. כל חדרי המלון נהנים מנוף מרהיב לים. (הדמיה: studio a a)

סי הוטל יהיה המלון הרביעי בגודלו מבחינת מספר חדריו באזור תל אביב אחרי הילטון, דיוויד אינטרקונטיננטל ודן פנורמה. המלון הוא חלק מקומפלקס של שלושה מלונות שייבנו במקום. בעיריית בת ים מציינים כי תנופת הפיתוח המואצת המתחוללת בעיר לא פוסחת על תחום התיירות והיא מסמנת את היעד הבא שלה – מיצוי הפוטנציאל התיירותי העצום הגלום בה כעיר השוכנת לחוף ים, בלב גוש דן, ובסמוך לצירי תנועה מרכזיים.

לפי התכנון, בטיילת הדרומית יקומו שלושה-ארבעה מלונות ברמה גבוהה, שימנו כ-1,200 חדרים. כמו כן מתוכננים מלונות קטנים בפרוייקטים של מגורים ומלונאות, המשולבים במרכזים מסחריים.

"אנשים רוצים את החדר הכי גדול"

אילן ששון, נציג המשקיעים, אמר היום שהמלון יעניק לאורחיו חוויה שהיא מעבר לחופשה רגילה במלון יוקרה. "בתכנון המלון הושקעה מחשבה ותשומת לב מרבית לכל הפרטים, קטנים כגדולים, על מנת ליצור קונספט ייחודי שיעניק למבקרים בו חוויה בלתי נשכחת ובעלת משמעות עמוקה".

המלון יציע כ-255 חדרי מלון וכ-180 סוויטות מלונאיות. לדברי שושן כיום חסרים בישראל חדרי מלון בגדלים יוקרתיים. "אנשים רוצים את החדר הכי גדול. יש ביקוש רב ובכל מלון יש רק 3-4 חדרים כאלה", הוא אומר.

בנוסף יציע המלון מגוון מתקנים ושירותים איכותיים כגון חדר כושר משוכלל המשקיף לים, ספא יוקרתי, שירותי קונסיירג' אישיים מסביב לשעון, מגוון מסעדות, אולם כנסים ואירועים, טרקלין עסקים ובריכת שחייה אינפיניטי, שנדמית כאילו אין לה גדה המפרידה אותה מהנוף ומתמזגת עם האופק.

הבריכה. בריכת אינפיניטי (אינסופית), שנדמית כאילו אין לה גדה המפרידה אותה מהנוף ומתמזגת עם האופק. (הדמיה: studio a a)
הבריכה. בריכת אינפיניטי (אינסופית), שנדמית כאילו אין לה גדה המפרידה אותה מהנוף ומתמזגת עם האופק. (הדמיה: studio a a)

המלון נבנה בשיטת ה"שימוש המעורב" ויאפשר לרכוש יחידה לשימוש אישי למשך ששה חודשים בשנה וביתרת התקופה ליהנות מדמי ההשכרה. רוכשי היחידות ישכירו את החדרים שירכשו באמצעות חברת הניהול הבינלאומית של המלון, ויקבלו תשואה על השקעתם. לפי הערכת המשקיעים, תתקבל הכנסה של בין 30-40 מיליון שקל ממכירת יחידות הנופש.

בעיצובו של המלון נעשה שימוש בקשת חומרים וצבעים השואבים את השראתם מן הים, מחופיה הזהובים של העיר בת ים, מטקסטים תנ"כיים, ממורשת העם היהודי ומאמנות היודאיקה המסורתית.

לדברי האדריכל יהודה פייגין ממשרד פייגין אדריכלים, "עיצוב המלון יציג שילוב הרמוני בין גוני זהב ושנהב חמים עם טורקיז וכחול של ים, חיבור בין משטחים חלקים ומבריקים למרקמים גליים וסוערים, דיאלוג בין האווריריות של קצף הגלים לאלמנטים של מתכת וברונזה".

בדברי ההסבר העיצוביים נכתב כי בחלל הכניסה יוקם מונומנט אומנותי של מסך ברונזה המתנשא לגובה 14 מטרים, המציג את פסוקי "שירת הים" בטיפוגרפיה ייחודית, בשילוב ענני טיפות קריסטל התלויות מן התקרה בגבהים שונים. בדלפק הקבלה ישולב אקווריום עצום מימדים עשיר בדגים, אלמוגים וצמחי מים אמיתיים. בחלל הקבלה תוצג יצירת אמנות אבסטרקטית, שתחגוג את עושרה הפיזי והרוחני של ארץ ישראל – ארץ זבת חלב ודבש. ביצירה יעשה שימוש בחומרים בעלי מרקם טבעי, בתצורתם הגיאולוגית המקורית – גבישי יהלומים בלתי מלוטשים המייצגים את אלמנט ה'חלב' בשילוב גווני זהב המייצגים את ה'דבש'. כמו כן יישזרו ברחבי המלון אזכורים נוספים למקורות ההשראה, כגון קירות אבן-חול, עמודים מעשה עבודת יד, נברשות עשויות צדפים שקופים ועוד.

בית כנסת איכותי במלון

ביפו העתיקה, במרחק אווירי לא רב מסי הוטל הבת ימי, הולך ונבנה בימים אלה מלון W Tel Aviv,  שיהיה המלון הראשון בארץ בבעלות יהודית שאמור לפעול ללא תעודת כשרות של הרבנות. "אין לי דבר נגד הכשרות, אבל תעודה היא לא הכרח מבחינתנו", אמר היזם אייבי רוזן.

פעם זה יהיה הסטוריה. חוף שירת הים כיום. עתיד של ריוויירה מחכה לו. (צילום: עירית רוזנבלום)
פעם זה יהיה הסטוריה. חוף שירת הים כיום. עתיד של ריוויירה מחכה לו. (צילום: עירית רוזנבלום)

זה לא יקרה בסי הוטל. לדברי אילן שושן, מרבית התיירים המגיעים לבת ים הם יהודים וכך גם בעלי המלון. "התוכנית היא לבנות במלון בית כנסת איכותי וראוי".

במלון W ברחוב לואי פסטר ביפו, שינוהל על ידי רשת סטארווד העולמית, מחיר דירה רגילה של כ-80 מ"ר עומד על כ-6 מיליון שקל ומחיר לילה בחדר במלון ישתווה למחירי מלונות היוקרה בתל אביב, שגובים כיום בין 1.059-1.235 שקל (300-350 דולר) ללילה. הפתיחה מתוכננת ל-2015.

בסי הוטל מחיר יחידה מלונאית של 32 מ"ר הוא החל מ-1.5 מיליון שקל, מחיר סוויטה מלונאית בגודל של 64 מ"ר ומרפסת הוא החל מ-3.35 מיליון שקל ומחיר סוויטה נשיאותית של 80 מ"ר ומרפסת הוא החל מ-4.15 מיליון שקל.
מחיר לילה במלון ינוע בין 1,043-1.327 שקל (220-280 יורו) לחדר.

שושן מודה שיש בעיה לפתוח מלון שלא ממוקם בתל אביב. "כמו שאנחנו מחפשים ללון בפאריס ולא לידה, כך גם תיירים רוצים לגור בתל אביב. כדי שלא נהיה מלון בודד בתוך סביבה שוממת, חברנו למלונות האחרים ויהיה כאן קומפלקס של מלונות יוקרה. בחרנו רשת ניהול מלונות שעוד לא עובדת בישראל ויהיה לה עניין להשקיע כאן ולקדם תיירות לישראל". שושן אינו מציין את שם הרשת, אולם מהעובדה שמחיריה נקובים ביורו, אפשר להסיק שמדובר ברשת אירופית.

הדמיה של סי הוטל בלילה. המלון כ"סיטי ריזורט" – מלון עירוני שהוא גם מלון נופש. הדמיה: studio a a)
סי הוטל בלילה. המלון כ"סיטי ריזורט" – מלון עירוני שהוא גם מלון נופש. הדמיה: studio a a)

יהודה פייגין: "הקומפלקס יוצר סוג של ריוויירה ים תיכונית, עם מלונות, מסעדות, אטרקציות וטיילת". המלון יכלול גם אולמות כנסים, להבטחת תפוסה למלון שלא בתקופות השיא, אולם לדברי פייגין, תיירות העסקים היא בסופו של דבר די מוגבלת ולכן יש צורך בקהלים נוספים. לשם כך מוגדר המלון כ"סיטי ריזורט" – מלון עירוני שהוא גם מלון נופש. "קהל המטרה כולל אנשי עסקים, תיירות נכנסת, תיירות נופש וכו'. אנחנו מקווים שיחד עם המלונות האחרים, תיווצר כאן תוספת משמעותית של חדרי מלון שיקלו על מצוקת החדרים בתל אביב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן