Skip to content

האוצר יקבל 4.3 מיליארד שקל מסים מהרווחים הכלואים

בחצות הודיעה צ'ק פוינט כי החליטה לשחרר את מרבית רווחיה הכלואים ובעקבות כך היא תשלם כחצי מיליארד שקל מס. המס יתקבל בעיקר מהחברות הגדולות: כיל, טבע וצ'ק פוינט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גיל שוויד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט
גיל שוויד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט

חברת צ'ק פוינט הודיע בחצות, כי החליטה לשחרר את מרבית רווחיה הכלואים. בעקבות כך תשלם החברה כחצי מיליארד שקל מס.

הודעת החברה הגיעה ממש ברגע האחרון בתום המועד שבו פג תוקפו של החוק כהוראת השעה תיקון מספר 69 לחוק עידוד השקעות הון, המכונה חוק הרווחים הכלואים. החוק קבע, בין היתר, הקלות במס חברות לחברות תעשיות שבחרו להפשיר את העודפים הכלואים שלהן שהצטברו במהלך השנים. חברות שהפשירו את רווחיהן הפטורים נהנו ממס חברות מופחת בשיעורים של 6% עד 10%, בהתאם למס החברות החל על החברה, בהנחה שהחברה בחרה להפשיר את כל רווחיה הפטורים.

המבצע הסתיים

בכך הסתיים מבצע הגבייה של רשות המסים מהרווחים הכלואים בסכום של כ-4.3 מיליארד שקל, שיגבה בעיקר מהחברות הגדולות: כיל, טבע וצ'ק פוינט וכן מחברות פרטיות קטנות ובינוניות. מתברר, כי יותר מ-200 חברות בחרו להיכנס להוראת השעה, להפשיר את העודפים הפטורים שלהן ולשלם את מס החברות המופחת. אמש כאשר הודיע טבע, כי היא מפשירה 33 מיליארד שקל רווחים כלואים, ובעקבות כך תשלם 2 מיליארד מס, קפץ סכום הגבייה מהרווחים הכלואים לכ-3.6 מיליארד שקלים. בחצות לאחר שגם צ'ק פוינט שיחררה את מרבית רווחיה הכלואים ובעקבות כך תשלם 500 אלף שקל מס קפץ סכום הגביה ל-4.3 מיליארד שקל.

שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

"החזרנו לאזרחים חלק מכספם"

בראיון הבוקר לגלי צה"ל אמר שר האוצר, יאיר לפיד: "בסופו של דבר קיבלנו עוד חצי מיליארד שקל מצ'ק פוינט אז בסה"כ הגענו ל-4.3 מיליארד שקל גביה… אף-פעם לא כולם מרוצים, אבל אנשי מקצוע ומי שבא לעניין הזה נקי ולא ממקום של אופוזיציה מבין שזה הישג גדול. אני אמרתי כל הזמן, אנחנו נביא כסף מהרווחים הכלואים כדי לא לקחת תמיד ממעמד הביניים וצחקו עלינו ואמרו שהיעד שלנו לא ריאלי ולא נגיע לזה. מוּתר בבוקר הזה להגיד שהחזרנו לאזרחי ישראל חלק מכספם".

 

שר המודיעין יובל שטייניץ
שר המודיעין יובל שטייניץ

"יעזור לצמצם את הגרעון"

גם שר המודיעין ד"ר יובל שטייניץ, מברך על הצלחת חוק הרווחים הכלואים, שהוא יזם, בעת ששימש בתפקיד שר האוצר: "חוק הרווחים הכלואים, שיזמתי בקיץ 2012, הוביל לגבייתם של כארבעה מיליארד שקלים לטובת קופת המדינה ואזרחיה – מדובר בכספים שלא היו מושגים בדרך אחרת. החוק שהיה חלק מהתוכנית הכוללת לצמצום הגירעון שיזמתי בקיץ 2012, יתרום לצמצום נוסף בגרעון הממשלתי. אני מברך את שר האוצר הנוכחי ואת רשות המסים על המאמץ שהשקיעו ביישומו המוצלח של החוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן