Skip to content

בלוקבאסטר נסגרת, גל גדות מועמדת, ג'ניפר לורנס מאבדת

"אקשן": כוכבים, סיפורים, הפקות, סרטים חדשים וכל מה שקורה באולפני הסרטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת השכרת סרטי הווידיאו העולמית, עם לא מעט ניסיון גם בישראל, הודיעה על סגירתה. מסתבר כי אנשים כבר לא שוכרים קלטות, דיוידי או דיסקים, ובשבת הודיעה הנהלת הרשת הוותיקה כי תסגור את שארית 300 סניפיה הפזורים בארצות הברית.

הצגת הקולנוע האחרונה. "בלוקבאסטר". צילום: ויקיפדיה
הצגת הקולנוע האחרונה. "בלוקבאסטר" (צילום: ויקיפדיה)

בשנת 2009 החברה העסיקה 60,000 עובדים על פני 1,700 סניפים וב-17 מדינות, וכעת הודיעה על פיטורי 3,000 עובדי החברה הנותרים. הסרט האחרון שהוסיפה למדפים השבוע היה "סוף!", בבימויו של סת' רוגן. סגירתה של החברה מוסבר באופנת ההשכרות הסרטים בענן – באמצעות חברות כ"נטפליקס", "אמזון" ושאר אתרים וירטואליים.

 גל גדות מועמדת לתפקיד וונדר-וומן

השחקנית הישראלית גל גדות ("מהיר ועצבני"), נמצאת בין שלוש המועמדות הסופיות לתפקיד וונדר-וומן בסרט גיבורי העל "באטמן נגד סופרמן", סרט ההמשך ל"סופרמן: איש הפלדה". על פי עיתון הבידור "וראייטי", השחקנית הישראלית מתחרה מול אולגה קורילנקו (נערת בונד, "קוונטום של נחמה") ואלודי יאנג (גרסה אמריקנית של "הנערה עם קעקוע דרקון").

דרושה: "גבוהה, ברונטית, אתלטית ואקזוטית". גדות ב"מהיר ועצבני 6"

השלוש יבחנו לתפקיד אהובתו של ברוס וויין, אולם דרישות התפקיד שפרסמו המלהקים – "גבוהה, ברונטית, אתלטית ואקזוטית" – תואמות לדמותה של וונדר-וומן. השמועות סביב הסרט, שיביים זאק סניידר, ועתיד לצאת למסכים בקיץ 2015, רוחשות כבר זמן מה. אחת מהן גורסת שהתכנון הוא לשלב לא רק את שני גיבורי העל זה לצד זה בסרט אחד אלא גם כמה חברים של "ליגת הצדק". לאחרונה פורסם ב"מגפון", שבן אפלק יגלם את באטמן שייצא לאקרנים בקיץ 2015.

 ג'ניפר לורנס איבדה את האוסקר

ביום חמישי הבא יוצא בארץ הסרט "משחקי הרעב: התלקחות" בכיכובה של ג'ניפר לורנס, השחקנית בת ה-23, שחשפה לציבור את המראה החדש שלה בתספורת קצוצה. אולם מסתבר שהשערות הקצרות זה לא הדבר היחיד שהיא איבדה לאחרונה. בראיון לקראת הסרט השני בסדרת "משחקי הרעב" אמרה שיתכן ואיבדה את פסלון האוסקר שלה, שבו זכתה עבור השחקנית הטובה ביותר בסרט "אופטימיות היא שם המשחק" במהלך פברואר 2013.

הלוק החדש. לורנס ב"משחקי הרעב: התלקחות"

בראיון למגזין הספרדי AccionCine, אמרה לורנס: "אני לא יודעת איפה הוא (הפסלון), אני חושבת שהוא עשוי להיות בקנטאקי. אני מקווה שהוא בקנטאקי. אם לא, הוא אבד. אין לי אותו". קנטאקי היא מדינת הולדתה של הכוכבת, שעזבה את בית הוריה בלואיוויל לטובת סנטה מוניקה שבקליפורניה – מקום מגוריה הנוכחי.

 מתקפת הפסטיבלים האתניים

עוד לא הספקנו להירגע משבוע הקולנוע הרוסי בקולנוע גשר ביפו ומשבוע הקולנוע הפולני המסתיים הערב בסינמטק תל אביב עם הקרנת הסרט "הקרב על ורשה 1920", וכבר בימים אלה הסינמטקים ברחבי הארץ מציינים את שבוע הקולנוע הארגנטינאי הראשון בישראל.

הפסטיבל מציע מגוון יצירות עצמאיות ומקוריות, כמו למשל "ויולה" של מתיאס פיניירו, סרט בעל טון אבסורדי (בהשראת "הלילה ה-12" של שקספיר) בנושא אהבה. אלימות מגדרית, כשיא של הסטייה המתרחשת באזור היומי והפרטי, היא במרכז הסרט "סלסיפואדס" של מריאנו לוק, המציב אווירה של מתח בסביבה שקטה העומדת להתפוצץ. מגוון סרטים תיעודיים ואירועים נוספים אפשר למצוא כאן. הפסטיבל נסגר ב-18 בנובמבר.

דרמה היסטורית. "מלחמת החיצים"

שבוע הקולנוע הקוריאני יפתח בסינמטק תל אביב ב-17 בנובמבר, והפעם תוכנית צנועה של ארבעה סרטים בלבד, אך כולם מעניינים ובהחלט ראויים למסך הגדול. השלושה המעניינים הם: סרט הפתיחה "נשף המסכות" – הסרט התקופתי הנצפה ביותר בתולדות הקולנוע הקוריאני ומספר על אדם ההופך למלך; "מלחמת החיצים" – דרמה היסטורית המתפקדת כסרט פעולה לכל דבר ועוסקת ביחסי קוריאה עם שכנותיה; "השוד הגדול" – מתאר ניסיון של כנופיות גנבים לגנוב קרח ממחסני השלטון. הסרט משלב דרמה עם קומדיה ועוסק בין היתר במלחמת מעמדות ובענישת ראשי השלטון על מעשי הפשיעה שלהם. למועדי הקרנות הסרטים ניתן למצוא מידע כאן.

סרטי ההנפשה שיתחרו באוסקר

האקדמיה האמריקנית לקולנוע פרסמה רשימה ראשונית של 19 סרטים, שעתידים להיכנס לרשימה הסופית של סרטי האנימציה באורך מלא המועמדים לפרס האוסקר. הרשימה כוללת שוברי קופות כ"בית ספר למפלצות" ו"גנוב על המיניונים", אבל גם סרטים שעדיין לא הגיעו לאקרנים – "לשבור את הקרח" וסרטו החדש של הייאו מיאזאקי, "הרוח העולה".

אנחנו על המפה. "Hollow Land"

גם רשימת סרטי ההנפשה הקצרים, שיכנסו לרשימת המועמדים לאוסקר, פורסמה. תחילה היו 65 סרטי אנימציה, כיום הרשימה צומצמה לעשרה סרטים, ובסופו של דבר יישארו בין 3 ל-5 סרטים. יחד עם זאת, בין העשירייה אפשר למצוא את "Hollow Land" (משחק מילים עם הולילנד) של מיכל ואורי קרנות, זוג ישראלים המתגוררים בחו"ל, בשיתוף עם קרן הקולנוע של קנדה. בשנה שעברה, הסרט שזכה בקטגוריה זו היה "PaperMan", ומי שלא צפה – מוזמן כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן